PART 7

337 42 25
                                    

"Audrey..bos audrey sudah sedar"-bella

Perlahan-lahan sy buka mata..masi pedih lagi mata sy silau..

"Bel what happen?"

"Ko pengsan tadi..haih risau kami"-madam

"Tulah i cakap mau hantar u cakap ok juga"-ian

Serius muka ian becakap..well i thought im good bah lagipun malas mau menyusahkan tapi sebaliknya pula terjadi..

bella cakap sy kena admit for few days..redha seja lah bermalam d hospital..they ask me to tell my parents but i insist juga tidak mau..last2 dorg akur juga dengan kedegilan sy..

"Ian u wait here first..me and bella p tapau makan"-madam

Okey ja kami dua jawab..lepas tu si ian picit something d dahi sy, punya sakit..

"Lebam bah ur forehead tehantuk tadi..see macam tanduk sudah..haha"-ian

Patutla sakit semacam tapi sempat pula dia kasi ketawa sy..sy tengok ja muka dia..those deep eyes, it is luring me..belum habis berkhayal ian picit lagi dahi sy..it was damm hurt..terus sy t'imagine mesti bidak cara sy pengsan tadi..mesti bikin malu tu..

"Tonight danny will take care of u since u tidak mau call ur parents kn"-ian

"Ehh..its okay bos..lagipun ward perempuan mana bole lelaki jaga..bukan ada apa2 relation"

"Boleh..wait i'll go talk to the autorities"-ian

Sy mau membantah lagi tapi terus dia jalan..mentang2 hospital swasta jadi senang2 lah dia mau p becakap sama autorities aa..

Tidak lama lepas dorg balik danny sampai with lot of fruits on his hand and a of box kfc..tapau dorg madam pun belum sentuh datang lagi makanan baru..

"Kim what happen? Kenapa sampai pengsan?"-danny

Sy angkat bahu ja sebab sy pun tidak pasti kenapa sy pengsan..Dia buka tu kotak kfc then bagi sy satu ketul ayam..

"Are u sure u're not kogutan"-danny

Laju ja tangan sy hinggap di dahi dia..siapa suruh mulut celupar..

"Aduii..im just saying bah..one of the posibilities juga tu"-danny.

"Sy tiada minum bah semalam kogutan apa pula"

Berabis dia ketawa..tidak lama lepas tu dia cakap mau balik mandi, malam baru datang balik..sy angguk ja sebab sy sebenarnya memang mengantuk dari tadi but danny's mouth just cannot stop talking..finally dapat juga la sy rest sementara..

"See u soon sister"-danny

Dia bye sy and sempat lagi kasi lying kiss..sister lah sangat😂..lepas ja cover muka sy pakai blanket terus sy tetidur tapi tidak sampai 30 minutes someone wake me up..sy buka mata mike pula dengan aunty martha..siap bawa bunga lagi..

"Sory menggangu..are u feeling better now darling?-aunt martha

Sy angguk ja..darling??memang sy rasa ok sikit but not about her..tambah susah hati sy fikir tentang dia ni..confused..

"Nah u eat this bubur aunty masak untuk tadi sementara masih suam tidak sedap nanti kalau sejuk"-aunt martha

Dia buka tutup tu tupperware..si mike tolong sy duduk supaya senang makan..kalau ada racun ni k.o la sy ni malam sy blng becakap dalam hati..tapi last2 makan juga sebab aunty martha suap..lain juga kalau sy menolak mcm ketara pula takut..

"Susa ja aunty datang sini bawa makanan..tapau dorg tadi petang pun tidak habis lagi..kejap lagi danny datang bawa makanan lagi tu"

Sengaja sy berbasah basi sama dia sebab mau tengok reaksi macam mana..tapi dia bagi sy mother smile pula..

FINDING BLISSWhere stories live. Discover now