PART 15

607 63 14
                                    

"Its okay sayang, everything is gonna be alright..if ur family marah sekalipun dorg tidak akan buang anak bah..trust me"-mike

Sambil dia kiss forehead sy..Sy mengeluh ja..blur tidak tau macam mana mau explain nanti..for this mean time,just follow the flow sebab sendiri punya salah juga kan..

Dari dalam kereta sy nampak sudah mami duduk bercerita d luar dengan aunty2 sy yang lain..senyum2 dorang bila si mike hon masuk d halaman rumah..dia nampak sy keluar dari kereta dukung rora yang tengah tidur cepat2 dia datang p tempat sy then dia ambil rora tapi rora terbangun terus dia menangis tidak mau tapi mami dukung juga sementara sy tolong mike angkat barang2 kami d bonet kereta dia..

"I want mumy"-rora

Lari2 dia p tempat sy minta dukung..laju ja mami kejar dia balik..sy bagi dia tu lebihan cotton candy baru dia behenti menangis..

"Kim..siapa yang ko bawa balik tu?"-aunt chia

"Oh..mike..put it down first u go and salam them"

Sy bisik mike yang tengah angkat barang kami baru dia ampai then dia salam satu2 sambil kasi kenal diri..masa tu si harry keluar dengan jane..senyum ja dorg tengok kami..senyuman yang penuh makna tersirat..

Tidak lama lepas kami sampai dadi dengan cousin sy john sampai dari pekan beli groceries untuk bbq ni malam..well, his future son in law kan mau datang excited kali dia..lebar ja senyuman dia p hug si mike baru dia hug sy and dukung rora..

"Sihat mike?"-dad

"Ya uncle sihat juga..mumy sama dady sy kirim salam"-mike

"Kenapa dorg tidak ikut sekali?"-dad

"Busy dorg tu uncle..pasal aunty mimie"

Ohh ja bilang dadi sambil angguk2..sy tau dia masih lagi susah mau terima tentang perbuatan aunt mimie sama sy tapi that was not what she intended to do..sebab dia pun mangsa ugutan anak dia sendiri yang tidak mengenang budi tu juga..only if dia betindak awal masalah ni tidak anak seteruk ini tapi im not in her shoes jadi sy tidak boleh salahkan dia..poor her..

*****

"Im so sorry mike, kim"-aunt mimie

Sy hug ja dia..mike pun pat belakang dia ja..lepas tu dia p tempat aunty martha then aunty martha hug dia sambil nangis2 dorg dua..

"Its okay mie..everything is alright now..okay?"-aunt martha

"Sorry..im so sorry..i know everything i did was not acceptable..tapi aunty betul2 minta maaf sama kamu terutama kamu kim aunty pun betul2 buntu dan hidup dalam ketakutan selama ni"-aunt mimie

Masi lagi dia nangis2 dalam pelukan aunt martha..

"Its okay..kami sudah kasi maaf aunty so now stop crying k,kita sama2 start a new life"-mike

Angguk ja dia..then kami sama2 masuk kereta mau balik rumah..baru lega hati sy semuanya sudah selesai..orang2 yang bersalah pun akan di hukum..

Actually selama ni dia kena ugut oleh si cassey..even that day when we supposed to make a police report pun dia kena sms ugut bunuh tulah dia sampai gunakan rora untuk kami tarik balik tuduhan terhadap cassey..thanks God, she told us everything lepas dia d tahan and semua orang yang berkaitan dengan kes sy hari tu sudah pun kena tangkap..

Apa yang saya tau sejak dari awal lagi cassey sudah manipulate aunt mimie untuk kebaikan dia tapi bila aunt mimie sedar dia dipergunakan and mau berhenti bermulalah episode dia kena ugut pula..bila cassey masuk penjara, orang suruhan dia yang pergi meneruskan rancangan jahat dorg..

Semua whatsapp and sms yang cassey and orang2 dia send sama aunty mimie kami sudah bagi dengan polis..tulah yang menyebabkan dia bebas sudah dari semua pertuduhan..

FINDING BLISSWhere stories live. Discover now