Duru odaya giren Mert ' le daldığı düşüncelerden çıktı . Gelen nişanlısı da olsa kapıyı çalmadan girmesi sinirlendirmişti.
- yaptığın terbiyesizliği neye borçluyuz ?
-O gelmiş
sesi kısık ve korkaktı. Yılların playboyu Mert Dorsay yıllarca kadınlara çektirdiğini Duru'yla çekiyordu . Biliyor du ki Duru onu sevmiyordu. Annesinin zoruyla sadece Duru ve Mert'in bildiği bir anlaşma olacaktı. Bekleyecekti. Karısı da olsa Duru en azından alışana kadar bekleyecekti. Evlenme teklifini kabul etmeden önce Duru ' nun söyledikleri aklına geldi.
'Seviyorum. Yalan yok hala deli gibi seviyorum . Ama bazı şeyler sadece sevgiyle olmuyor. Sevgiden daha çok değer verdiğim bir şey varsa o da güven ne olursa olsun güvenimi kırarsan affetmem. Seninle evlenirim. ama aynı yatakta bile yatamam. Madem ille de evlenelim diyorsun. ben sana diyeyim seninle öpüşemem bile. en azından kalbimde Azat a dair ne varsa sonuna kadar atmadıkça '
Tabi kide kabul etmişti. O duru yu güzelliğinden ziyade kalbine aşıktı .
- Annesi kalp krizi geçirmiş ameliyat ettim .
Sesi sakin ve sevgi doluydu . İnsan olarak seviyordu Mert 'i. Masadan kalkıp yanına doğru gitti.
-Gelinlik provasına niye gitmedin ?
İşte bunu dediğinde Duru ' nun yüzü ödevini unutan çocuklar gibi düştü.
- Unutmuş olabilirim.
Sesi o kadar çocuksu ve tatlıydı ki kıyamadı söylemeye Mert . Sıkıca sarıldı birden Duru ' ya .
-Unuttuğun için kızardım da böyle tatlı bir yüz ifadesiyle sana kızamıyorum bile.
Tam o sırada kapının tıklatılmadan açılmasıyla kaşları yeniden çatıldı Duru nun . Gelen Azattı.
Gözlerindeki acı ve hayal kırıklığı görse de anlamadı .Hızla Mertin kollarından çıkıp
- Beyefendi burası dingonun ahırı değil. Çalmadan açmayınız.
Birden arkasından gelen Mardinlileri görünce sustu.
-annem hakkında bilgi alacaktık.
Azat'ın en küçük kardeşinin söylediği ile tekrar masasına oturdu . Mert ' e gözleri ile çıkmasını işaret etti.daha sonra herkesin oturmasıyla kimsenin gözlerine bakmadan konuşmaya başladı.
- Avjin hanımın damarlarının bir çoğu tıkalıydı . Bir daha ki kalp krizi geçirdiğinde bu kadar şanslı olmayabilir .
Devran ağa hemen söze atladı .
- E ne yapılması gerekse onu yapalım Duru kızın .
- Bakın Devran bey size bir diyetisyen arkadaşımı önereceğim . Avjin hanım düzenli egzersiz yapmalı .Hayatından yağlı ve tuzlu şeyleri çıkarmalı , yazdığım ilaçlarını düzenli olarak içmeli . ay da bir de kontrole gelirse daha iyi olur . . hastamızı bir hafta burada misafir edeceğiz.
Sözüm biter bitmez annem
- O zaman buyrun bize gidelim bir kaç hafta misafir edeyim sizi .
Devram Ağa yok desede Asya hatun sonunda ikna etti. Duru da herkes çıkınca hızla odasından çıktı. Gelinlik provasına geç kalmış olsa da umursamadı . Bugün yaşadığı aksiyon kendini hayli yormuştu . Hızla direksiyonu sahil kenarına sürüp durdurdu . Nefes alması lazımdı .
Duru bilmesede Azat onu uzaktan izlemeye başladı . Değişmiş dedi içinden . Ruhu zaten bambaşka biri olsa da dış görünüşü de değişmişti . beline kadar uzanan saçları omuzlarının biraz altında kesilmişti. Hafif balık etli olan bedeni zayıflamıştı . Acayip güzeldi be sevdiği . Şarap gibiydi du
Yaptığı hataları biliyordu . Dayanamıyordu ama . Herkes onu suçlu bulsa da kıyamamıştı ne kardeşine ne de evlat acısına dayanamayacak annesine . Kendisine kıymıştı bu yüzden , sevdiğine , aşkına ....
Dayanamadı yavaşca yanına gidip banka oturdu . bir kere bile başını cevirip bakmamasına sinirlendi .
Oysa sevdiği kadın adamın kendine has baharatsı ve erkeksi sigara kokusunu anlamıştı . Hiç bir şey olmamış gibi yapacaktı . Çok mutlu gibi . Hiç acı çekmemiş gibi.
- Nasılsın
adamın sorduğu soruyla içi acıdı kadının. eğlenceli mutlu bir ifade takındı yüzüne .
- iyi . sen?
- Teşekkür ederim.
Yıllardır ağzından çıkmayan kelimeyi söylerken garip hissetti. Birine teşekkür etmeyip özür dilemediği çok olmuştu .
- ne için ?
Yan dönüp tebessümle baktı ona . Gözlerinde derin bir acı olsa da dudaklarındaki tebessümü hiç eksik etmedi.
- Hayatımı kurtardın .
- Bir şey değil görevimi yaptım.
sanki iki arkadaş gibi konuşmaları şaşırttı Azat ' ı.
- Evleniyormuşun .
Kabullenişti bu . ilk defa bu kadar acılı duydu Duru Azat ' ın sesini . Buram buram acı vardı sözlerinde .
- Evet . Düğüne beklerim.
Mırıltıyla çıkan sözlere kendi bile inanmadı .
- Gelirim . Tabi evlenirsen .
Duru azat ın bu dediğine anlam veremedi. İçinden sabır çekip ters ters baktı .
"herkesi kendinle karıştırma . Ne ben Mert den ayrılırım ne de Mert benden ayrılır . "
Bu dediğine Azat sinirlense de alay dolu bir kahkaha attı. Durunun kulağına eğilip nefesini üfleyerek konuşmaya başladı .
- O mu bırakır sen mi bilmem ama bu düğün olmayacak . "
Duru nun birşey demesine fırsat bırakmadan kalktı ve gitti.
2 hafta sonra
Duru hızla kendini arabasına binip eve doğru yol aldı. Hem düğün telaşı hem hastane baya yormuştu .
Zaten içini sıkan bir şeyler vardı . Mert ile beraber yaşayacakları eve sürdü arabayı . Mert i yine kırmış yakıp yıkmıştı. Gönlünü almalıydı .
Bundan sonra aşk evliliği yapamayacağını biliyordu . En azından güvendiği biri ile hayatını paylaşırdı .
Daldığı düşünceler ile siteye geldiğini fark etti. Arabasını evin garajına park edip eve doğru hızla yürümeye başladı.
Kapıyı açtığında evden gelen sesle donup kaldı . Düşündüğü şeyin başına gelirse kolay kolay toparlanamazdı .
Oturma odasında gördüğü şey ile birden kahkaha atmaya başladı. Yine olmuştu iyice .
onun sesini duyan adam ise alkolün verdiği etkiyle hiç bir şey yapmadı .
"Hiç bir erkeğe güvenmemem gerektiğini hatırlattığın için teşekkürler "
Kahkahasını durdurup gözünden akan yaşları hırsla sildi . Evden hızla çıkıp Mert in kendine yetişmesine izin vermeden arabaya bindi. Hızla arabasını çalıştırıp oradan uzaklaştı.
Hızla arabayı dağ evine doğru sürdü. eve geldiğine annesine bir kaç gün eve gelmeyeceğine dair mesaj attı. Yanlız kalmaya ihtiyacı vardı .
Şömüneyi yakmaya çalışırken kapının kırılma sesiyle donup kaldı .
biliyorum bana baya kızdınız ama bu aralar çok meşguldüm Umarım güzel ve merak uyandıran bir bölümdür. yorumlarınızı çok merak ediyorum . :)
aksiyon asıl bundan sonra başlıyor . sizce gelen kim ?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ASİ KUMAM
RomanceAzat 'ı arkasında bırakıp son kapıdan geçerken geri dönüp bakmak istemedi.Onu o halde görmek, güçsüzlüğüne şahit olmaya dayanamazdı. Onu yaptığı ihanetle hatırlamak istiyordu kız. Ona evlenme teklifinden sonra başkasıyla evlenmesiyle .Başı önde il...