SEMI FINAL (PART 12)
#mypasts2Story by N.Q
Writer by Clara Vera"Sy kasi maaf ko tapii untuk balik sama ko memang sy nda mau suda...", sy cakap sambil sy renung tajam sama c gavin...sy harap dia akan faham..
Tapi, start dari sana memang c Gavin selalu datang p gangu sy... nda kira la d tempat kerja or d sana perumahan... everyday dia hantar2 bunga segala tapii hati sy suda keras membeku... langsung tiada ruang sikit pun untuk dia besisip d hati sy...Sy beul2 tetekan dengan gangguan c gavu,nda mampu suda sy tanggung sendiri , sy ambil keputusan mau bagitau sama tunang sy ni pasal c Gavin selalu ganggu sy...
Sy call c karlven...
Tuttt...tuttt...
" hello", punya sy gembira dengar suara dia...
" ada ba sy mau bagitau ko ni...", sy cakap pelan2...
" kenapa tu?ko ada masalah?", c karlven tanya sy...
" c gavin ba selalu kacau sy ni... sy nda tahan suda sama perangai dia", sy bagitau dia..
"Kasi biar saja dia tu,nda payah layan..", bilang c karlven ni.. ok saja suara dia..
"Ko nda jeles ka?', sy tanya dia..
"Sy percaya sama ko dalam hal kamu dua tu... sy cuma nda mau ko tertekan saja ba", bilang c karlven ni..
" oh yala...tu jak ba sy mau cakap tu...sy off suda", sy cakap then sy end call..
Sejak sy bagitau tunang sy pasal c Gavin ni, makin jarang dia hubung sy tapi macam dia nda kisah sangat pasal hal tu... sy kadang2 ni pandai terfikir dia macam nda serius dalam hubungan kami... macam sy rasa ni nda pun ambil kisah pasal sy...
Suda la tu , family dia pun bukannya sy kenal sangat... kami pernah becakap pun time tunang saja... langsung nda sy behubung sama keluarga c karlven sepanjang kami kenal...2BULAN SEBELUM KAHWIN
Sy sama c karlven lost contact... semua berlaku dengan tiba2... dia hilang begitu saja ni... sy try juga call or chat tapii no dia tidak aktif suda...
Mau gila sy rasa time tu, sampaikan sy nda segan tu suru adik sy p tanya kawan2 tu bf dia... semua ni kawan2 dia tidak tau dia d mana...
Sy betul2 kecewa time tu...Dalam masa yang sama c gavin semakin mau kacau hari2 sy..
" karlven, kenapa ko buat sy beginiii?", sy cakap sambil sy menangis tumbuk2 tu bantal... saat sy betul2 perlukan dia di sisi , dia hilang enta p mana tanpa jejak...
" ko d mana sekarang karlven? ?please la muncul balik...sy nda mampu hidup begini...", sy nda tau suda apa yang sy cakap time tu... macam la keluar dari mulut sy... yang sy ingat time tu , sy berabis menangis ...
Dari sana la bermulanya hidupa sy , everytime sy akan cek hp sy...kalau2 c karlven ada chat or call sy... tapii langsung tiada ni...🎼🎵Kalau duluu,kita tak bertemu....
Takkan pernah ku rasa erti rindu....
Kalau dulu, kita tak kenal....
Takkan pernah ku rasakan jatuh cinta....🎵🎼🎼🎼Punya la sy tambah menangis dengar tu lagu...
Sy balik2 chat or call c karlven tapii memang voice mail saja... betul2 sy kecewa sama tu keadaan..
Kenapa setiap kali sy mengecapi bahagia,mesti akan hilang begitu saja?
Memang sy nda layak untuk bahagia ka??Sy try kasi positif tu fikiran dan hati sy...Sampai bila la ba sy akan hidup begini kan...
So, dengan itu sy menyibukan diri supaya sy nda fikir2 lagi pasal dia... even sy masi sedih dan kecewa tapii sy berusaha juga mau pujuk diri sy... kalau bukan sy yang mau control diri sy, siapa lagi kan..
" fatraaaa!", nama sy kena panggil ni...
Tapii sy nda terus pandang belakang..
"Fatraaaaa!", sy dengar lagi nama sy kena panggil balik..
Sy cepat2 ni jalan...makin cepat sy jalan, makin cepat pula tu bunyi tapak kasut mau kejar sy...
Time tu sy rasa suda lutut sy begagar..
Sy trauma sama ni keadaan...
Sy rasa tangan sy kena rentap dari arah belakang...
" arghhhhhhhhh!!", sy teriak ni tapi betutup mata sy..sy nda mampu mau tingu siapakah gerangan orang itu..
" fatraa, please la bagi ruang untuk sy dalam hati ko balik", bilang tu suara sambil singut2..
Pelan2 sy bukan mata sy....
Punya sy benci ni orang yang d depan sy ni...
" Gavin, berapa kali lagi sy mau cakap sama ko... sy suda betunang dan ko pun jangan ko lupa c Aishely mengandung anak ko!!", punya kuat suara sy cakap sama c Gavin. ..tapii sy nda peduli suda semua tu...
" dia perangakap sy ba bey", bilang c gavin sambil dia tunduk...
" kalau ya pun dia perangkap ko, kalau betul2 ko fikir pasal hubungan kita dulu tu tidak mustahil ko boleh mengelak dsri tu godaan.. tapii apa yang ko buat... ko pun p juga menyundal sama tu perempuan... 2x5=10 saja gaya kamu tu... mula dari sekarang jangan lagi ganggu hidup sy... sy cukup2 bahagia sama tunang sy sekarang ni..sy nda perlukan orang macam ko", sy kasi lepas semua apa yang tersimpan d hati sy selama ni...
" langsung tiada ka ruang untuk sy?", c gavin tanya sg lagi...
"Jangan lagi ko tanya sy soalan bonas sana... ko talan la tu kata2 ko , kemudian ko hadam samapi hancur supaya ko sedar diri! !", sy cakap then sy lari naik p ruma... sy risau kalau lama2 d sana c gavin buat macam2 sama sy...
" fatraaaa....fatraaa... banyak benda sy mau cakap sama ko niii!", c gavin teriak2 suda mau panggil sy tapii sy langsung nda peduli suda...
Time tu sy cuma pedulikan keselamatan diri sy sendiri..
Buat apa sy mau fikir pasal dia lagi, sendiri cari masalah... bagus2 sy setia sama dia pun masi juga mau p menyundal d luar sana..Bila sy suda sampai d dalam ruma baru sy rasa penat ni sy belari tadi...
Lama sy duduk termenung fikirkan pasal nasib sy sendiri.. sy pun nda tau sampai bila nasib hidup sy akan begini...
Pelan2 sy kasi keluar hp sy dari beg, sy berharap yang c karlven akan hubung sy ..
Tapii everyday keadaan tetap begitu. ..langsung tiada dia hubung sy...Sy p mandi, sy menangis dalam ru kamar mandi... sy betul2 rapuh bila dalam keadaan begitu...
Sy rasa betul2 nda mampu menghadapi tu situasi begini sendiri..To be continue
Stay tuned
YOU ARE READING
MY PAST SEASON 2 ( COMPLETED )
ActionHaiii everyone.... #mypast season 2 coming soon... Fatra is comeback again... Sinopsis Selepas kematian c christ banyak yang berubah dalam hidup sy... i mean, sy suka menyendiri ...lagi banyak mendiamkan diri... Move on? Sy betul2 nda mampu... Tet...