Tak sangka Syahir bawa aku ke pantai. Apekes mamat ni? Tadi cakap nak cari diorang. Tapi dia bawa aku ke sini ni dah kenapa?
“kita nak pergi mana ni?”
Aku pun tak tahu ni kali ke berapa dah aku tanya soalan yang sama pada Syahir. Tapi tak juga dia menjawabnya. Ergh, sumpah geram!
“i talk to you!” aku menjerit pada Syahir.
Dah la pantai ni macam takde orang je. Pantai ni cantik gila weh tapi sayang. Takde orang pun melawat kat sini. Cantik gila kut background kalau bergambar kat sini.
“sana” Syahir menunding jari pada pondok yang sudah dihiasi. Dekat pondok tu ada meja besar, kerusi ada 5. Makanan pun ada. Langsir putih. Bunga-bunga yang warna warni. Sumpah cantik gila. Siapa yang hias ni weh?!
Tergaman aku dibuatnya. Aku tengok Syahir pun senyum je.
“okay. Lets go there”
Syahir mengajak aku. Aku pun angguk je la
Eh jap! Aku lupa sesuatu!
“macam mana dengan diorang? Kenapa kita tak cari diorang?”
Aku mengerutkan dahi. Pelik. Kenapa Syahir tak cari Mama, Farah dengan Izwan? Aku risau gila kut dekat diorang
“nanti kau jumpa la dengan diorang. Jom ah”
Dah termasuk kali kedua Syahir mengajak aku. Aku pun terpaksa la ikut. Nanti kan kena heret dengan si Syahir ni. Hahaha. Tak la. Syahir tak pernah sentuh aku. Aku yang berani sentuh dia.
Dan kalau aku sentuh dia. Dia akan bagi ayat yang deep gitu pada aku. Herm.
Sampai je kat sana, aku terkejut. Tergamam. Terkedu. Apa-apa jelah.
“ALLAH SELAMATKAN KAMU. ALLAH SELAMATKAN KAMU. ALLAH SELAMAT SITI DAYANAAA. ALLAH SELAMATKAN KAMU. YEAYY”
Nyanyian daripada Mama, Farah, Syahir dan Izwan sungguh menyentuh hati.
Di tangan Mama, mama tengan bawa kek berbentuk doraemon. Ya Allah, terharunya
“aku ingatkan korang lupa birthday aku” terkedu aku. Hampir nak menangis. Tapi tak menangis pun
Tapi korang percaya tak yang kami semua pakai baju warna yang sama. Ya Allah. Nampak comel dan suci je
YOU ARE READING
Milik Kita- Far Day Moments💕
RomantikDayana dan Farah sememangnya kawan yang sangat rapat. Mereka adalah anak yang dikutip dari rumah anak yatim piatu oleh Datin Faridah dan Datuk Rozlan. Sebenarnya Dayana dan Farah asal dari keluarga lain-lain tetapi sangat rapat sejak hari pertama be...