PART 14

337 38 7
                                    

"Mumy, where are we going?"-rora

"We are going to grandma house.."-mike

"Grandma?"-rora

"Ya..mumy punya mum.."-mike

"Wahh..im so excited"-rora

Berabis dia lompat2 minta kena dukung sambil makan cotton candy..senyum ja sy tengok gaya rora..mike dukung dia tapi tidak lama minta turun lagi balik sebab dia lupa patung winnie the pooh dia d sofa..

Actually, mike tidak mau bawa rora pergi jumpa parents sy sebab nanti dia menggangu suasana lagipun harry dengan jane ada juga sama2 kami d kampung tapi sy insist juga sebab sy tau mami confirm marah jadi rora la penawarnya nanti cause i know she cant resist rora..

"See u later granny,granpa..rora pegi mandi sungai..right daddy?"-rora

Mike angguk ja..ni mesti cara mike memujuk rora lah ni..sy tidak tau lah d mana dia mencari sungai nanti sbb d kg manada sungai..

"Kiss granny first"-aunt martha

Rora kiss dia then tarik tangan maid dorg minta bawa p kereta..

"Pelan2 drive nanti mike..kim, kirim salam dengan your family aunty dengan uncle tidak dapat ikut..and dont worry too much..k?..kalau ur family tidak terima kamu pun aunty sekeluarga sentiasa ada for u"-aunty martha

Sy angguk ja then sy salam dia dengan uncle rowland..dalam hati sy bersyukur sangat sebab family mike sebenarnya baik2 bukan macam keluarga palsu dia yang sy kenal sampai sengsara selama tiga tahun..sampai rora yg masih tidak tau apa2 pun terikut juga dengan dendam dorg dua..

Tapi sy lega juga at least kejadian yang berlaku baru2 ni lebih dari cukup untuk mendakwah tu pesakit mental dua orang..

*****

Aunty mimie minta kawan kami p lawat cassey dalam tahanan sebelum dia sendiri pegi buat laporan polis tentang apa yang dia buat dengan sy selama ni..im glad that she will confess her fault tapi sy masi tidak boleh buang perasaan meluat sy dengan dorg dua especially cassey..

Kami sampai sana nangis2 dia nampak aunty mimie..sy dari jauh ja tengok dorg..langsung tiada perasaan kesian sy dengan orang macam dia ni..mike berdiri ja dekat sy, dia pun tidak mau p dekat cassey.

"Mom, u must get me out of here"-cassey

Aunt mimie diam ja..terus dia tunduk then dia lap air mata dia..menangis kali..sedih tengok anak kesayangan dia begitu..sy kasi cebik bibir ja nampak muka cassey yg tidak terurus macam orang gila..nampak sangat muka dia tidak puas hati dengan sy..

"Mom, are u listening??u have to be strong..we must fight them.."-cassey

"Im sorry but we lose syg..we should face our pinishment and start a new life together..don't worry mom will always be here for u and i promise i will take care of everything in ur behalf"-aunt mimie

"No mom!! What are u talking about? Mum takut dengan tu perempuan?"-cassey

Dia berdiri sambil tunjuk sy..tu polis yg jaga sana pula laju ja berdiri walaupun tangan cassey bergari..mike tarik sy p belakang dia terus tambah cassey tidak keruan sampai dia hantak2 tangan dia d meja..bila gaya dia macam susa di kawal sudah kena paksa ja dia masuk..kuat sudah tangisan aunt mimie masa tu sampai mike terpaksa p kasi tenang dia..

Sebelum p buat report polis kami bawa aunt mimie stay dalam kereta sampai dia tenang..dalam kereta tulah dia bagitau semuanya..

Its all started when cassey confess yang dia suka mike,tapi mike reject..tidak lama lepas tu dia tau sy couple dengan mike dan bermula lah rancangan jahat dorang..actually, dorg hanya mau menakutkan saya ja tapi bila dorg tau yang sy mengandung anak mike masa tu semuanya berubah..

FINDING BLISSWhere stories live. Discover now