PART 10

347 48 4
                                    

"audrey"-bella

Lari2 si bella p dekat sy..dari jauh sy nampak dia datang dengan danny..

"ko ni baru ja keluar hospital masuk lagi balik.bkin risau oh"-bella

Terus sy cubit suruh dia diam..nasib baik mami sy ngam2 p toilet time tu..mami sy datang then bila nampak dorg terus ja dia bilang mau turun cafe sementara dorg ada sni..danny suruh bella p kasi kawan mami sy sbb ada knon dia mau cakap..

"kenapa dan?"

Lama dia duduk depan sy tunduk sambil picit2 tu bucu tilam..sy bercakap baru dia pandang muka sy..

"I hope u will not mad at me if I say this"-danny

"what?is it something serious? "

Angguk ja si danny..tidak sabar pula sy mau tau..sy suruh dia direct to the point ja..

"kim..I've told mike"-danny

"told mike what?"

Sy kasi sabar-sabar lagi ginawo sy..tidak tau apa yg dia sudah bagitau mike ni..berkerut sudah dahi sy tengok dia

"pasal ur daughter"-danny

"what??are u crazy? Why did u told him about that?"

"but I didn't tell him further..I just told him u had a daughter and he is the father"-danny

"walaupun!!!why did u do that??apa la sy mau jawab kalau dia tanya sy.. u didn't know mike..he wouldn't stop asking..how will I explain all these things yg sy sendiri pn tidak tau!! U shud shut ur mouth dan!!"

"thats why la sy pun terpaksa bagitau dia..u pn tau dia tidak kan berhenti selagi dia tidam dapat apa yg dia cari kn"-danny

Diam ja saya..actually sy boleh agak juga apa yg dia bagitau mike..tapi stress lah juga kn sebab kalau boleh sy tidak mau la dia tau..

"sory kim..I had no choice..he deserve to know..u tau ka macam mana teruknya keadaan dia disebabkn u slama ni..nampak juga kn mcm mana reaksi mama mike bila cassey cakap u sebab dia depression dulu"-danny.

" of course sy rasa bersalah dengan mike..siapa cakap tidak..tapi yg buat sy begini pun keluarga dia..what do u expect me to tell him..'sy terpaksa sbb mama ko yg buat sy begini?"

"he's been fighting with depression since that day..after u two broke up..he had been hospitalized thrice for trying to commit suicide..he has to know everything kim..plus he still loves u and I know u love him too"-danny

Terdiam sy dengar dia becakap..satu2 sir mata sy menitis dengar si danny cakap begitu..sy tidak sangka mike akan tersiksa sampai begini hanya sebab sy tidak berterus terang dgn dia..I said I did this for everyone sake. Now im questioning my action which I said the best for everyone?..but none of us were actually happy..

Danny pegang dua2 pipi sy then dia lap air mata sy..

"Dan, then tell me what should I do now?"

Kecik ja suara sy bercakap..sy betul2 buntu tidak tau apa mau buat sudah..luka sy pun mcm pedih2 gara2 telampau emosi kali..

"talk to him..Im sure he will understand..cuba fikir u namau ka cari ur daughter? What if marion aurora marcus is really her?mike can help u"-danny

"why don't u help me instead of mike?"

Ni kali danny yg ganti berkerut tengok  muka sy..heran juga sy salah cakap ka..tapi betul la kn sebab dia pun family dorg juga dekat dengan aunt martha..tapi dia geleng2 kepala ja..

"im helping u out right now kimberly but don't u ever think of mike's feelings?at all??"-danny

"nanti la sy tanya harry mcm mana"

FINDING BLISSWhere stories live. Discover now