PART 1
#mypasts2Story by N.Q
Writer by Clara VeraDUA TAHUN KEMUDIAN...
Move on??
Tu la perkataan yang sukar untuk sy lakukan... sy masi macam dulu...
Christ always in my heart...
Sy nda mampu untuk kasi lupa dia.. setiap kali dorang kasi nasihat sy supaya move on tapii tu agak sukar bagi sy ...
bak kata pepatah melakukan itu payah berbanding mengucap kata...
Sy suda lali ni bila orang cakap pasal " move on"..
Bukan sy nda pernah cuba tapii sy nda mampu..
Hari2 sy cuma fikir pasal kerja saja...
Kerja...kerja.. dan kerja begitu la kehidupan sy setiap hari...
Begitu saja cara sy dengan harapan sy nda la terlalu rindukan c christ..
Kalau sy nda menyibukkan diri memang kerja sy asyik fikir dia saja ...
Kadang2 macam sy nda mampu ni mau lalui semua ni... adakalanya sy rapuh tanpa c christ. ." christ i miss u".😢😢😢
Sejak sc christ tiada suda, sy tinggal sama abg sy dengan tunang dia memyewa ruma flat...( bukan abg sy c fero arr)
Habis kerja sy terus balik ruma ni... lagipun begini la rutin sy setiap hari..
Time sy limpas tu sana tempat parking kereta tu sy nampak ramai ni tanakwagu main bola d sana...
Sy jalan saja macam dorang nda wujud d epan sy ni...
" bukk...
Punya sakit kepala sy...
" sorry mandak sorry...", bilang ni satu lelaki yang tendang tu bola... dia cepat2 ni p tempat sy..
" nda paa ", sy cakap ni... tapii sy masi pigang kepala sy yang kena timbak oleh tu bola tadi...
" sorry mandak..telampau kami seronok main bola tu la nda perasaan ko limpas", bilang lagi tu 1 orang kawan tu lelaki...😂😂
Punya halimunan sy kan sampai dorang nda namapk sy..😂😂 ndq main2 saja...
Back to story...Lepas dorang p minta maaf tu, sy terus naik ni p ruma sy sana tingkat 3 d flat tu..
Sy masuk saja d ruma ni sy terus duduk d sofa...
Then sy baring...
Sy capai tu remote mau cari channel yang siuk tapi nda jumpa ni..
Sy bediri ni then syp d dapur masak air ..." sorry mandak. ..", bilang tu lelaki dengan muka dia yang rasa bersalah ni...
Sy menghayal sekijap ni sama tu tanakwagu yang tendang bola sampai kana kepala sy tu..
Sy senyum2 ni kelucuan..
Sementara tunggu tu air masak, sy keluar pigi beranda mau ambil kain yang bejemur sana...
" sumandak2"..
Sy dingar ni macam kena panggil...
Sekali sy tingu d bawa,ada tu lelaki sana ni bediri sambil dia pandang p atas...
Sy tingu kiri kana then tingu balik d bawa... tapi tiada sy nampak orang lain selain sy d luar... sy tunjuk ni diri sy..
" ya ko la", bilang tu lelaki sambil dia ketawa2 sana...
Sy pun ikut ketawa la sana...
Sendiri terasa lucu ni..😂
" kalau ko nda sibuk,ko join kami sini ba tingu orang main bola sana padang", bilang dia ni...
Sy befikir kijap juga la time tu..
Bila fikir2. .. boring juga sy duduk terperap d ruma ...lagipun tiada kawan ni...
" ba ok ... nanti sy turun", sy cakap sama tu lelaki ni..
" ba nanti turun arr.. janji sama sy", bikang kunun tu lelaki😂😂..
Time tu sy kasi ya2 saja ni... malas mau layan ba sebenarnya ni😂😂..
Lepas siap ambil kain sana d jemuran... sy p cuci muka then pigi tukar baju...
Time sy turun tu, ada pula tu lelaki duduk2 sana d pondok..
Sy senyum2 saja la jalan pigi sana tempat dia then kami beriringan pigi sana padang... perumahan juga ba...
Meningu ni semua kawan2 dia .. hairan juga kali dorang kami jalan sama2 pigi padang. ..
" ko nda main kaini?", sy tanya dia ni...
" sy suda main tadi", bilang tu kusai...
Terus diam saja ni kami... sy pun nda tau la apa mau cakap...😂😂
Macam beku pula utak sy...😄
Tapii memang sy perasan la kawan2 dia senyum menguluk sama dia tapii sy kasi biar sjaa.. sy buat macam biasa saja kunun... sebab belum dag dig dug tu jantung sy ba...
Diam punya diam... akhirnya sy mengalah la kunun...
"ko tinggal d block mana?", sy tanya dia ni...
" oh sy nda tinggal sini... sy tinggal sana perumahan belakang flat.. tapii memang sy selalu stay sini", bilang dia...
" ko kerja mana?", sy tanya dia la...
" sy belum kerja ni... sy masi study..", bilang dia..
" ohh", sy jawab ni...
" ko kerja ka? Sebab sebelah petang2 kadang2 mau malam suda baru sy nampak ko", dia tanya sy ni...
" ya", sy jawab..
Cerita punya cerita .. nda lama tu kawan2 dia datang ni p duduk dekat kami.. tapii masing2 bawa gf ba dorang...😂😂
Bukan la semua ada bawa sumandak.. ada juga yang singel mingol.."Sy mau balik suda", sy cakap ni...
Lagi pun kan Mau hilang suda tu sunset
Ba..
" sy kasi kawan ko balik la", bilang tu lelaki ni...
Sy kasi ya2 saja la...😂 mulau2 ni sy...
Dalam perjalanan tu dia minta maaf lagi balik pasal tu kepala sy kena bola tadi...
" ok ba... xpa juga ba tu", sy cakap ni..
Time kami mau dekat suda tu pondok, dia bawa la sy stay kijap sana d pondok..
Sy pun stay jak la ...banyak juga orang limpas2 ba sebab memang sana juga bawa tu flat..
Kami duduk bedepan tapi kan kami buang masak krik2 saja...hahahha😂
Tapii kan time dia senyum tingu sy,mau cair2 juga hati sy sekejip oh..😂
" kenapa ko bawa sy stay lagi d sini?", sy tanya dia. .. padahal sy pun blur nda tau apa mau cakap sama dia😂😂...
" o...oh.. buli ka sy minta no Hp? ", dia tanya sy sambil dia garu2 kepala ni..
Sy berabis ketawa ni tinggu tu gaya dia begitu...
" buli ba... ba cepat tulis", sy bikang ni sambil senyum2..
" ala, sy lupa bawa hp... sana ruma hp sy becas", bilang dia ni..
" ba macam mana la?", sy pigi tanya dia😂😂..
" ko tungu sy kijap arr", bilang dia sambil dia lari p block sebelah..
" jangan ko lari... kijap saja", bilang lagi dia ni... lucu2 ba telatah dia...
Adakah sy tunggu dia atau tidak??To be continue
Stay tuned
YOU ARE READING
MY PAST SEASON 2 ( COMPLETED )
ActionHaiii everyone.... #mypast season 2 coming soon... Fatra is comeback again... Sinopsis Selepas kematian c christ banyak yang berubah dalam hidup sy... i mean, sy suka menyendiri ...lagi banyak mendiamkan diri... Move on? Sy betul2 nda mampu... Tet...