Üçüncü göz aynı zamanda alın çakrası olarak bilinir ve rengi çivit mavisidir. Sezgilerimiz, duru görü, hayal gücümüz için gereken enerjiyi sağlar. Hipofiz bezi ile bağlantılıdır. Bu bezin işlevi, büyümeyi ve metabolizmayı kapsayan hormonları salgılamaktır. Bu çakra, hem fiziksel, hem de spritüel anlamda görme ile doğrudan bağlantılıdır.
Hepimiz doğarken üçüncü gözümüz açık olarak dünyaya geliriz. 10 -11 yaşlarına geldiğimizde kötü beslendiğimiz, kalitesiz sular içtiğimiz ve hiç kullanmadığımız için uyku durumuna geçer.
Hiçbir toplum,kültür veya eğitim sistemi üçüncü gözümüzün açılması için faaliyete geçirmeye yardımcı olmaz. Üçüncü göz olarak adlandırdığımız altıncı duyu merkezimiz iki gözümüzün arasında yer alır. Eğer kişi önceki hayatında çok meditasyon yapmışsa bu göz daha aşağılardadır, meditasyon geçmişi yok ise iki kaşımızın ortasında alnımızın üst kısmına daha yakındır.
Rengi: Çivit mavisidir (indigo).
Sembolü: Ortasında ters üçgen (içinde ‘OM’ hecesi yazılı, tabanı yukarıda tepesi aşağıda) olan ve boşluğu simgeleyen bir çember; arka planda tantra yogada astral bedenin sembolü olan sütun; üçgenin üst tarafında zihni sembolize eden hilal biçiminde ay ve nokta ile temsil edilir. Çemberin her iki yanında da üzerlerinde ‘ham’ ve ‘kşam’ yazıları bulunan tam açılmış birer lotüs yaprağı yer alır. ‘OM’, ajna çakranın hem sembolü hem de mantrasıdır.
Elementi: Hava (nefes)
Besini: Klorofil
Aroması: Yasemin ve Nane
Aurası: Çok açık ve saydam gridir. Bazı kaynaklarda, kişinin genel durumuna göre mor renkte aura yaydığı belirtilmiştir. Bu durum astral ve eterik boyutların aura renklerinin farklılığından olabileceği gibi; kişilerin bilinçlenme, yani tekâmül düzeyleriyle de ilgili olabilir.
İlişkili aslî bez: Pineal Gland (Epifiz)
İlişkili ikincil bez: Hipofiz
Taşları: Lapis l’azuli (indigo), safir ve lacivert sodalit
Gezegeni: Satürn
Etkili organ: Göz ve merkezî sinir sistemidir.
Ağırlıklı işlevi: Bu çakramızın etkinleşmesi sonucu duyular-ötesi algılamada, durugörüde, sezgilerde ve önsezide artış gözlemlenir.
Muhtemel olumsuz etkiler: Endişe, baş ağrısı ve konuşma sorunlarıdır. Uyumsuz çalışması ya da yeterince dengeli açılamaması durumunda, başlangıçta kısa süreli bunalıma ve depresyon benzeri hoşnutsuzluklara, hattâ egonun da kibrin de geçici artışına neden olabilir.
+ Zihnin yoga ve meditasyon ile ‘içeriden dönüşümü’ sağlanamadığı sürece, ‘dışarıdan müdahale’ ile hiçbir çakra açılamaz.
Açılmasının Belirtileri:
Sezgi’de güçlenme, bedenin manyetik alanının farkındalığı, birinciden altıncıya kadar olan bütün çakraların işleyişini gittikçe artan ölçülerde kontroldür. Fiziksel bedende oluşabilen pozitif ve negatif polarizasyonların etkilenip gerektiğinde dengelenmesi, üzerinde odaklanıldığında ‘alıcı’ ortamın yaratılması, gelişme sağlandıktan sonra da ‘yansıtıcı’ özellik kazandırılması mümkün olur.
Artı olarak Açılış Sürecindeki Etkenlerin Rolü ve Sonuçları:
Ne kadar iyi niyetle olursa olsun, Ajna Çakra’nın açılmasını şiddetle arzuladığınız sürece başarılı olamazsınız. Çünkü böyle bir durum ruhsal, astral ve eterik enerjilerle uyumunuzu bozar; frekanslarınızda gereken rezonans (birlikte ve uyumlu titreşim) oluşamaz. O vakit böyle bir özelliğe sahip olamaz, olamayacağınız için de doğaldır ki yönlendiremezsiniz. Yani amaç, belirli bir çıkar gözetmeksizin ve sonuca koşullanmaksızın tekâmül olmalıdır. Aksi halde tesadüflere bağlı kontrolsüz bir gelişimin ‘güvensiz’ olacağını takdir edebilmelisiniz.
Açılım İçin Yöntem Önerileri:
Kolaylaştırılmış bir uygulama önerisi aşağıda verilmiştir. Ancak bütün spiritüel pratiklerde olduğu üzere, her yol gibi her yöntem de herkese uygun olmayabilir. Bu pratiklerle belirli bir ilerleme sağlandıktan sonra, uygulamacı buradaki süreleri kendine göre ayarlayabilecek; bu amaçla mutlaka doğru meditasyon pratiklerinden ve onların kendi üzerindeki etkilerinden de yararlanabilecektir. Ayrıca bir öğrenciye, ‘falanca aşamada buna, filanca aşamada şuna erişileceğini’ söylemek de doğru değildir. Bu koşullama olur. Zaten süreç gibi erişim de kaçınılmaz olarak öğretene, yönteme, araçlara ve öğrenecek olan’a göre farklılık gösterebilecektir.
Temizleme Tekniği: Tek bir noktaya sabit olarak bakma.
+ Burun geçitlerini temizleme
+ Alınan ve verilen nefeslerin sayılması ve farkına varılması (doğru nefes tekniğinin başlangıcıdır)
+ Üst dudak seviyesine oturan ve tepesi Ajna’da olan üçgeni hissetme
+ . Sol’dan al, Sağ’dan ver; 100, 99, 98, 97
. Sağ’dan al, Sol’dan ver; 96, 95, 94, 93 say
. Her ikisinden al, her ikisinden ver; 92, 91, 90, 89…
Böylece 100’den sıfır’a kadar sayılır.
Karanlık odada, kaş merkezinin yaklaşık 60 cm önündeki bir ışık kaynağının, örneğin mum alevinin üst noktasına (veya tütsü ateşine) odaklanma (trataka). Başlangıçta 15-20 dakika uygulanır (dolunayda, herhangi bir cisimde, burnun ucunda, sudaki imgede, sembolik objede, fotoğrafta…da uygulanabilir).
d. . Kaş merkezi’ne (bhrumadya) odaklanma ve konsantrasyon (+ sandal ağacı macunu kullanılabilir).
. Düşünce durdurulur, Ajna’ya yönelinir, meditasyona başlanır.
. “Om (Aum)” mantrası her defasında birkaç saniye söylenerek tekrarlanır. 3 – 5 dakika uygulanır.
Sonra gözler kapatılır, ancak içsel bakış kaş merkezinde kalmalıdır. Mantra’ya, şiddeti yavaşlatılarak, ancak süresi uzatılarak devam edilir. Böylece 5 dakika daha uygulanır.
Sonraki aşamada mantra söylemeye yine devam edilir; ama bu kez, kaş merkezinden çıkarak tüm bedende yankılandığının farkında olunur. Bu da başlangıçta 5 dakika uygulanır; süre gittikçe artırılabilir.
Perine’ye bastırılan topuk kasılıp gevşetilir. Bu süre 10 dakikaya kadar çıkarılır.
h. .‘Om’ sesi çıkarılırken prana’nın kaşların arasında biriktiği düşünülür. Bu sırada yavaş ve derin nefes alınır. Daha sonra Ajna’dan prana yayıldığı ve onu evrene verdiğiniz düşünülmelidir.
. Bu çalışmaya 30 dakikadan iki saate kadar devam edilebilir.
Çalışmalar sırasında göz kasları zorlanmamalı, yorgunluk hissedildiğinde ara verilip gözler dinlendirilmeli ve bu uygulamaya en az bir ay boyunca (her gün) devam edilmelidir. Uygulama için tercihan sabah olmadan, gündoğumundan öncesi ve gece yatmadan önceki zaman dilimleri tercih edilmelidir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Parapsikoloji ve Astral Seyahat
Randomİnternette bu konu hakkında çok yanlış bilgi var. Bende buna karşın doğru bilgileri derleyip toparlayıp size sunuyorum. Umarım yararı olur. Sorunuz varsa "sorular" bölümünde yorum olarak belirtebilirsiniz