PART 4

324 45 13
                                    

3 years ago

"hello..audrey?"

"yes speaking"

"im aunty martha..mike's mom.do u have time tonight?.can we meet?"-aunt martha

Mike's mum? Kenapa ka tiba2 mau jumpa sy..omg!! Kabak-kabak terus ginawo sy..

"sure.where shud we meet aunty?"

"I'll text u the place..tapi jgn bagitau mike I mau jumpa u"-aunt martha

"why?"

"just do what I say or else you'll be in trouble"-aunt martha

Terus dia off call..aik?sy ada buat salah ka? Bingung sy berfikir..mau kasitau mike ka tidak..last2 sy ambil keputusan ikut cakap mama dia walaupun hati sy tidak senang sudah time tu..

"babe, I don't think we can meet tonight..im not feeling well"

"are u okay baby?shud I take to clinic?"-mike

"im okay..cuma headache..I just need sleep"

"okey la if u say so..anything call me k?jgn lupa mkn ubat"-mike

"okay babe"

*****

Baru mau keluar garaj ada pula kereta besar sudah tunggu di luar..ada satu orang lelaki tagap2 bediri d luar kereta..dia cakap driver aunt martha konon..tambah sy tidak senang hati ni, mcm mana dia tau rumah sy?

"tingkat 4..sebelah kiri bilik pertama masa ko keluar dari lif"-driver

"huh?"

"puan sri tunggu ko sana"-driver

Knpa pula mau jumpa d bilik pula ni..mau kena bunuh ka?lain2 sudah fikiran sy

"masuk"

suara pmpn dari dalam blik lepas sy ketuk..We're not alone..sy buka ja pintu sy nampak dua org lelaki pakai coat hitam I supposed bodyguards, satu perempuan muda yg saya tidak kenal and a middle aged woman mungkin dialah aunt martha..

"sit down"-aunt martha

"ada apa aunty mau jumpa sy?"

"did u know me?"-aunt martha

Sy geleng kepala sambil tunduk..tengok muka dia pun sy tidak berani..bikin takut tu aura dia..

"straight to the point..I mau u kasi tinggal mike..u can give ur price.I bayar..I tau u mau dia sebab harta kn?"-aunt martha

Macam yang sy jangka..memang perkara buruk yg berlaku..tapi sy kasi kuat ja hati sy menjawab dia..

"no aunty u're wrong..I love him so much..I love him from the bottom of my heart..bukan sbb harta ka apa ka"

"liar!!"-cassey

"stop it cassey..biar aunty yg handle..look audrey..I mau u bpisah dengan si mike sbb si mike akan kawin dgn cassey hujung tahun ni"-aunt martha

I feel like my whole world crushed..menangis ja sy mampu masa tu.. tapi sy tidak mengalah,sy merayu ja sama dia sebab kalau melawan confirm kalah juga..

"but aunty, I really love him..please don't do this"

Pakk!! Pipi sy kena tampar oleh si cassey.. Tapi sy tidak rasa sudah kesakitan kena tampar sbb hati sy jauh lagi sakit masa tu..

"100k?200k is that enough?atau ko mau 1m ni?"

Sy mampu menangis ja sambil geleng2 kepala..I didn't know what to do.. sy buntu..

FINDING BLISSWhere stories live. Discover now