PART 11
#mypasts2Story by N.Q
Writer by Clara VeraSEPANJANG persiapan pertunangan kami tu, c karlven belum balik p sabah...so, sy 1 orang la urus semua... nanti time kami tunang baru dia dapat suti ni...
Time hari pertunangan kami baru la kami dapat jumpa face to face.. berindu2 la kami..
Nasib baik juga pertunangan kami berjalan dengan lancar... tiada masalah ni..
Sy betul2 bersyukur juga family sy langsung nda sentuh pasal pertunangan sy sama c Gavin sebelum ni, time family c karlven sy datang pigi merisik dulu.. sy nda mau itu nanti jadi isu ...
Cukup la sy suda berterus terang sama c karlven... dia pun boleh terima sy seadanya...
Lepas majlis sarung cincin, baru sy sama c karlven dapat becakap...
Dia ada bagitau sy juga yang nda lama cuti dia..😢
Sedih ba juga yang dia ada cuma 2 hari saja ada masa untuk sy after kami tunang..then c karlven akan balik pigi tempat kerja dia..
Memang la sy sedih bila dia bagitau begitu.. macam2 ni yang ada dalam kepala sy... pengalaman sy jadi tunang c Gavin buat sy trauma..
Walau pun berat sy mau kasi lepas c karlven balik p tempat kerja dia tapii sy try nda mau fikir negative sama dia.. lagipun bukan semua lelaki sama ba kan...
Lagi 1 yang bikin sy tambah jatuh cinta sama dia ni, dari mula kami saling meluah dia memang nda pernah janjikan apa2 sama sy... apa yang dia mau, kami berdua saling percaya mempercayai dalam hubungan kami.. percaya yang semuanya baik2 saja...
Dalam pertunangan kami tu, perjanjian tetap sama macam time sy betunang sama c Gavin. .pertunangan dalam tempoh setahun...Petang tu dia balik kg dia suda ni,tapi sebelum dia jalan balik tu ada present dia p bagi sy..
" ni hadiah tunang, nanti lepas sy balik baru buka arr ",bilang c karlven time dia kasi hulur sy tu present..
Belum puas ba becerita sama dia tapii pa boleh buat la masa nda mengizinkan...
Lepas semua tetamu suda balik, baru sy p buka tu hadiah yang dia bagi sy tu...
Macam sy mau lumpat2 ba sebab dia kasi hadiah sy hp 1set dengan sim kad..
Tu no sim pun hampir sama dengan no yang dia guna..
Siap sy kasi pasang tu sim, sy call dia ni..
Punya laju dia angkat😂..
"Ko suka ka tidak tu sy bagi?,"bilang dia tanya sy ni😂... sy sama dia ni even suda tunangan tapii still panggilan kami ko/sy ... nda pandai berubah tu panggilan.. apa yang pelik dalam hubungan kami ni memang tiada la perkataan " i lobiu2 "kami ucap😂.. lebih selesa lagi begitu..
" thanks.. terlebih suka ni sy", sy bagitau dia...
Memang panjang la cerita kami tu...
Jadi macam biasa la kami selalu on call😂..nda dapat jumpa kan.. jadi itu saja la pengubat rindu kami..
Tu hp yang c christ pernah kasi hadiah sy tu sy simpan... sy guna hp and kad sim yang c karlven kasi hadiah sy...
Sy cukup2 gembira dengan kehidupan baru sy...GAVIN??
selalu dia p kacau sy d tempat kerja tapi memang sy ignore saja... bansi sy tingu tu muka plastik dia ni..
Suda c Gavin nda muncul menganggu hari2 sy yang ceria...nah, mami dia lagi p ganti menganggu ketenteraman jiwa sy...
Siap dia bawa makanan untuk sy..
Mau ambil hati sy balik laitu😒😏😏...
" fatra, ko sihat juga?", mami c Gavin tanya sy...
" oh sihat juga ni", sy jawab pendek saja ni...
Sy ikut rentak saja ni ...
" anty mau minta maaf pasal apa c Gavin buat hal dulu tu", bilang mami c Gavin. .. sambil dia pegang tangan sy.
" oh ya lupa pula sy bagitau anty..sebenarnya , sy suda betunang baru2 ni... then pasal gavin tu, sy suda kasi lupa tu hal", sy cakap ni... sambil sy renung mami c gavin...
Mami c Gavin terkejut ni bila sy bagitau yang sy suda tunang... mangkali dia ingat sy masi mau sama2 anak dia... tapii pandangan dia salah.. sy suda move on dari c gavin...
" anty harap ko balik sama c Gavin tu fatra... c Gavin nda salah ba tu hal dalam tu... c Aishely yang sengaja pigi perangkap dia tu... anty, betul2 berharap ko balik sama c Gavin..", bilang mami c Gavin ni memaksa sy balik sama anak dia... tapii hati sy suda tawar... sy nda mau toleh belakang suda..
" sory anty,sy nda boleh buat begitu... sebab sy sayang tunang sy.. lagi 1,masalah dorang c Gavin tu, bukan urusan sy.. sy nda mau masuk campur... sy suda cukup2 bahagia sekarang ni... sy minta maaf... mungkin bukan anak c Gavin tapi kemungkinan ada juga bahagian c Gavin ba tu... mustahil la c Aishely mau c Gavin bertanggungjawab kalau c Gavin tidak buat begitu...
Bukannya 1 or 2 hari saja c Gavin d KL.. mau 1 tahun juga dia d sana tu... begitu dia maki hamun sy,then sh kena tipu2 oleh c Gavin padahal sy mati2 setia d sini..mau becakap sama lelaki pun sy cuba elakkan semata2 sy mau hati sy cuma untuk c Gavin. .padahal c Gavin d KL siuk2 berasmaradana sama c Aishely..kalau bilang dia sunyi d sana, sy pun sunyi ba d sini..pun masi setia sama dia... sekarang senang2 c Gavin mau sy balik sama dia??Sy minta maaf banyak2, memang sy tidak mau!",sy cakap then terus jalan kasi tinggal mami c Gavin ...sy nda peduli suda kata2 sy ni menyinggung perasaan mami c Gavin atau tidak...lagipun sebelum sy kenal c Gavin pun memang dorang suda pernah atau lebih tepat lagi selalu terlanjur tidur sama2... so, memamg mustahil la dia kena perangkap kan... tu masalah tidak akan jadi kalau c Aishely bertepuk sebelah tangan...
Bukan tidak mau hormat tapi sy betul2 sakit hati... senang2 saja dorang mau push2 sy balik sama c Gavin ..
Tapii dorang nda faham bertapa sengasaranya sy tanggung tu kesakitan yang c gavin bagi sama sy...Time sy balik dari tempat kerja tu, sana c Gavin menunggu sy d pondok..
Sy betul2 ni takut sama c Gavin. .. sy masi trauma sama perbuatan c noel..
Macam orang gila ni c Gavin p kejar2 sy mau minta maaf kunun tapi berabis sy mengelak ni... sy lari ni naik p ruma... c gavin panggil2 sy pun, memang sy nda peduli suda...To be continue
Stay tuned
YOU ARE READING
MY PAST SEASON 2 ( COMPLETED )
AksiHaiii everyone.... #mypast season 2 coming soon... Fatra is comeback again... Sinopsis Selepas kematian c christ banyak yang berubah dalam hidup sy... i mean, sy suka menyendiri ...lagi banyak mendiamkan diri... Move on? Sy betul2 nda mampu... Tet...