PART 6
#mypasts2Story by N.Q
Writer by klara C.Lepas habis dorang main futsal.. c Gavin bawa sy stay sana pantai sambil kami makan jagung ( pandai2 la kamu teka pantai mana😂)..
" Jadi rasmi suda la kita ni?", c Gavin tanya sy ni...
" Rasmi apa?", sy tanya dia balik... blurr sy oleh perangai c Gavin ni...
" Rasmi bf/Gf", bilang c Gavin. ..
" aiks, bukan memang rasmi suda ka?", sy tanya dia ni then pecah ketawa kami dua...
C Gavin kambai sy then sy sandar sana d bahu sy..
Sy tutup mata saja ni...
Lama suda sy nda berperasaan begini...
Balik2 ni c Gavin cium kepala sy...
" kita tunang arr bulam depan... nanti bawa sy p jumpa parents ko", bilang c Gavin...
" ba", tu saja sy jawab... sy betul2 bahagia time tu...BISUKNYA awal pagi lagi mami c Gavin call sy suda...
" fatra nanti bagitau parents kamu,hujung minggu nanti anty sama family datang p kg kamu... terus merisik ni... jangan la tangguh2..", bilang mami c Gavin. ..😱😱😱..
Mau telumpat keluar jantung sy dingar...😂😂..
" bah2", sy jawab ni...
Time sy tunang tu, orang yang paling gembira adalah mami sy... ya la sebab sy mampu move on suda kan..
Lepas kami bebalas sarung cincin... maka, rasmi la sy jadi tunang c Gavin..
Dalam perjanjian kami ada tempoh 1tahun bertunang then baru buli kahwin...2BULAN KEMUDIAN
Setiap perhubungan memang akan di duga dengan macam2 cabar... orang bilang dugaan masa tunang lebih mencabar..
Satu2 ni dugaan datang dalam hubungan kami...
Semua itu bermula bila c Gavin posting praktikal sana d seberang laut...mean d semenajung sana... jauh ba kami terpisah selama buat sementara waktu...
Kalau ikut kan hati sy memang sy nda kasi benar tapii apa boleh buatkan semua tu untuk masa depan kami juga...
Sebelum c Gavin jalan p semenajung kan selalu kami keluar p dating ni...
Sama2 la kami bejanji mau setia. .Sampai la masa c Gavin jalan suda p seberang laut... sy ikut family c Gavin p hantar dia d airport. ..
Berabis sy nangis time tu... mana sy peduli suda malu😂😂..
" tunggu sy balik sabah... i love u so much syg", last word from c Gavin then dia p peluk sama dia cium dahi sy..
" i love u too", sy balas dia... happy ni c Gavin bila dia dengar tu special word dari sy... selama sy betunang sama dia, ni la 1stime sy ucap tu kata2 keramat...
Keluar juga air mata duyung c Gavin bila mau bepisah suda sama sy...
So, bermula la hari2 sy tanpa c Gavin. .
Selalu juga la kami behubung melalui hp..
Kadang2 chat ...kadang2 by call... begitu la rutin kehidupan kami...
Rindu memang rindu time tu... rindu yang tidak mampu d gambarkan dengan kata2..
Mami c Gavin saja la kawan sy selalu bikin ubat rindu sy sama c Gavin. .. sikit2 terubat juga rindu sy untuk c Gavin bila sy selalu keluar sama mami dia..4BULAN KEMUDIAN..
Pandai suda berubah perangai c Gavin.... kalau dulu dia nda pernah melatah, sekarang ni dia berubah jadi kuat jeles... sikit2 dia jeles..
Kalau sy lambat reply or lambat angkat call dia, sana la macam2 dia tuduh sy..
Kadang2 bikin sakit hati juga ba... tapii sy still boleh sabar..
" mungkin dia telampau rindu and sayang sy", begitu la sy pesan sama diri sy setiap kali dia mara sy...Bila perkara itu berulang kali berlaku, lama2 sy hilang sabar.. suda la sy penat dari d tempat kerja tambah lagi sy kena tuduh itu ini... betul2 bikin sakit jiwa oh...
Sy rasa pula macam singaja ni C Gavin cari pasal...
Maka, 1hari tu tercetus pergaduhan sy sama c Gavin gara2 sy nda sambut call dia... padahal bukan sy sengaja ba...
" ko pertimbangkan la hubungan kita... fikir masak2..kalau ko nda percaya sama sy, senang cerita ko kasi tinggal saja sy... macam la sy di sini telampau gembira..kalau ko nda tahan hubungan kita yang jarak jauh... ko cari lain la kalau ko mau... tahap kesabaran sy juga ada hadnya", sy cakap sebab sy betul2 hilang tahap kesabaran suda sama perangai c Gavin. ..
Diam terus ni c Gavin ... then baru dia minta maaf sama sy...Tapii macam terover ba cara c Gavin minta maaf...
"Sy malas suda dengar perkataan maaf dari ko ... sebab balik2 tu perkara akan berlaku...setiap kali ko minta maaf, setiap kali juga la ko buat balik", sy cakap ni..1 masa ada anjuran pihak gereja ba yang berkaitan sama kerohanian ... sy terbuka hati sebab macam sy rasa bebenan d bahu terlalu berat untuk sy pikul...terutama pasal hubungan sy sama tunang sy c Gavin. ..
So, sy ikut tu kawan la pigi join d church...
Sebelum sy jalan tu sy ada bagitau juga c Gavin ba.. then dia pun kasi ya2 saja ni..
" hati2 arr dalam perjalanan", dia pesan lagi sy begitu...
Bila sampai d church sana, memang full orang... jadi sepanjang dalam church tu memang sy nda tingu la hp sy... balik3 ni c Gavin call tapii sy kasi ignore saja... memang sy kasi vibrate mood... jadi sy tau la kalau ada chat or call masuk..
Kali yg ke10 c Gavin call, masi sy nda angkat... dia sent chat..
📨ko pilih tuhan atau tunang ko?", nah begitu la chat c Gavin time tu... betul2 sy sakit hati baca chat dia... tapii sy still ignore. .
Terdetik ba dalam hati sy time tu yang c Gavin bukan jodoh untuk sy...Ngam2 juga time tu ada kena kasi umum yang siapa2 perlu d bantu dalam doa kena suru p depan...
Lepas saja kena kasi umum , ramai ni p bediri d depan untuk minta d doakan..
Termasuk sy la semua tu p depan..
fikiran sy time tu betul2 tertekan ba..
Sampai d depan tu hp sy balik2 vibrate... sy suda agak time tu c Gavin yg kol..
Time tu sy berdoa untuk kasi serah semua permasalahan dalam kehidupan sy then sy ada juga berdoa sy mohon kalau memang c Gavin jodoh sy , permudahkan la hubungan kami... kalau bukan jodoh sy sy bedoa minta jalan terbaik, dan petunjuk supaya sy tau c Gavin bukan jodoh sy...
Itu la sy kasi doa time tu...Bila suda siap kami minta doa d depan, semua kami balik p tempat duduk masing2..
Sy terfikir mau cek hp sy...
📨ko kahwin la ba sama tuhan ko!!
Banyak lagi msj dia lain tapii ni la msj dia yang bikin sy kecewa betul...
Adakah tuhan betul2 dengar doa sy, sebab beberapa minit saja c Gavin suda kasi tunjuk taring dia..
Sy senyum saja ni...
" mungkin ni la tuhan mau kasi tingu sy", sy cakap dalam hati.. sy kasi ignore saja chat c Gavin... macam tenang pula hati sy bila sy tau begitu...
Biarpun begitu masi ada Secubit rasa, sy masi sayang c Gavin dan hubungan kami...
Macam2 ni persoalan yang timbul dalam kepala sy...To be continue
Stay tuned
YOU ARE READING
MY PAST SEASON 2 ( COMPLETED )
ActionHaiii everyone.... #mypast season 2 coming soon... Fatra is comeback again... Sinopsis Selepas kematian c christ banyak yang berubah dalam hidup sy... i mean, sy suka menyendiri ...lagi banyak mendiamkan diri... Move on? Sy betul2 nda mampu... Tet...