PART 12

386 47 7
                                    

"Morning baby gurl"

"Morning mumy"-rora

Mumy??stop sy kiss rora bila dengar dia panggil sy mumy..sy pusing tengok mike senyum2 ja dia..

"Aunt pretty is rora's mumy kan daddy?"-rora

Sambil dia meronta2 minta turun..sy lepas laju ja dia kasi tumpah semua isi dalam beg dia. Then dia ambil scoop main pasir kasi masuk d baldi mainan..sy dengan mike duduk ja tengok dia main..dia tarik sy then kasi baring kepala sy d bahu dia..

"How do feel when she called u mumy?"-mike

Sy pusing menghadap muka mike then sy kiss pp dia..of course sy happy sangat bila rora panggil sy mumy..tapi sy tidak mau over sebab sy takut sy kecewa..mike macam faham apa dalam fikiran sy. Dia belai ja rambut sy..

"Don't worry too much k..we''ll find our happiness together"-mike

Sy angguk ja..terus tidak lama mike panggil rora..

"Rora..u want mumy kn?"-mike

Dia geleng kepala ja sambil muka berkerut..

"Aik u say u want mumy..why now u dont want already?"-mike

"Cause i already have one.."-rora

Sambil dia kiss pipi sy..terus dia lari balik p main pasir..ketawa ja kami dua..

"Nah ada greenlight sudah dari rora"-mike

"What?"

Sy buat2 tidak faham lagi apa yang si mike cakap

"U be her mumy kn"-mike

"There nothing to do with u kalau jadi mumy rora pun"

"Package already..u take her mesti ambil her dady juga"

"Buy one free one la ni kn..kesian bah dady dia free saja..haha"

Berabis mike ketawa dengar sy cakap begitu sampai merah2 muka dia..terus tiba2 dia kiss sy punya forehead, then i hug him..i cant describe how i feel at that time..bahagia sangat2 as if i own the moments..semenjak sama2 mike balik, i realize that finding bliss may be hard but it is not impossible so i started to become greedy and not losing hope..

*****

"Are u sure ur mum okay?"

"I will not let her touch u okay baby?"-mike

He kissed my lips before we enter his house..his house is quite big..banyak frame bersangkut, i hope to see someone yg sy familiar tapi tiada yg muka orang semuanya gambar permandangan..

"Grandma..dady is back..mumy too"-rora

Lari2 dia p tempat mike minta dukung..dari jau sy nampak sudah muka mama dia senyum2 datang ke arah kami..sampai dekat sy dia hug then dia pat belakang sy..

"Sorry pasal last time d hospital tu kim..aunty terlalu ikut perasaan"-aunt martha

"Its okay aunty..i understand"

Sy senyum..Dia bawa kami masuk, terus p dapur untuk dinner..nervous juga sy jumpa mama dia tapi mike paksa..dia cakap mau tengok reaksi mumy dia mcm mana konon..

Siap makan malam kami duduk2 d living room sambil bercerita..his mum is quite okay pun..macam mama normal juga tiada tanda2 yg dia benci sy..dia bagi lagi sy pandora dari rome from her last vacation..

"Aunty, mike tiada album gambar masa kecik ka?"

"Ada..nanti aunty tunjuk ko..he was so cute bah masa kicik..sekarang buruk sdh..hahaha..mary pegi ambil dulu tu album d bilik"-aunty martha

FINDING BLISSWhere stories live. Discover now