Hoofdstuk 5

30 4 10
                                    


Beth zit op haar kauwgum te kauwen. Ik heb zelf een hekel aan kauwgum, want ik vind dat kauwen en zo smerig uitzien. Maar Beth gebruikt het tegen de stres. Ze is nogal een stres eter en dankzij die kauwgum denkt ze niet aan eten. Zeer onlogisch maar goed. Het is Beth, heel veel anders had ik ook niet van haar verwacht. Jade noemt haar "raar, maar grappig". De reden dat Beth nu gestrest is omdat we hierna een SO hebben. Van Natuurkunde. Waar ze overigens een ramp in is, wiskunde is nog erger.

Ik draai me om naar de tafel schuin tegenover ons. Ik zie Jamie zitten. Zo te zien heeft hij nieuwe vrienden gemaakt. Chuck, Léon en Mira. De duistere personen van onze school. Althans zo noem ik ze. Ze zijn allemaal junks  en zijn al een paar keer gearresteerd. Er gaat zelfs een gerucht dat ze hetero zijn.

Ik sta op en loop naar Jamie toe. "Willow, waar ga je heen?", hoor ik Irene achter me vragen maar ik negeer haar. Ik moet met Jamie spreken.
Als ik achter hem sta tik ik hem op zijn schouder. Verbaast draait hij zich om. Als hij mij ziet begint hij onmiddellijk te grijnzen. "Hey kleintje, kan ik je ergens mee helpen?"
"Ja, ik wil je spreken, nu." Ik leg extra veel nadruk op "nu". Hij knikt en maakt een uitnodigend gebaar, maar ik schud mijn hoofd. "Privé asjeblieft."

"Nou waar wil je het over hebben?", vraagt Jamie terwijl we in de schoonmaak kast staan. Ik ga boven op de stofzuiger zitten. "Waarom ga je met hun om?"
"Wat bedoel je met 'hun'?" Ik hoor aan Jamies stem dat ik hem beledigd heb. "Junkies Jamie, het zijn junkies. Ze doen aan drugs en zijn waarschijnlijk al meer dan drie keer gearresteerd."
"Dus?" Oké ja ik heb hem echt beledigd.
"Nou...ehm... ze zijn gevaarlijk oké. En bovendien gaat het gerucht dat ze hetero zijn", sis ik zachtjes. Jamie blijft stil en dan haalt hij zijn schouders op. "Wat is er mis met hetero zijn?"
Ik val stil. Wat is er eigenlijk mis met hetero zijn? "Nou, het is illegaal, je kan ervoor de gevangenis in draaien. Oh en de hetero's plegen aanslagen, wat dacht je daar van?"
Vol ontzetting staart Jamie me aan. "Wauw, dat had ik echt niet van je verwacht." Na die woorden draait hij zich om en loopt weg. Ik slik, Jamie is niet tegen hetero's.

"Beth mag ik je iets vragen?"
Ik ben bij Beth thuis. Aan het helpen met haar huiswerk. Ik help haar met Wiskunde, zij mij met Grieks. "Tuurlijk, je mag me alles vragen. Maar dat betekent niet dat ik op alles antwoord ga geven."
Ik rol zuchtend met mijn ogen. "Stel dat je iemand zou kennen waarvan je denkt dat dat persoon hetero was, wat zou je dan doen?"
Er valt een lange diepe stilte. Beth staart me wezenloos aan. Heel even denk ik dat ze haar verstand is verloren en dat ze gaat rond schreeuwen dat ze een tapdansende kabouter is. Dan haalt ze haar schouders op. "Licht eraan hoe goed ik het persoon ken. Maar om heel eerlijk te zijn maakt het mij niet zoveel uit. Zolang ze maar gelukkig zijn."
Ik knik, klinkt logisch.

"Zeg Willow, wat zou jij ervan vinden als een van je beste vriendinnen iets met je tweelingzus zou hebben?" Beth kijkt me vragend aan. Ik kijk geschrokken op. "Oh God, Beth wat heb je nu weer gedaan?"

"Quin King, kom nu onmiddellijk naar beneden of ik kom je halen en dan zou je wensen dat je nooit was geboren!", schreeuw ik keihard vanaf beneden aan de trap naar boven. Verbaast komt Quin naar beneden gelopen. "Wat is er?"
"Is het waar?"
"Licht eraan waar je het over hebt", zegt Quin nerveus.
"Is het waar dat je hebt gerotzooid met Beth?" Quin verbleekt.
"We hadden een regel, niet elkaars vriendinnen! Plus je hebt al een vriendin!", snauw ik boos.
"Oh dus je bent we boos op mij, maar niet op Beth! Lekkere zus ben jij!" Boos rent Quin naar boven.

Mijn telefoon piept. Ik heb een appje van Beth binnen gekregen.

Beth: Het spijt me. Ik was dronken. Wat overigens een VERSCHRIKKELIJK excuus is. Maar alsnog, het spijt me.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Oct 01, 2017 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Why am I different?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu