part 21

3.1K 240 35
                                    

Shielda

Mata aku perlahan² aku celik...

Satu deruan nafas yang menerpa muka aku memang telah menjemput aku kembali Dari alam mimpi...

Aku menatap wajah insan yang sedang enak beradu di hadapan aku berbantalkan lengannya...

Aku tersentak...

Eren...

Knapa dia ada di sini?!!!!

Aku melihat pakaian aku yang masih tersarung di badan aku yang berada dalam selimut...

Nasib baik...

Jap...

Selimut?

Baru aku faham sekarang....

Aku bangun dari pembaringan...

Dari jendela yang ditutupi langsir merah tua itu aku dapat mengagak bahawa matahari sudah mula memunculkan dirinya...

Tubuh Eren yang berotot itu aku goncang perlahan...

"Eren... Bangun... Dah pagi ni..."

Eren menggerutkan dahi apabila tidurnya diganggu dan perlahan² membuka mata...

Dia juga turut bangun dari pembaringan sambil menggosok matanya...

"Awak mandi dulu... Saya nk kemas katil kejap..."

Aku rasa ini kali pertama aku menggunakan kata nama saya-awak dengan Eren...

Agak janggal...

Tapi... Sampai kapan aku perlu ber'aku-kau' dengan suami aku sendiri...

Eren hanya mengangguk dan melangkah ke bilik air yang berada dalam bilik itu dalam keadaan mamai...

Katil tempat aku dan Eren beradu itu aku kemas...

Langsir jendela aku ketepikan...

Terserlahlah matahari yang sudah menerangi seluruh Magical Kingdom iaitu bandar utama Elemental World...

Aku perlahan² melangkah ke arah beranda...

Angin Segar aku sedut...

Sungguh menyamankan...

Dari bilik aku yang berada di ketinggian aras 2 aku bisa lihat Eli yang sedang ketawa riang bermain bersama Aurora dan Licius...

Aurora dan Licius sangat sepadan apabila dipadankan...

Banyaknya 'an' dia😂

Dari segi luaran dimana Licius seorang yang boleh dikatakan kacak dan juga wajah Aurora yang putih dan bersih dari cacat cela itu sangat sepadan...

Tengah aku mengelamun aku dapat dengar pintu bilik air dibuka...

Lantas aku menoleh untuk mengambil giliran membersihkan diri...

Tapi lain yang aku dapat...

Muka aku membahang...

Lantas aku mengalihkan pandangan...

Eren dengan selambanya melangkah ke arah aku dengan hanya tuala yang melingkari pinggangnya...

"X nak mandi ka?"

Aku dengan kelam kabut menggapai tuala dan berlari ke bilik air...

Pintu bilik air aku kunci dan menyandarkan diriku padanya..

Argh!!!

Kenapa jantung aku ni berdegup selaju perlumbaan kereta F1 bila Eren menyoal soalan tu?

Magic In Heart|COMPLETE|Where stories live. Discover now