PART 8

317 42 9
                                    

"sini"

Dari jauh saya nampak jane memanjangkan leher dia mencari katil sy..Sy lambai-lambai tangan lepas tu laju-laju dia lari kasi tinggal harry d belakang..

"uii..tgk ba B..baru brpa minggu xjumpa kurus btl sudah dia"-jane

"ihh ko ni lebih2 pula..mnada sy kurus oh"

Kalau kurus pun bukannya sebab sakit,tapi sebab makan hati..😄

"sy igt ko yg tenat btl sudah ba masa si jen kasitau sy ko masuk wad"-harry

"mmg ba gf ko overrrrrrr sikit"

Sengaja sy kasi panjang-panjang tu 'rrrrrr'..si jane kasi muncung bibir ja..merajuk kena usik..result darah sy keluar sudah and tiada masalah juga so kena discharge sudah..lepas urus semua and bayar bil terus kami balik rumah sy..

"Jalan2 bah kita malam"

"gila?ko baru keluar hospital oh"-harry

"ihh ko tau ka macam tambah sy sakit oh sini..bawa sy keluar p makan ja ba nda sedap ba mknn hospital"

"iya bah B..kesian ba si kim mkn makanan orang sakit"-jane

Padahal makanan sy semua dari luar ba dorg tapau..manada sy makan makanan hospital..

"Memang dia sakit pun"-harry

Sy memuncung kan bibir ja sambil siku2 tangan jane suruh memujuk harry..jane yg faham maksud sy terus buat2 muka comel memujuk tapi kena jeling ja dia terus kami kena kasi tinggal d belakang..sampai kereta sudah baru dia cakap okey tapi tidak bole lama2..ni dua ekor apa lagi kesiokan sbb lama tidak lepak..

*****

"sy bawa si danny mkn sama kita..dia mau hantar kunci kereta sy"

"ai...kenapa bole sama dia pula?bukan kereta ko d rumah ka tdi?"-harry

"ya..dia yg hantar kereta sy dri office p rumah masa sy pengsan hari tu"

Sambil2 tunggu danny sy kasi cerita dorg apa yg terjadi sama sy selama dorg tiada sini..semua kesangsian yg saya rasa dan alami sy bagitau kecuali pasal yg sy 'bersama' dengan si mike..confidential konon yg itu..danny pun sy tidak bagitau..

"apa juga ba hubungan si mike sama cassey?"-harry

"si cassey tu anak buah husband aunt mimie..they don't have child so they adopt cassey dari baby lagi..we all grow up together and rapat macam adik beradik tapi tiba2 one day dia cakap suka mike, but mike yalah didn't like her..sejak itulah mike menjauhkan diri dari dia"-danny

"hmmm..sakit kepala sy dengar cerita ko ni bah kim..bagus ko kawin la spya si cassey tidak sudah ganggu ko"-harry

"kawin??haha so sudden?"

"yalah..why not??ni si danny masi available..kn bro?"-harry

"manada..he got sumandak already"

"iya?"-jane

"ya..budak office sama2 sy training..haha"

"tula ko jual mahal kn..talapas"-jane

"kn jen..2x bah sy kena reject..tapi kalau u mau sekarang bole bah masi available..haha "-danny

Entah kenapa sy rasa bersalah dengar danny cakap begitu..sometimes i feel like he is faking himself tapi sy harap sangat my gut feelings about him is wrong..biarlah dia betul2 suka bella bukan sebab mau tutup perasaan dia sama sy..

Siap makan harry minta 1tower..dia yg marah tadi sebab kami mau keluar rupanya dia yg order minuman.. around 10pm begitu baru kami balik..

Baru ja keluar dari tu tempat mau pegi parking lot ngam2 terjumpa si mike sana baru turun dari kereta. Dia sama satu org perempuan tapi bukan cassey..lawa la macam cina..laju ja danny dengan jane pusing tengok sy..

FINDING BLISSWhere stories live. Discover now