3."Om het gemakkelijk voor je te maken heb ik mijn kleedje al mee!"

2.4K 145 17
                                    

Chapter3  "Om het gemakkelijk voor je te maken heb ik mijn kleedje al mee!"

 "Wakey wakey" hoor ik een gechiegel mijn kamer vullen, waardoor ik rustig mijn ogen open, maar ze al snel weer sluit door de zon die in mijn kamer schijnt. Dit haat ik dus, het is echt vresleijk dat mijn gordijn zoveel licht binnen laat, terwijl een gordijn er voor zou moeten zorgen dat je niks kan zien. In de winter is het echt perfect, maar in de lente of zomer is het echt een hel.

Elke dag weer wakker worden, je ogen openen en blind worden, waardoor je toch wel bijna de helft van de dag alleen maar groene en zwarte vlekken zit. Als je ogen toe zijn én als ze open zijn. Kort samen gevat, is het een martelling om in mijn kamer te slapen, maar ik mag wel blij zijn dat ik de grootste kamer heb van onze huis.

Aangezien mijn vader er toch bijna nooit is, en ik een heel rommelig persoon ben, vonden mijn ouders het goed dat ik de grootste kamer kreeg zodat ik er veel moeite mee zou hebben om het schoon te houden. Maar ik moet toegeven dat het heel wat heeft geholpen en ik nu eigenlijk een heel stuk schooner ben dan dat ik was, voor dat ik deze kamer kreeg.

"Slaap je nog steeds?" Deze keer open ik heel voorzichtig mijn ogen en draai mij meteen om naar Emily, zodat ik niet naar mijn raam moet kijken, wat mij nog lukt ook. "Em, ik ben pas wakker, dus geef mij een secondje de tijd" zucht ik en gooi mijn kussen naar haar toe, waardoor ze begint te lachen en om het nog grappiger te laten op grond gaat liggen. Ik snap Emily haar humor niet echt, maar dat zal dan ook wel aan haar leeftijd hangen, hoop ik toch. Volgens mij zou het echt erg zijn als ze voor eeuwig zo zou zijn.

"Eén... En je tijd is om" roept ze opeens in mijn oor, waardoor ik letterlijk in de lucht spring en weer in een andere positie op mijn bed beland. "Ooit gehoord van sarcasme?" Mompel ik en rol met mijn ogen, waarna ik mijn ogen weer sluit. "Sarca-" "Sarcasme" vul ik haar aan en ga den recht ziiten, waarna ik rustig in mijn ogen begin te wrijfen. "Zullen we weer naar het speeltuintje gaan?" Vraag ik na een tijdje als ik weer op mijn positieven ben en zie haar enthousiast knikken, waardoor ik een glimlach krijg.

"Om het gemakkelijk voor je te maken heb ik mijn kleedje al mee!" Ik schiet in de lach als ze dat zegt en pak het kleedje aan, die ik over haar hoofd trek en stap vervolgens uit bed. "Ga jij al maar naar de badkamer en pak je kam maar. Ik ga mij omkleden en dan kom ik ook, goed?" Ze knikt en verdwijnt naar de badkamer.

Rustig en zuchtend loop ik naar mijn kast toe en open die, waardoor ik meteen begin te kreunen van frustratie. Ik heb geen idee wat ik aan ga doen vandaag, en ik heb echt geen zin om uren te zitten rondkijken voor een perfecte outfit. Ik sluit mijn ogen en pak een random broek met een tanktop en doe ze aan. Een zwarte broek, met een paar scheuren en een witte tanktop waar er in het Frans een tekstje op staat. 'Vivre alors que nous sommes jeunes'

Op een snelle tempo doe ik ze aan en loop naar de badkamer, waar Emily haar haren al aan het kammen is. Als ze mij ziet, draat ze zich om van de spiegel en loopt ze naar mij toe. "Ik krijg mijn haren niet gebonden" zegt ze pruilend, waardoor ik zachtjes begin te lachen en haar op til, waarna ik haar weer op de lavabo neer leg, op een droge plaats. "Laat mij het dan maar doen" antwoord ik glimlachend tegen haar en pak al haar haren bij elkaar, waarna ik ze stevig vast bind en glimlach. "Zo, ik ben klaar" antwoord ik glimlachend en zet haar weer op grond naar.

"Ga maar naar beneden, zodat je nog even een stukje fruit kan eten en we daarna naar het speeltuintje kunnen gaan, goed?" Ze knikt en huppelt dan richting de trappen. "Niet huppelen bij de trappen, want anders ga je vallen" roep ik haar nog na en bind mijn haren ook vast in een hoge staart, waarna ik een klein laagje mascara op smeer op mijn wimpers.

Ik loop rustig naar beneden en pak twee bananen. Eén ervan geef ik aan Emily en de andere eet ik zelf op, waarna ik mijn spullen en nog Emily haar golf mee pak, voor het geval dat ze het koud gaat krijgen. "Doe je je sandaaltjes weer aan?" Ze knikt en loopt de gang op, waarna ik rustig achter haar aan ga en haar haar sandaaltjes aan doe.

F.A.L.L. |Harry Styles| au.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu