"Yang saya tak faham kenapa Ayah hebohkan pada pihak media yang saya dah mati dan kenapa orang-orang Ayah culik mayat Chaekyung, mangsa kemalangan tu? Apa kena mengena dia dengan Celestial Being?" tanya Jaehwan berani. "Ayah terpaksa lakukan semua tu sebab Ayah tak nak Jaehwan kembali menjadi penyanyi selepas pulih nanti. Untuk pengetahuan Jaehwan, Ayah tak pernah bersetuju dengan keputusan Jaehwan untuk jadi seorang penyanyi. Oleh itu, Ayah ingin lenyapkan terus identiti Jaehwan sebagai penyanyi sebab Ayah nak Jaehwan ikut jejak Ayah. Dan pasal tu gadis tu pulak, maafkan Ayah. Ayah terpaksa arahkan orang-orang Ayah culik dia dan dia turut dijadikan bahan ujikaji Ayah jugak. Ayah tak berani ambik risiko pada anak Ayah sendiri jadi Ayah terpaksa gunakan orang lain" terang Professor Joohwan dengan panjang lebar. Chaekyung yang berada di sebelah terkejut besar.
"Saya boleh terima apa yang Ayah lakukan pada saya tapi saya tak boleh terima bila Ayah libatkan orang luar dalam hal ni. Kenapa Ayah jadikan Chaekyung sebagai mangsa eksperimen Ayah jugak? Ayah tak fikir ke perasaan ibu bapa Chaekyung bila dapat tahu yang anak diorang terlibat dalam kemalangan tapi Chaekyung tiada di lokasi kejadian? Bila Ayah suruh orang-orang Ayah culik mayat dia. sudah tentu diorang sendiri tak tahu sama ada anak perempuan diorang masih hidup atau sudah mati. Cuba orang lain lakukan perkara yang sama kepada Jaehwan, agak-agaknya apa perasaan Ayah ketika itu?" Jaehwan membebel panjang. Entah mengapa dia berasa marah. "Ayah buntu dan takde pilihan lain Jaehwan! Ayah terpaksa ambik tindakan drastik. Seperkara lagi kamu tak perlu risau tentang gadis tu sebab...." Professor Joohwan memetik jari dan keluar satu makhluk dari bayang-bayang.
"Celestial Being Rabbit?" Jaehwan terkejut. "Dia bukan sahaja Celestial Being Rabbit tetapi dia jugak...Chaekyung" sebaik sahaja Professor Joohwan berkata demikian, Celestial Being Rabbit bertukar ke rupa manusia. "Tak...tak mungkin!" Chaekyung terperanjat, melihat bentuk manusia Celestial Being Rabbit yang menyerupai dirinya. "Chaekyung....Chaekyung masih hidup?" "Tidak Jaehwan, Chaekyung dah lama mati tapi Ayah berjaya hidupkannya semula sebagai Celestial Being Rabbit. Eksperimen Faust Ayah berjaya tetapi ada sedikit kesilapan. Ayah sangka kesan gas yang Ayah cipta akan sama pada subjek yang hidup atau koma tetapi Ayah tersilap. Celestial Being yang sempurna lahir daripada subjek yang dah mati" terang Professor Joohwan. Jaehwan terdiam sejenak. Dia memikirkan sesuatu. "Baiklah Ayah, Saya akan penuhi permintaan Ayah. Saya akan tinggalkan dunia seni dan jadi Jaehwan yang baru tapi dengan bersyarat"
"Ayah perlu berterus-terang sahaja dengan ibu bapa Chaekyung dan biarkan mereka semadikan Chaekyung dengan aman. Itu sahaja yang Jaehwan mahukan" pinta Jaehwan. "Ayah tak boleh lakukan semua itu Jaehwan. Ayah saintis yang terkenal dan disegani. Sekiranya Ayah beritahu perkara yang sebenar, nama baik dan reputasi Ayah akan tercemar. Ayah jugak pasti akan ditangkap. Seperkara lagi, Celestial Being Rabbit ni makhluk ciptaan Ayah yang paling sempurna. Ayah tak mahu kehilangannya" tegas Professor Joohwan. "Ayah memang dah buat salah dari awal! Ayah jadikan saya sebagai mangsa eksperimen, arahkan orang untuk culik mayat dan jadikan dia juga sebagai mangsa eksperimen. Ayah jugak mereka cerita tentang kematian saya dan tipu orang ramai melalui pelbagai medium. Kesalahan Ayah dah cukup banyak Ayah. Tolong berhenti dan menyerah diri" rayu Jaehwan. "Ayah takkan ikut cakap kamu Jaehwan"
YOU ARE READING
Take My Hand [Malay Fanfic]
FanfictionSeorang mencari identitinya, seorang lagi pula mencari 'dirinya'. Itulah yang terjadi pada Jaehwan dan Chaekyung. Jaehwan merupakan penyanyi utama kumpulan Wanna One yang sedang meningkat naik ketika ini tetapi dia telah alami amnesia. Dia hanya men...