Prologue

159 15 0
                                    

Hyunmi P.O.V

Hidup aku dulunya normal. Selalu di ejek. Selalu dihina. Tapi benda tu dah biasa bagi aku.Akan tetapi, kehidupan 'normal' aku tiba-tiba berubah 360 darjah bila aku buat satu keputusan yang teruk. Dan sekarang, Aku menyesal.

Semuannya bermula pada hari itu. 14 Mei 2017. Di dalam bilik seni.

"Hyunmi, err kenapa awak panggil saya ye?" dari gerak geri dia. Aku boleh tahu yang dia tak suka berdua duaan dengan aku.

Tapi tak per. Aku akan teruskan jugak. Aku bertekad. Aku nak luahkan perasaan aku jugak. Aku tak boleh simpan perasaan ni lama-lama.

AKU BOLEH BUAT!

"Taeyong. Saya suka awak! Saya dah lama pendam perasaan ni. Tolong date dengan saya!" shit. Aku dah keluarkan.

"Pftt. Awak buat lawak ke Hyunmi?"
what the. Dia ingat aku buat lawak ke?

"Tak saya serius! Saya memang suka dekat awak sejak tahun pertama lagi! To-"

PAP!

Entah bagaimana aku ditampar oleh crush aku sendiri.

"Apa yang"

"Dengar sini baik-baik. Aku takkan keluar dengan perempuan buruk macam kau ni. Kau ni tak tahu malu ke? Mintak couple dekat lelaki handsome macam aku ni?"

"Tapi"

"Tolong sedar sikit diri kau tu siapa, aku ni siapa. Cuba fikir logik, aku yang handsome ni nak bersama dengan kau? hell no. tu mimpi ngeri je tau. Aku takkan bercinta dengan perempuan gemuk,berjerawat dan hitam mcm kau ni. Bye"

Seperti yang aku jangka. Aku ditolak. Betul cakap dia, aku ni hodoh tak layak untuk dia. Tapi tak per. Aku dah luahkan apa yang terbuku dalam hati aku, dan ia mengembirakan aku. Tapi kenapa aku menangis?

Ugly Where stories live. Discover now