PART 10

232 29 4
                                    

PART 10
#mypasts2

Story by N.Q
Writer by Clara Vera

2 Hari lepas maslis kahwin kakak sy tu, adi sy bawa turun p pekan sebab mau jumpa bf dia ba... tujuan utama sy tu mau p makan sup..😂😂 tiada bofren kan jadi dating sama makan saja la...
Time kami menunggu order sampai tu,nda sedar ba sampai suda bf adi sy...tapi dia bawa kawan ni.. time tu mana sy pedulii siapa kawan dia bf adi sy bawa... yang sy tau sy mau makan.. lagipun time tu sy sedang cek chat dari c Gavin..
📨 " hai ,apa khabar? ", nah chat c Gavin. .. betul2 mengangu ketenangan yang baru sy bina...
Sy nda reply ni... sy betul2 kecewa sama dia ba...sy move on dari c christ semata2 mau bagi ruang d hati sy lelaki yang bernama "Gavin " tapi semudah kasi pecah cermin saja c Gavin kasi kecewa sy balik..
Siap berjanji mau setia tapi tidak d tepati .. 2x5 juga dengan janji2 pak jib..😂😂
Time sampai makanan yang kami order tu sy ngam tingu d depan sy...
Dup dap dup dap....
Punya laju denyutan jantung sy... bila sy nampak tu orang d depan sy...kawan tu bf adi sy ni...
" aik, bila sampai?", kunun sy tegur ni padahal tu hati sy macam mau lumpat2 keluar p becantum sama jantung orang d depan sy tu...
" oh, baru jak", tu tanakwagu cakap ni... padahal tadii lagii tapii baru saja sy perasaan dia wujud depan sy😂😂...

Lepas makan tu jalan2 la kami 1 group..
Tapii macam sy kekok ni mau bejalan sama dia😂😂... tu jantung sy sentiasa dup dap dup dap saja dari sy tadi lagi...
Crush sy ba tu dari sy sekolah lagi... tu la crush sy yang c Noel cemburu suatu ketika dahulu tu... Sy memang kenal dia ba tu la sy nda lagi tanya dia siapa nama.... ..
sambil kami bejalan kami cerita kosong saja... blur ni otak sy😂😂 .. tu Crush sy bawa sy masuk kedai makan yang ada icon ni sambil tunggu dorang adi sy siap "dating"...😂
" kita p pok kena icon..panas ba ", bilang c crush... sy pun join saja la...
Cerita punya cerita... baru sy tau ni dia baru balik sana kelahiran tu artis tinggi tu curang sama bini dia...😂😂 c alip ajis ba maksud sy..
Sekarang ni dia cuti.. tapii next month dia balik kerja suda😢..
Bila adik sy suda siap dating, kami balik ruma masing2 tapi sebelum kami bepisah tu,kami s3mpat juga ba swipe no Hp kunun...ciaaa...ciaa...ciaaa😂
Dari sana la kami start chat2... terhibur hati sy yang terluka oleh perbuataan c Gavin..
Time tu sy cuma anggap dia sebagai kawan padahal suatu ketika dahulu dia la crush sy...nama dia c karlven..
Sy betul2 selesa bekawan sama dia macam keselesaan sy bekawan sama c christ...

3BULAN KEMUDIAN...
Sy balik kerja macam biasa... bagus ba bos sy ni...
1hari tu ,siok2 sy kerja... tiba2 bebunyi hp sy...
📨sy mau bawa ko tunang ni... tapii sy bagi ruang sama diri ko untuk befikir... sy nda paksa juga...tapi sy harap ko pertimbangkan...", nah begitu la chat  c karlven tu...
Lama sy renung dan hadam tu chat dia ... balik2 lagi sy p baca ...sy cuba mau faham😂😂 padahal tiada pun kami declare sebagai pasangan "couple"..😂😂
Tu la sebab sy lama dalam keadaan blur ni...
Mau 30minit juga otak sy stuck sana...
📩kenapa tiba2?", sy tanya dia balik..
Sy masi tekejut ba sebab dia mau bawa tunang tiba2...
📨 sy pun nda tau kenapa tapi terus terang la sy rindu ko ni..", c crush reply chat sy begitu...
📩sy minta masa dalam 2 hari ni untuk befikir... sy harap ko bagi ruang", sy chat dia...
📨ok kalau begitu sy tunggu jawapan dari ko", bilang  c karlven ni...
Nasib baik juga dia setuju..
Sepanjang dua hari tu memang kami tiada berhubung... call mahupun chat...

Bila tiada chat or call sy rasa betul ni kehilangan.. sy rasa 2 hari tu macam 2tahun... betul2 sy rasa lama ni ... memang sy betul2 rindu sama c crush sy..
Bila hari ketiga suda tu, dia sent chat sy 'gud morning' sama sy... tapii sy nda replay... sy terus call dia ni..
" hello", punya cepat dia angkat...
" betul2 serius ka ko ni mau bawa sy betunang?", sy tanya dia...
" ya sy serius ni", bilang c karlven..
Jadi sy cerita la pasal c Gavin... sy mau dia tau pasal masa lalu sy ba... sy nda kisah suda dia boleh terima atau tidak tapii yang sy tau sy mau jujur sama dia..
" sy mau minta peluang sama ko ni untuk kasi bukti yang bukan semua lelaki sama saja.. sy nda mau janji apa2 sama ko tapii sy akan cuba yang terbaik mau kasi bahagia ko... sy nda kisah pasal masa lalu ko...", bilang c karlven buat sy betul2 terharu sama dia...
" lagi satu sy mau bagitau ko, sy bukan virgin suda," sy bagitau dia ni...
Lama baru dia becakap ni...
" kalau itu yang jadi halang bagi ko untuk pertunangan kita, sy mau ko tau tiada dalam dunia ni yang sempurna...sy manusia biasa, ko pun manusia biasa.. selagi kita hidup , kita tidak akan dapat lari dari masalah... semua orang ada hak dan layak untuk d beri peluang untuk bahagia ", bilang c karlven... terus sy tediam ni bila dia cakap begitu..
Fikir punya fikir, last2 sy setuju akhirnya mau tunang sama dia..
Hujung minggu tu, dia hantar rombongan merisik.. then seminggu sebelum christmas , kami tunang..
Semua belanja time kami tunang tu dia la yang tanggung... 1 sen pun dia tidak benarkan sy kasi keluar..
Dia yang kirim duit tinggal sy yang p beli apa yang perlu..
Cincin, rantai dan hantaran semua dia yang kasi sedia...
" macam mana juga ko tau sy punya size jari? ", sy tanya dia then dia kasi ingat sy pasal tempoh hari yang kami p masuk kedai cari icon gara2 kepanasan tungu dorang adi sy dating.. time tu sy ada pinjam cincin jari kelingking dia ba...tu cincin ngam2 d jari manis sy.. sy time tu mana sy perasaan dia tingu semua tu😂😂..

To be continue
Stay tuned

MY PAST SEASON  2 ( COMPLETED )Where stories live. Discover now