💎 4. Bölüm 💎

54 9 4
                                    

Ediz'den:

"Galiba rüzgardı."

Mırıldanarak söylediğim şey üzerine Eda yüzünü bana çevirmiş ve "Efendim?" demişti.

"Yok bir şey yok." Diyerek konuyu kapatmış ve yürümeye devam etmiştim. Kızın tanıdık gelen yüzü içimdeki merak duygusunu kabartmıştı. Boş vererek yürümeye devam ettim ancak içimden kızı tekrar görme isteği şimdiden kendini göstermişti.

"Hayırdır nereye daldın? Yoksa sana çarpan şu kızı mı düşünüyorsun? Hoş kızdı doğrusu."

"Bencede hoş kızdı" diye mırıldandığımı sanarken Eda'nın beni duyamayacağını düşünmüş ancak yanılmıştım.

"Vay canına ilk defa bir kızı beğendiğini görüyorum. Cidden inanılmaz." Eda'nın söylediği şeye gözlerimi devirerek konuştum.

"Etrafta süs bebeği gibi dolanan kızları beğeneceğimi düşünmüyordun heralde? Asıl demek istediğim ise kız yüzüme bile bakmadı. Nornalde bilirsin kızlar bana hayran."

"İşte Ediz Bey'in egosu yine devrede." Gülüşerek kurduğumuz bu cümleler konuyu o kızdan uzaklaştırmış beimde rahat bir nefes almamı sağlamıştı. Bir süre daha yürüdükten sonra Eda'nın fakültesine gelmiştik. Onuda bıraktıktan sonra ondan bir kaç bina uzakta olan kendi fakülteme doğru yol almıştım.

Kapısına vardığımda büyük bir nefes çektim içime. Burayı kazanmak benim için bir mucizeydi. Arkadaşlarım ne kadar her seferinde benim için buranın çocuk oyuncağı olacağını söyleselerde ben hiç bir zaman öyle hissetmemiştim. Tekrar kapıya baktım ve fakültenin kapısından içeriye girdim. Bunca zamandır verdiğim emeklerimin karşılığı olan sınıfa doğru yol aldım.

Sınıf kapısından içeri girdiğimde daha kimse ile tanışmamış olduğum için hiç kimse ile muhabbet etmeden kenarda boş duran bir sıraya doğru ilerledim. Elimdeki defterleri sıranın üzerine bırakıp kafamı kaldırmam ile birlikte karşımda sabah bana çarpan kızı gördüm. Tanıdık geldiğini düşünmüştüm ancak aynı sınıfta olacağımız aklıma gelmemişti. Cidden güzel bir kızdı. Herkes gibi kahverengi gözler sarı saçları olmasına rağmen bu ona daha farklı bir hava katmıştı.

Bir süre daha kıza bakmaya devam ettiğimde benim ona baktığımı hissetmiş olacakki kafasını önündeki defterden kaldırıp bana baktı. Ancak tanımamış gibiydi. Sanki sabah çarptıpı kişi ben değildim. Gerçi kafasını çevirip bakmamıştı bile. Tanımasını bekleyerek hata etmiştim. Bir süre daha öyle bakışmaya devam etmiştik. Sanki bana bakarak aklındaki bir soruya cevap arıyordu. En sonunda bulamamış olacakki yeniden kafasını sırasına eğip defterine bakmaya devam etti. Hocanın sesini duymam ile birlikte kafamı o taraftan çekerek tüm dikkatimi hocaya yöneltmeye odakladım. Pek başarılı olduğum söylenemese de elimden geldiğince.

"Dinleyici şarkıyı her dinlediğinde daha fazla yakınlık duyar ve her santimetresine kadar şarkıyı öğrenir.Ve o şarkının sözlerinde kendinden de birşeyler bulur.

Vokal müzikte Sözler ve Müzik çok önemlidir.Öyleyse sözler ne kadar anlaşılır olursa karşınızda bırakacağınız etki ve anlaşılabilirlik de o oranda artacaktır.

Bu tabii ki her tür müzikte olmaz.Enstrumantal ve Klasik müzikte besteci veya kompozitörlerin fikirsel,tamatik başarıları öne çıkmaktadır.,.Bizim sözler için söylediğimiz ; temiz anlaşılabilir olma gerekliliği : Türkü,Rock,Blues,Caz ,Türk Müziği vs.. gibi sözlü müzikler için söylenebilir.

Şarkı söylerken en dikkat edilecek nokta tüm kelimeleri son hecesine kadar şarkı içinde duyurmaktır.Bu problem kayıtlarda sıkça karşılaşılan bir durumdur.Dinlediğmiz birçok şarkıcının maalesef bu yanlışı yaptığı,aynı dilde konuşmamıza rağmen sözleri tam olarak anlayamadığımız nice şarkılar ve şarkıcılarımız mevcuttur.Şarkının son heceleri yutulup gitmiştir.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Oct 07, 2017 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Geceler Olmasa Nasıl Parlar YıldızlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin