1| kapitola - První školní den

236 18 5
                                    

Začala jsem psát novou povídku. Budu ráda, když mi napíšete, nebo dáte nějak najevo, co si o tom myslíte :) resthefuture


„Ještě mi dovolte, abych vám oznámil jednu důležitou věc," pokračoval Brumbál ve svém projevu. Severus ho nevnímal. Každý rok to bylo stejné. První ročníky naprosto unešené z hvězdné oblohy, ředitelův informační proslov na začátek a pak už si vzala na starost Moudrý klobouk McGonagallová a začalo slavnostní zařazování.

Možná by byl víc unešen, kdyby to neviděl už po sedmé. Teď ale překvapeně zvedl hlavu a podíval se na ředitele. Ten dál pokračoval: „Letos nebudou koleje bojovat o famfrpálový pohár," ozvalo se bučení ze všech kolejních stolů. Nejvíc však od toho nebelvírského. A samozřejmě to byl James Potter, kdo byl slyšet nejhlasitěji.

Idiot, pomyslel si Severus. Zmijozel taky vypadal pobouřen. Nechápal to. To opravdu neměli v hlavě nic jiného než tu stupidní hru?

„A to z jednoho důležitého důvodu," nenechal se tím Brumbál rozhodit. „Naše škola byla letos vybrána jako pořadatel Turnaje tří kouzelníků!" v tu chvíli Velká síň ztichla. Trvalo to jen o sekundu déle něž si začali studenti něco vzrušeně šeptat. Severus překvapeně vykulil oči.

Četl o Turnaji tří kouzelníků v Dějinách Bradavické školy čar a kouzel. Dříve se konal jednou za sto let, poslední klání však bylo v 18. století. Ministerstvo se od té doby zdráhalo Turnaj pořádat, protože tehdy přišel o život kruvalský student. Nemohl uvěřit, že se k tomu vrátili.

„Kvůli náročnosti, které jsou na účastníky Turnaje kladeny, se Ministerstvo rozhodlo, že se ho nesmí zúčastnit žádný student mladší sedmnácti let," oznámil jim nekompromisně Brumbál protože v tu chvíli se ozvaly zejména šesté ročníky, jejichž studenti měli dosáhnout plnoletosti až tento školní rok.

„Jak už název napovídá," přejel celou síň svým pomněnkovým pohledem, „jedná se o Turnaj, kterého se zúčastní tři vyvolení. Z toho důvodu Bradavice letos nebudou pouze vaším domovem. Přivítejme společně studentky Krásnohůlek a jejich ředitelku Madame Dupuis," mávl Brumbál směrem ke vstupním dveřím. Ty se rozletěly a dovnitř vstoupila čarodějka. Mohlo jí být o něco více než bradavickému řediteli. Za ní se v houfu rozběhlo asi dvacet dívek ve světle modré uniformě.

Severus si všiml, jak se po nich Avery a Lestrange hladově ohlíželi. A nebyli v tom zdaleka sami. Black od nebelvírského stolu hlasitě zahvízdal. McGonagallová ho zpražila pohledem a hned první den přišel Nebelvír o pět bodů. Dívky si mezitím posedaly k havraspárskému stolu.

„Přivítejte i potleskem Institut čar a kouzel v Kruvalu s jejich velmistrem Agnarem Sturgem," Severus si cizího ředitele pozorně prohlédl. Šel z něj trochu strach. Byl to vysoký muž, hnědé vlasy měl svázané do culíku a celou síň rentgenoval pohledem svých jasně modrých očí. Připomínal jednoho vikingského náčelníka, o kterém mu matka četla, když byl malý.

Svého velmistra následovali kruvalští studenti. Měli na sobě rudé uniformy a jako jeden muž šli za sebou. Neomylně zamířili k jejich stolu. Zmijozelští páťáci jim ochotně udělali místo.

Madame Depuis a Agnar Sturg zaujali místo vedle Brumbála. „Pokud zvažujete, že se do Turnaje zúčastníte, rozmyslete si to dobře. Není to nic pro zbabělce." Skřítci mezitím cosi donesli před profesorský stůl. Brumbál mávl rukou a před nimi stála jakási nádoba.

„Ohnivý pohár!" potvrdil Severusovy domněnky ředitel. „Pokud do něj jednou vhodíte své jméno, už není cesty zpět," varoval je.

Brumbál požádal prefekty, mezi které Severus také patřil, aby dovedly první ročníky do ložnice. Zdálo se, že pro dnešek je překvapením konec.

Ohnivé střetnutí [HP FF]Kde žijí příběhy. Začni objevovat