PART 7

207 25 1
                                    

PART 7
#mypasts2

Story by N.Q
Writer by Klara C.

Biarpun sy suda nampak taring c Gavin tapii sy cuba mau fikir positif... sy cuba anggap tu sebagai dugaan kami...

Beberapa bulan sebelum Gavin balik sabah, terdetik d hati sy mau call c Gavin sebab lama suda dia nda hubung sy ni... ya la, sy masi tunangan dia... dia gantung sy tanpa tali dalam beberapa bulan... dia langsung nda hubung sy sejak kami begaduh pasal sy nda angkat call dia time sy ikut seminar d gereja...
Sy call dia tapii lama ni nda kena angkat..
Sy try call kali kedua... kena angkat suda tapii kan sy dengar suara c Gavin yang macam baru lepas lari pecut 100meter...
" kenapa ko punya nafas macam kepenatan? ", sy tanya c Gavin..
" sy d GYM ni", bilang c Gavin. .
"Syg", sy dengar ni suara perempuan yang betul2 masuk dalam telinga sy...
Terus kena end call ni...
Sy tertanya2 siapa empunya suara perempuan tu...
Sy try call terus voice mail ni..
Terus jantung sy nda payah cakap la... turun naik suda nafas sy ni...
Beberapa kali call memang voice mail saja... cuma tuhan yang tau macam mana sakit hati sy time tu...

Bisuknya, baru c Gavin callback tempat sy... itupun cara dia macam yang mau cepat saja ni..
" mau habis suda cas betray hp sy", bilang alasan c Gavin. ..
" siapa tu perempuan semalam tu?", sy tanya..
" teda ba tu", bilang c gavin...
Sy punya jenis malas mau begaduh ba...
" terpulang la sama ko kalau ko nda mau berterus terang", sy cakap then Gavin endcall ni...
Sejak dari tu memang 80% suda perasaan curiga sy sama c Gavin...

2Hari sebelum c Gavin balik sabah...tiba2 dia call sy ni...
" nda payah la syg datang airport ambil sy", bilang c Gavin ni... terus sy rasa lain...
" kenapa juga?", sy tanya dia...
"Sy nda mau kasi susa2 syg ba", bilang c Gavin ni...
Biarpun sy berkeras mau ambil dia nanti d airport,tapii dia ugut sy ni...
" kalau ko syg sy,syg mesti dengar cakap sy", bilang c Gavin ni...
Dengan perasaan yang sakit sy mengaku kalah...
terus end call ni... then sy callback memang voice mail..
Betul2 sy sedih ba...

" kalau sy balik nanti , sy mau syg orang pertama sy mau jumpa", masi terngia2 kata2 c Gavin sebelum dia terbang p KL dulu...

Time c Gavin sampai d sabah dia langsung nda inform sama sy ni yanh dia suda balik sabah...
Betul2 sy kecewa oh time tu... dia betul2 kasi belakang sy ni dalam semua hal..
Kalau sy nda tanya memang sy nda tau dia d sabah suda...
Sampai begitu dia layan sy...
Bila sy bawa jumpa alasan dia kunun dia mau rest...

Kalau bukan sebab balik2 mami c Gavin call sy suru datang p ruma, memang sy nda datang... sebab sy betul2 sakit hati dengan cara c Gavin layan sy...
Time sy datang d ruma c Gavin,  macam dia nampak hantu ba bila dia nampak sy...
Sy cuba juga bagi senyuman yang paling manis sama dia walaupun hati sy sakit..
Sy nda sangka pula c Gavin belari p peluk sy bila dia nampak sy...
" i really  miss uu", bilang c Gavin...
Lama ni dia peluk sy...
" ehemmm", bilang mami dia baru c Gavin kasi lepas peluk dia...
Sy blur sama tu keadaan time tu... dia cakap nda mau jumpa sy tapii bila jumpa sy dia layan juga sy bagus2..
Kami duduk d luar saja la..
C Gavin berabis ni genggam tangan sy...
" kenapa kurus suda?", sy tanya tunang sy...
" kurus sebab rindu syg", bilang c Gavin. ..
Biarpun dia cakap begitu yang bikin terharu tapii time tu sy langsung nda terharu ni...
Macam pelik pula sy rasa...

seminggu suda c Gavin d sabah,dia bawa juga la sy bejumpa...
1hari tu kami keluar sama2 ...
" ada something sy mau beli untuk syg", bilang c Gavin. .. tu la sebab sy setuju keluar sama dia...
Sebelum tu c Gavin singgah p isi minyak  d sana petronas...
Sebelum dia p bayar d kaunter dia p lagi tandas..
Ngam2 time tu dia tetinggal hp dia d kereta... nda tau kenapa time tu gatal betul tangan sy mau cek hp dia.. padahal sebelum2 ni memang sy nda pernah cek hp dia ba... mungkin sebab dulu sy betul2 percaya sama dia...
Time sy cek tu... pertama sy p cek sana d chat ...
D dalam inbox semua msj dari c Aishely ...
Time tu sakit hati sy nda mampu sy gambarkan dengan kata2... hati sy betul2 sakit bila baca chat2 c Aishely .. tapi semua tu chat c Aishely ,nda  reply ni oleh c Gavin atau suda dia delete. ..sy pun nda tau la
C Aishely  panggil c Gavin "syg".. macam mau gugur jantung sy bila nampak begitu ba...
Sy tau la sebelum sy muncul dorang pernah couple... tapi takkan la c Gavin suda tunang masi juga mau syg2...
Sy nampak c Gavin mau p d kereta suda, cepat3 sy p simpan balik tu hp dia...
Sy rasa mau menangis saja time tu..
Tapi sy cuba tahan semampu yang boleh..
Hati sy macam kena hiris2  ni...
Sepanjang perjalanan tu memang sy banyak diam... sy nda tau mau cakap apa lagi ba sama c Gavin melainkan diam..
" sy ok ka?", balik2 ni c Gavin tanya sy begitu...
" ok juga ba", tu saja sy jawab ...
Sy ni jenis malas mau kasi besar2 perkara ba.. tu la bagus lagi sy diam saja..
Sampai d mall, c Gavin bawa sy masuk sana d kedai emas..
Kunun dia bawa sy tingu rantai...
" syg pilih la mana syg suka", bilang c Gavin ni menyuruh sy pilih mana yang sy suka...
Time tu sy main tunjuk2 sjaa padahal fikiran sy bukan fokus d sana pun..
Lepas beli rantai, c Gavin bawa sy p tingu wayang... habis wayang kami singgah lagi beli teddy bear ... sy langsung nda happy ni bila c Gavin beli ole2 untuk sy...
Time perjalanan balik tu macam2 ni dalam fikiran sy...
" ada sy mau tanya ni sama ko", sy cakap ni sama c Gavin. ..
" apa?tanya la", bilang c Gavin. ..
" sy mau tanya ko ni sama ada ko ada kasi sembunyi apa2 dari sy... macam sy rasa ada something ni ko kasi hide dari sy...", sy cakap ni...
" tiada apa ba sy kasi sembunyi dari sy", bilang c Gavin..
Habis saja dia cakap terus bebunyi hp dia ni...

To be continue
Stay tuned

MY PAST SEASON  2 ( COMPLETED )Where stories live. Discover now