PART 8
#mypasts2Story by N.Q
Writer by Clara VeraSerta merta sy tinggu d screen hp c Gavin. ..
"Aishely calling "..begitu la yang d screen hp dia..
Tapii c Gavin nda jawab...
" kenapa ko nda angkat?", sy tanya c Gavin ...
" biar la dia tu", bilang c Gavin ni...
Balik2 ni c Aishely call...
Last2 sy p angkat ni...
" jangan angkat", bilang c Gavin..
Tapii sy angkat juga..
"Syg, lambat juga angkat", bilang c Aishely. ..
" hello", sy cakap begitu terus c Aishely tediam.. tekejut mungkin dia dengar suara sy...
" mana Gavin?", bilang c Aishely..
" dia drive tu..", sy cakap sama dia...
" BITCH! ", c Aishely cakap then end call..
Sy bagi balik sama c Gavin tu hp dia...
" ko cakap kamu nda behubung suda... tapi tadi tu bukti. ..siap dia panggil ko syg", sy cakap ni tapii sy nda tingu suda c Gavin. ..
" dia saja baitu... bukan sy layan pun", bilang c Gavin ni..
Sy diam saja ni sebab sy malas mau begaduh..
" sy nda tau la ni mungkin perasaan sy saja atau betul2 berlaku tapii sy rasa sekarang ni ko bukan lagi c Gavin yang sy kenal dulu.. sejak ko p KL ko semakin banyak berubah.. sy setia sama ko d sini tapii kenapa sekarang ni sy rasa ko ada orang lain? Sy rasa bagus kita fikir balik pasal hubungan kita",sy cakap sambil lap2 air mata sy... sy betul2 nda dapat tahan suda simpan tu air mata sy ba..
C Gavin diam saja ni...
Sampai d perumahan kami... sy terus turun ni dari kereta... c Gavin pun keluar ba then dia bawa sy stay sana d pondok yang tempat kami selalu stay.. sy diam saja ni... rasanya sy tiada suda mau cakap apa2.. yang sy perlu time tu adalah penjelasan dari dia..
Dia bagi sy tu rantai & teddy bear..
" i lob u..sorry", bilang c Gavin sambil dia p lap air mata sy...
Sy tunggu dia explain tapi tiada juga ni..diam saja dia...
Sakit betul hati sy... sy terus naik p ruma... sy nda peduli suda biar pun c Gavin panggil2 sy...SEJAK darii tu, kalau c Gavin bawa jumpa pun memang banyak alasan sy bagi sama dia.. sy malas suda mau jumpa dia... buat apa juga dia mau jumpa sy padahal dalam masa yang sama dia ada orang lain...
Dia chat or call sy memang kasi ignore..
Sy perlukan masa untuk diri sy sendiri...
Time tu sy buat 'doa dan puasa'.. sy minta kekuatan supaya apa pun yang berlaku sy sentiasa kuat semangat untuk menghadapi..Lama juga sy bagi ruang sama diri sy... sy kesian sama diri sy sendiri...
Bila sy fikir masak2, sy ambil keputusan untuk kasi putus pertunangan sama c Gavin. ..
Sy ambil hp sy, then sy chat c Gavin. .
📩" adalah lebih baik kita bepisah... sy mau kasi putus pertunangan kita," lepas sy balik2 delete ,last2 sy tekan juga butang sent..
Sy nda bagi alasan apa2 suda... sy terus terang sjaa mau kasi putus..
Lama ni baru c Gavin callback..
Sy terus angkat ni...sy mau kasi selesai secepatnya mungkin.. sy nda mau terikat tanpa tali nanti...
" betul2 atau main2 yang ko sent tempat sy tu?", bilang c Gavin ni...
" ya", pendek saja sy jawab... memang suda jelas pun sy bagitau dia..
" sebenarnya, sy pun rasa kita patut putus..cuma sy tunggu ko duluan kasi putus..", bilang c Gavin ni... punya la sy sakit hati... suda ketara tu perangai dia masi nda mengaku curang ba...
" kenapa pula ko tunggu sy yang cakap?", sy cakap kasar suda ni... sebab sy kapanas suda...
Dia diam saja ni.. macam la sy nda tau dia masi behubung sama c Aishely kekasih lama dia...
" sy minta maaf banyak2 sebab buat ko kecewa...nda payah la kasi maaf perbuatan.....Belum lagi dia habis cakap sy terus end call..
Hati sy time tu betul2 sakit...
Walaupun sy bawa putus tapi sebenarnya sy mau dia pujuk sy..tapi ni sebaliknya pula.. punya sy kecewa...
Memang c Gavin suda lama tunggu sy mau kasi putus hubungan kami...
Sy mara, sedih, kecewa time tu... sana sy berabis menangis ni...
Sana la sy berabis becakap sendiri2 macam orang yang hilang akal ni...
"Budu..sepatutnya masa dia jauh lagi sy bagitau dia mau putus..kenapa sy nda cakap dari duluuu...", sy cakap ni sama diri sy sendiri sambil menangis2...
Lepas sy end call tu memang c Gavin langsung nda chat apa lagi call sy..
Memang dia suda nekad kali mau putus.. lagipun bila sy suda tau begitu, sy pun nda berharap suda sama dia... tapii rasa kecewa dan sakit hati tu tetap masi ada dalam hati sy..
Bisuknya, sy Bangun pagi masih terasa lagi tu sakit hati menusuk2 d jantung....sy mau bediri pun nda mampu ni..
Sy cek hp memang langsung tiada dia chat or call..
Sy terus ambil MC hari tu.. MC sakit hati... 😂😂
Sana la sy seharian befikir kenapa dan mengapakah c Gavin buat diri sy begitu..
Sana la menangis, berdoa mau minta kekuatan supaya sy kuat menghadapi..Seminggu juga la sy rasa nda mamou move on ni.. kalah2 tu perasaan kecewa sy time c christ kasi tinggal sy...
Hari2 sy sentiasa bagi semangat sama diri sy sendiri ni..
Last2, sy akur dengan tu keadaan ...memang c Gavin tekad mau putus..
Rutin harian sy balik macam dulu2 ... hidup sy hanya fokus sama kerja...
Pernah juga la sy terserempak sama c Gavin sana pondok yang selalu dorang stay tu tapii sy limpas sana sy buat2 nda kenal.. tapi dalam hati sy memang telampai sakit hati...1hari tu, sy tepandang cincin tunang sy masi d jari mansi sy ni...
" aduii, macam mana sy mau mobe on kalau sy masi pakai ni dan barang2 c Gavin masi d sini", sy cakap ni sama diri sy...
Jadi sy ambil keputusan ni kumpul semua barang2 apa saja barang c Gavin pernah ba sama sy.. mula2 sy kira mau buang ba tu...tapi kan telampau banyak ni... sayang pula mau buang...
Sy angkat p kereta , then sy jalan p hantar tu barang3 c Gavin bagi sana ruma dorang... kira sy mau ampai saja sana depan pagar ruma dorang
Tapi Time sy sampai tu, ada mami dia sana d luar ...
Dia terus p peluk sy ni..
" anty betul2 minta maaf,anty malu sama ko fatra sebab perbuatan c Gavin ", bilang mami c Gavin ni...
" sy mau kasi balik barang2 c Gavin ", sy cakap ni then sy p angkat la tu barang2 yang c Gavin bagi sy... time sy mau kasi ampai tu kotak sana meja luar......
Sy betul2 ni tekejut nampakkk...............To be continue
Stay tuned
YOU ARE READING
MY PAST SEASON 2 ( COMPLETED )
ActionHaiii everyone.... #mypast season 2 coming soon... Fatra is comeback again... Sinopsis Selepas kematian c christ banyak yang berubah dalam hidup sy... i mean, sy suka menyendiri ...lagi banyak mendiamkan diri... Move on? Sy betul2 nda mampu... Tet...