Di rumah Umji
"Macam tu la ceritanya."
"Wah untung gila kau. Dalam masa sehari dapat date dengan ramai lelaki!! Aku pun nak macam tu!"
"Jom la ikut aku sekali. Takde la aku rasa bosan je."
"Tak boleh. Nanti boyfriend aku marah. So macam mana dengan baju tu? Okay tak?"
"Okay. Just bahagian dada ni ketat sangat la."
"Oh. Kalau macam tu cuba pakai dress ni."
"Wah lawanya. Aku suka."
"Kan. Baju ni aku jarang pakai. So kau ambil je la terus."
"Umji. Sorry lah kalau aku menyusahkan kau. Dengan pinjam-pinjam baju kau ni. Aku bukan apa, tapi baju aku semua besar-besar! Aku tak boleh pi-"
"STOP! Kau jangan risau la. Aku ikhlas. Lagipun aku seronok bila tengok kau dapat perhatian. Lepasni tak ada orang nak hina-hina kau dah." Kata-kata Umji membuatkan Hyunmi sedih lalu terus memeluknya.
"Kau bestfriend aku! Aku sayang kau sangat-sangat!"
"AKU PUN SAYANG DIRI AKU! HUWAAA"
BUK
Hyunmi terus mengetuk kepala Umji kerana memberi jawapan yang kurang bijak.
"Hehe. Just kidding"
"Ehh kau ni. Orang tengah serius kut."
"Ala kau ni. Aku pun sayang kau juga. Tapi sebagai bestfriend la."
"Kau ingat aku lesbian ke?"
"Bukan selama ni ya?"
"Are you serious?"
Dan mereka pun hanya ketawa sambil meratapi baju itu. Pelik tapi benar.
SKIP
Keesokkan Harinya
Di mall.
"Oh! Hai korang semua!" kata Jimin sambil melambai ke arah Chanyeol dan Taeyong.
"Yow Jimin, Suga. Asal lambat? Aku dengan Taeyong dah tunggu lama dah dekat depan mall ni."
"Mian. Tadi Suga tak jumpa kunci motor dia. Oh ya. Hyunmi tak sampai lagi?"
"Belum rasanya. Chanyeol, belikan aku air. Aku dahaga la." Taeyong membuat aegyo supaya Chanyeol membelikan untuknya.
"Hell no. Kau dengan muka kambing kau tu boleh bawak masuk kandang."
Tiba-tiba mereka ternampak Hyunmi
berjalan beriringan bersama Taehyung dan menuju ke arah mereka.Mereka semua terpegun melihat kecomelan Hyunmi dengan dress yang dikenakan.
YOU ARE READING
Ugly
FanfictionGemuk. Muka berjerawat. Kulit hitam. Itu sahaja kata-kata yang sering digambar untuk diri aku. Selalu dihina depan orang ramai, dijadikan bahan ketawa untuk manusia yang dikatakan sempurna. Tapi tidak mengapa, aku sudah biasa. ____________________...