Bitsin Bu Delilik.

86 5 1
                                    


Hayat bazen çok acımasız.

Saat sabaha karşı 04;44, kahve ve sigaraya eşlik eden 'Can Mütezaoğlu'nun bir şarkısı.

Rıfkı var yanımda. Siz tabi merak ediyosunuzdur Rıfkı kim diye.

İnsanlar hep merak ediyor zaten. Neyse.

Rıfkı, ben doğduğum andan beri her saniyemi gören şirin bir oyuncak köpek.

Bir tane daha vardı o oyuncaklardan, yani 2 tane oyuncağım vardı benim doğduğum andan beri.

Bizde çocuk olduk.

Rıfkı kaldı bir tek. Diğeride Rıfkı'nın boyutlarında bir kediydi.

6 Gün önce Özlem bizde kalmaya gelince göstermiştim oyuncaklarımı. Merak etmişti haliyle.

Anlattım.

- Doğduğum saniyeden beri bu zamana kadar sahip olduğum 2 oyuncak. Her baktığımda, her kokladığımda adeta çocukluğuma geri dönerim. Köpek olanın ismi Rıfkı, diğerine bir isim koymadım.

- Pamuk. Pamuk olsun bunun ismide. (Gülümsüyordu)

- O zaman al Pamuk senin olsun. Ama çok dikkat et ona, sonuçta sadece 2 oyuncakla çocukluğumu yaşadım, zarar gelsin istemiyorum.

'Geçirmiş olduğum bütün saniyelerimde 2 tane peluş oyuncak yerine keşke sen olsaydın. Olmadın. Uzaklaştık zaten birbirimizden. Pamuk hala sende, dikkat et ona.'

****

Can Mürtezaoğlu sessizce haykırıyor şarkıda, 'Bitsin bu delilik.' Diyordu. Haklıydı.

Kafamın içi, canımı yakan sorularla dolup taşmak üzereydi adeta. Kendi kendime konuşarak geçiriyordum zamanı.

Hava aydınlanmaya başlıyacaktı yaklaşık yarım saat sonra, ve ben aydınlıktan nefret etmeye başlamıştım.

Sigaram bitiyordu, yavaş yavaş bende tükeniyordum gökyüzünün maviliğinden.

****

Hava aydınlandı. Keşke içimizde gökyüzü gibi bir karanlık bir aydınlık olsa.

Dünya bile bir düzene ayak uydururken, keşke içimde yaşam sürmeye çalışan duygular tek vesait karanlığa çalışmasaydı.

****

Bir sokak köşebaşı farketmez

Aniden daralırcasına dünya

Gölgeler dağılıverir apansız

Çünkü ben delirircesine arsız

Sahi ben yaşıyor muyum bugünde

Önceden başa çıkardım kendimle

Şimdi bu bilinmeyenlerde durmam

Çünkü ben köprülere şehir kurmam

Bu nasıl kavga bu nasıl mana

Ah güzel dostum bari sen yapma

Kalbin atmıyor aklın zorluyor

Ah güzel dostum tanrı ölüyor

-Can MÜRTEZAOĞLU

HER İNSANIN VARDIR İÇİNDE İZLERİ.Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin