Part2 (First kiss)

127 11 3
                                    

Hyunmi p.o.v

"Phew. Akhirnya sampai juga dekat rumah." Aku terus buka kasut aku dan terus masuk ke rumah.

"Woi!! Asal kau balik lambat?!"

"urm tadi ad-"

"wait wait! ASAL AD KUCING DEKAT TANGAN KAU?!"

"Um. tadi"

"APA DIA?! EXPLAINEU NOW!!"

"Cuba la bagi aku duduk dulu baru explain wahai oppa tersayang"

"Ha duduk. Now cerita." Aku dan oppa terus duduk depan pintu dan aku menceritakan kisah tragis aku itu.

Reaksi oppa waktu itu hanya terkedu sahaja.

"Kau buang coklat tu dan kucing tu sekarang!! Entah-entah pakcik tu nak santau kau!! Palli buang!!"

"TAKNAK!!"

"JANGAN DEGIL LA TAK GUNA!!!"

Tanpa membuang masa, aku menyepak perut oppaku dan terus berlari masuk ke dalam bilik.

"YAH JUNG HYUNMI!!"

Aku terus mengunci bilikku supaya oppa tidak dapat masuk ke dalam bilik aku.

"Phew. Sekarang kita berdua selamat. Hehe kucing. meow meow."

"Meoww!!" kucing itu terus mencakar muka aku. Sakitnya

"Hei kucing. Aku tahu la aku hodoh tapi jangan la cakar. Habis jerawat aku pecah. Nanti dia merebak." Lepas aku marah kucing tu, dia terus membuat muka comel dan menggeselkan kepalanya di lutut aku.

"Comel la kau ni!" Aku terus memeluk kucing itu dengan erat.

"Haah la. Dekat rumah ni mana ada makanan kucing. Hmm kena beli jugak la." Aku terus bangun dan segera mencapai tualaku.

"Kucing awak duduk situ diam-diam tau. Saya nak pergi mandi."

Someone p.o.v

Shit. Tak guna punya orang tua. Dia bagi aku dekat budak perempuan yang gemuk ni. Haih.

Eh mesti anda semua terkejut kan. Siapa aku ni? Watak baru ke? Ehh watak baru tu betul. Tapi nampak kurang ajar pulak aku ni kan? Okay aku memperkenalkan diri aku yang comel ini. *panjat meja*

Nama aku Taehyung. Aku ni sebenarnya manusia biasa. Tapi atas sebab dulu aku selalu pukul kucing. Pakcik tua itu sumpah aku menjadi kucing. Akan tetapi, atas sebab muka aku yang handsome lagi menawan. Aku tak menjadi kucing yang buruk tetapi kucing yang comel dan gebu. Hahahah! Padan muka kau pakcik!
Tapi pakcik tu takder la kejam mana. Pada jam tepat 12 malam hingga 7pagi, aku akan jadi manusia tapi hanya sementara sahaja. Sedih sedih.

Pakcik tu pernah kata, kalau aku nak jadi seperti biasa, aku kena kiss perempuan yang ikhlas dengan aku dalam bentuk manusia dan semuanya akan menjadi seperti biasa. Tapi tu la. Dah lama sangat jadi kucing ni, aku dah lupa aku duduk mana. Harap perempuan gemuk ni boleh tolong aku.

KLAK.

Bunyi pintu terbuka. Dan perempuan gemuk tu keluar sambil berkemban. Holy shit. Kenapa jantung aku berdegup kencang?! WTF EVEN JADI KUCING PUN AKU BOLEH TURN ON?! SIAL LA!

Hyunmi p.o.v

Wae kucing tu tenung aku? Ada something ke kat belakang aku?  Kenapa aku rasa macam kucing tu blushing?

"Meow meow. kenapa dgn kamu ni." Baru sahaja aku mahu mendekati kucing itu. Aku tiba-tiba sahaja kena cakar.

"Awww sakit la!"

BUSH!

Tiba-tiba sahaja pintu balkoni aku terbuka. Dan aku dapat lihat oppa aku yang baru sahaja lepas memanjat untuk sampai ke balkoni bilikku.

Aku terkedu. Dia terus berlari ke arah kucing yang putih itu lalu menangkapnya.

"DAPAT KAU KUCING PUAKA! KAU BUAT AP DENGAN ADIK AKU?!"

"Oppa lepaskan kucing hyunmi!!" aku memukul bahu oppa ku bertubi-tubi.

"Jangan pukul aku! Aku cuba selamatkan kau ni!" tangan oppa cuba menolak tangan aku.

Entah macam mana. Mungkin sebab banyak pergerakkan. Tuala aku terlepas daripada badan aku dan suasana yang haru-biru bertukar menjadi senyap-sunyi.

Hoseok terkedu begitu juga aku. Kucing tadi yang mencakar dada Hoseok tidak bergerak sama sekali.

"Wow baru cukur."

"Meow."

"TAK GUNA !!! "

"AHHHHHHHHHH!!!!"

PAP! DUSH! BAM! DUSH! PAP!

"KELUAR DARI BILIK AKU!!!" Aku terus mencapai kakinya dan mencapakkannya ke luar pintu.

Selepas itu aku mengunci pintu dan terus menyarungkan baju aku semula. Kucing tadi aku lihat tidak berganjak sama sekali.

Trauma agaknya.

SKIP

Fuh penat nya aku. Tapi seronok pulak dapat tengok kucing makan. Comel je. Hehe.

"Oii."

"Hm kau nak apa?"

"Sorry pasal tadi. Oppa tak sengaja."

"Heh. Kau dah la nampak aku pun-"

"JANGAN INGAT KAN!!"

"Okay. fine."

"Kau tak nak tidur ke? sekarang dah pukul sebelas kut. Esok sekolah."

"APA?! ALAMAK AKU TAK SIAP LAGI HOMEWORK MS.LEE!! SHIT!!"

Aku terus berlari naik ke atas dan masuk ke dalam bilik. Aduh macam mana la aku boleh lupa homework bio. Haih banyak betul jadi hari ini. Nasib malang betul!!

Aku terus duduk atas kerusi dan terus membuat kerja rumah tersebut. Nasib 2 muka surat je.

1 jam kemudian

Ahh tak guna. Aku tak siap lagi homework ni. 2 page je kut. Takkan itu pun aku tak boleh siap?! Tapi mata aku dah berat sangat ni. Aku rasa aku patut tidur seke-

EHH JANGAN! Nanti kau tak bangun terus! Aku kena cari something untuk hilangkan mengantuk. HA! Coklat yang pakcik tu bagi.

Aku terus mengambil coklat yang terletak di dalam beg aku itu lalu mengeluarkannya. Aku terus membuka pembalutnya itu dan terus membuat gigitan pertama di coklat itu. Emm lazat.

Haih. Makan coklat ini membuatkan aku teringatkan apa yang terjadi di sekolah tadi. Kan bagus kalau aku cantik. Aku penat dapat layanan buruk yang orang bagi. Haih tapi itu takkan pernah terjadi.

Tiba-tiba tekak aku terasa panas. Sangat panas. Aku tak tahan. Ia membuatkan aku terbatuk sehingga mengeluarkan darah. Badan aku mula mengeluarkan peluh dingin. Aku terus baring ke katil aku. Tak aku tak boleh tahan. Betul kata oppa. Pakcik tu santau aku. Tak guna. Macam mana ni?!

"Yah kenapa dengan kau?!"

"Oppa. oppa ke tu?" Suaraku mula menjadi serak dan dan bahagian dada aku mula termampat seperti ad satu benda menekannya.

"Yah kenapa dengan kau?!"

"Panas."

Panas-panas ni membuatkan aku rasa nak pengsan.

Aku menutup mata ku. Tiba-tiba aku terasa seperti ada sesuatu yang lembut hinggap ke bibir ku. Sangat lembut, dan aku dapat rasa seperti rasa susu di kawasan bibirku.

Dalam keadaan samar-samar aku dapat lihat seorng lelaki mencium bibir ku. What the. First kiss aku.

Dan semuanya menjadi gelap.

Ugly Where stories live. Discover now