Alnındaki teri silinen Duru sıkıntılı haldeydi. Yaşlı kadının kalbi dayanmıyordu.
' Birazcık daha sabret dedi içinden birazcık daha '
Ameliyat bittiğinde nefesini seslice dışarı verdi.
Ne kadar ameliyata girdiğinde başarma oranı yüzde yirmi olsa da yapmıştı .
Ellerini yıkayıp doktor önlüğünü ve steskopunu getiren hemşireye teşekkür etti .Eline hastasının dosyasını alıp haber vermek için çıktı. Daha hastanın adına bile bakamadan gördükleri kişiler ile kısa bir şok geçirdi. Hemen elindeki dosyadaki isime baktı.
Gördüklerine inanamıyordu . Az önce ameliyatını yaptığı kişi Azat ın annesiydi .Demek ki 6 yıl sonra karşılaşmaları böyle olacaktı .
Kendisine Azat dahil şaşkın şaşkın bakan aileye karşılık tanıdığı veya tanımadığı şaşkınlığı ilk atlatan Devran Ağa ( azatın babası )
"Karım nasıl " . dedi.
Sesindeki endişe ve korku elle tutulur cinstendi. Yıllardır birbirlerine nasıl aşık olduklarını bilirdi Duru .
Avjin Hatun ( azatın annesi) çok güzel ve adetlerine düşkün bir kadındı. Herkese karşı sevecen olsa da Berze (Azat ' ın aplası) ile sürekli Azat ile Duru 'yu ayırmaya çalışmışlardı .
Duru ne kadar ağa kızı olsa da istediği yapan bir kızdı. sonunda başarmışlardı da . Ne fani dünya diye düşündü birden . Yıllarca oğlu ile ayırmayı çalıştığı kız ve hatta başardığı , onun hayatını kurtarmıştı . Birden hastaları beklettiğini farketti. Resmi bir şekilde boşta olan elini önlüğünün cebine koydu.
Karşısındakilerin normal bir hasta yakını olduğunu düşünerek yüzüne ifadesiz maskesini taktı .
- Ameliyat başarılı geçti . durumu iyi.
Herkes bir 'oh 'çekti.İleriden gelen annesi ve Boran ile derin bir nefes aldı . Annesi ameliyatın iyi geçtiğini öğrenince kızıyla bir kez daha gurur duydu. En zor ameliyatlarda bile daha yeni olduğu halde hastanenin en iyilerinden biriydi.
- ne zaman görebiliriz.
Azatın pürüzlü çıkan sesiyle dikkatlice ona baktı . Gözleri dolmuş kıpkırmızıydı .Gözlerinde özlem ve acı hakimdi. Annesine ayrı bir düşkündü Azat. Annesi için canını bile düşünmeden verecek kadar.
-Bu gün yoğun bakımda kalacak. Eğer bir aksilik çıkmazsa yarın normal odaya alırız . Orada görürsünüz. Geçmiş olsun .
İçi acıdı Duru nun . Yıllar sonra evlenmesine haftalar kala ameliyathanenin önünde görmek boğazına yumruların dizilmesini sağladı.
Yavaşça odasına girip koltuğuna oturdu . Aklından bir bir bugün olanları geçirdi. Aklına altı yıl önce nasıl kaçtığı gelince buruk bir gülümseme oluştu .
*****
Azat hızla hastanenin uzun ve kasvetli koridorundan bahçeye çıktı. Hızla arabasına binip kapısını kapattı.
Kafasını direksiyona koyup bu günün daha ne kadar iğrenç geçeceğini düşündü.
Git gide daha da yoruluyordu .
İnsan en çok sevdiğini kırardı . Azat da öyle yapmıştı . Ne yaparsa yapsın Duru nun gitmeyeceğini düşünürdü. Gitmezdi ki Duru.
Azat bağırır kırar döker giydiği herşeye karışırdı ama Duru ne kadar asi de olsa bırakmazdı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ASİ KUMAM
RomanceAzat 'ı arkasında bırakıp son kapıdan geçerken geri dönüp bakmak istemedi.Onu o halde görmek, güçsüzlüğüne şahit olmaya dayanamazdı. Onu yaptığı ihanetle hatırlamak istiyordu kız. Ona evlenme teklifinden sonra başkasıyla evlenmesiyle .Başı önde il...