FINAL (PART 13)

288 34 1
                                    

FINAL
#mypasts2

Story by N.Q
Writer by Clara Vera

Ngam2 genap 1bulan tu, c karlven call sy... sy nda tau apa perasaan sy time tu... semua bercampur baur... happy, sedih, gembira plus sakit hati...
1st dia call sy tu, sy langsung nda angkat... sy betul2 merajuk kunun... sandi ba tu kena tinggal tanpa berita selama 1bulan.. padahal tu hati baru mau tumbuh cendawan, sinang2 kena kasi layu...😂😂.
Mau 10x dia call sy, last2 sy angkat juga ..tapii sy mendiamkan diri saja after sy sambut call dia...nasib baik dia bukan d depan sy time tu... kalau la dia d depan sy memang sy suda tumbuk2... nasib lagi dia call saja...
" sorry fatraa... sy memang sengaja buat begitu... sy mau uji ko sejauh mana ko mampu bertahan dalam hubungan kita,kalau sy nda hubung ko..", bilang c karlven...
Tik....tik...tikkkk...
Jatuh juga air mata sy...
Sy kasi biar saja dia kasi bagi penjelasaan... sy hanya mampu mendiamkan diri time tu...
" ko nda rindu sy ka ni?", c karlven tanya sy balik...
" budu,memang la sy rindu ko..ko ni bikin risau sy saja... sy ingat ko suda mati, tiba2 hilang ...langsung nda hubung sy...", sy cakap ni... time tu mana lagi sy sedar sy cakap dia 'budu'...
Berabis c karlven ketawa bila dia dengar sy cakap begitu...
" jadi ko sayang sy laini kan?", c karlven tanya sy balik...
" ko rasa??", sy tanya dia balik....
" ermmm,sy rasa.... ", bilang c karlven. ..
" sy sayang ko ", sy bilang sama dia...
" sory2, sy nda buat lagi begitu..lepas kahwin sy nda mau suda bejauh2", bilang c karlven cakap begitu...

1bulan sebelum kahwin c karlven balik sabah.. tapi dia nda bagitau sy tu tarikh flight dia..
" haiiii.."...
Punya sy tekejut nampak ni orang d depan mata sy suda... macam sy nda percaya ba nampak c karlven tiba2 muncul ...
" suprise ", bilang dia sambil dia ketawa2 tingu sy dalam keadaan blurr...
" ko ni arr...nda pandai bagitau ba balik sini... nasib baik sy nda lemah jantung ko buat begini...", sy mara dia... actually, sy mara dia nda bagitau bila flight dia ba... kalau sy tau buli juga sy p jemput dia...

dari yang c karlven balik sabah, start suda kami sibuk p cari baju dan hantar kad jemputan..dalam kesibukan tu, sy nda sedar suda 2minggu suda berlalu...
Baki 2minggu tu, ami balik kg masing2...sy pun sibuk juga buat persiapan d ruma...penat otak, penat badan...😂😂
Kalau kita tingu orang lain kahwin, macam senang saja kan... kalau diri sendiri yang kahwin baru rasa macam mana penatnya mau urus segala pasal kahwin...

Malam sebelum majlis kahwin tu... sy call c karlven. ..
" ko rindu sy la ni kan?", c karlven mengejek sy...
"Menang la rindu...mau begagar juga lutut sy ni fikir majlis bisuk ",sy cakap..
Macam2 la cerita kami... last part kami cakap pasal perasaan masing2...
Adakah ka kami masing2 suda bersedia untuk melangkah ke arah ruma tangga? Atau menyesal ka sy or dia kahwin?

Lepas kami end call, sy telampau excited kali untuk majlis bisuk sampai sy nda boleh tidur tu malam...😂😂
Macam sy nda sabar suda tunggu hari esok...
Kalau bukan mama sy yang p kasi bangun,nda sy tebangun... tu pun sy kobihis2 tidur😂😂silakaa betul...
Sy bangun, then sy menyempat lagi p tingu cermin sambil senyum tingu wajah sy d cerima baru sy turun p mandi... lepas mandi sy p sarapan... tu sarapan pun mama sy yang p kasi sedia bogia...
Siap sarapan,sy terus jalan p saloon...bedebar2 juga jantung sy fikir nanti time majlis kami...

Siap d saloon, sepanjang perjalanan tu memang sy nda berhenti berdoa supaya semuanya d permudahkan...
Sy harap majlis sy akan berjalan dengan lancar...
Sampai saja d church, jantung sy semakin mau laju ni...balik2 sy tarik nafas tapii tu jantung sy makin mau kabak2...sampai d pintu church, musik kena kasi mula suda...
Tu flower girl duluan masuk, baru sy masuk ni...masa d pertengahan jalan p depan church, hati sy jadi sebak...

Macam sy nda percaya dengan apa yang berlaku dalam hidup sy hari ni... sy nda percaya sy masi layak untuk rasa semua itu selepas begitu lama sy menderita...sampai la bapa sy kasi pinda tangan sy p sana tangan tunang sy, pastu kena blessing wedding. ..then kami lafaz ikrar masing2 sambik sarung cincin..
Time c karlven buka tu veil, then dia cium dahi sy... sy menangis terharu dia boleh terima sy seadanya...sy rasa ,sy la orang paling bahagia time tu..

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 22, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

MY PAST SEASON  2 ( COMPLETED )Where stories live. Discover now