bab 9

98 6 0
                                    

Farah menghidangkan makanan di atas meja, kejap lagi pasti datang jiran-jirannya.Dia hanya mengenakan jubah berwarna biru dan tudung bawal hitam .
Terasa bahunya disentuh , pantas dia berpaling .

"Eh datang pun,ingatkan takde dekat rumah " .kata farah kepada kawan baiknya , anis .

"Mestilah datang, makan free kut"balas anis seraya tersengih menapakkan giginya yang tak berapa nak putih ( author gelak jahat)

"hahaa,jomla makan alang-alang orang lain tak datang lagi.Kita jamu dulu"farah menarik tangan anis ke meja makan yang baru dihidangkan tadi .

Setelah selesai makan,anis meminta diri untuk pulang kerana ada hal yang tidak dapat dielakkan.Dia jalan kaki je,berjiran kan .

Beberapa orang sedang menjamu makanan dengan berselera sekali .Tengoklaa sape yang masak . Farah bangun dari kerusi dan menuju ke tempat bekas air .

"Ehem"Tegur seseorang .

Farah berpaling sekilas dan dia terkedu.

"Boleh tolong hulurkan gelas tu?"kata orang itu lagi .

"Huh?"tanya farah dalam keadaan blur .

"Gelas" .

"Ohhh, bo..bole..boleh"dengan pantas farah mencapai gelas polesterin dan beri kepadanya . Tula sape suruh lindung tempat air . farah mengigit bibir .

"Terima kasih"kata harraz dengan senyuman di bibir .

Sekali lagi farah tergamam .OMG boleh cair aku macam ni .

Dia senyum dekat aku? apakah? ni mimpi ke realiti?farah menampar pipinya beberapa kali .Pantas dia tersedar dek panggilan abangnya .

-------------------

Setelah penat seharian , Farah naik ke bilik untuk membersihkan diri . Apabila selesai menunaikan solat maghrib,farah menhempas badan di atas katil yang empuk lagi gebu .Dia mencapai handfhone di atas meja lampu.seharian suntuk tak bukak phone .

1 notification .
Whatssap
100 messege from Fav girl

mak aih baru sehari tak bukak dah banyak . Farah mengelengkan kepala.apalah yang diorang chat ni.

Scroll punya scroll ,rupanya diorang ajak ulangkaji pagi sabtu dekat perpustakaan awam . Maklumlah Tahun ni PT3 .

Ting!
satu notification naik .

Qema 🌸
esok pergi sekali nak?

                                                           ~
                     Boleh je . Pukul berapa?

Qema 🌸
Dalam pukul 10 , aku pergi ambil
                                                     
                                                             ~
                                 Okey,jumpa besok .

Farah menutup aplikasi whatsapp dan menekan aplikasi muzik. Earphone disumbakkan ke dalam telinga,lagu favourite dimainkan .

Senyumanmu
Buatku tersenyum malu
lrikanmu menahan panahan kalbu
oh sayangku

Tiba-tiba dia teringat akan senyuman manis tadi . senyuman itu akan ku ingat . Serta merta farah tersenyum dan menekup mukanya dengan bantal . Maluu!

"Cukup la tu berangan,mama panggil makan"tiba-tiba suara dari arah pintu mengejutkan farah.

"kus semangat,kau ni terkejut aku.Kot ya pon ketuk la pintu".farah bangun mengurut dadanya .

"Aku dah ketuk tadi, dah kalau berangan tu memangla tak dengar"Izzat berpeluk tubuh sambil bersandar di pintu.

"Hehe eh ,okay jom makan" farah tersenyum macam kerang busuk sambil menarik abangnya turun .

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 26, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Hello mr.lambrettaWhere stories live. Discover now