Kedengaran bunyi keriangan bercampur kocakkan air orang mandi manda dia atas.
"wehhhhhh" mata zaki seperti khayal, kedengaran bunyi keasyikkan itu, ternyata ada yang telah sampai terlebih awal.
" nak sampai dah. Hahah,jom jom"
Kata akmalSuny menoleh kebelakang dan melihat zaki seperti orang yang khayal dan hanya tersengih seperti kerang busuk.
"Ranjau Im coming" jerit zaki
Liya cuma tersenyum saja.Checkpoint 8 menunjukkan mereka harus menggunakan tali untuk melepasi tembok belukar setinggi dua manusia dewasa tu dengan bekalan tali yang telah diikat.
_
"guna tali je?!!"
Akmal terus tenung dan memegang tali yang disediakan dan mendongak keatas untuk memanjat"kerja gila ni semua" dia bermonolog.
"okay guys, ni last. Kita panjat ni, pastu dah. Welcome to heaven"
Tali yang telah lama digunakan itu, akmal merasmikan panjatan pertama mereka. Dilekatkan tapak kakinya dengan kukuh di celah akar pokok dan batu,dia terus menolak dirinya ke atas. Agak curam,tetapi dia sudah biasa baginya untuk memanjat sebegini.
Dia terus menggapai batu di atas dan menarik jisim badan dia. Tali masih dipegangnya, untuk keselamatan.
Peluh penuh pada wajah. Membuatkan dia agak terganggu.
"kau okay tak mal?!" jerit zaki dari bawah.
"okay je" dia melangkah dan meamnjat seperti seorang professional.
"hiyahhhh! "
"huhh"
Dia lalu mencapai akar pokok yang terakhir.
Satu tapak lagi dan...
"fuhhhhh" terbeliak mata zaki melihat air terjun yang tinggi seperti di latar kijang. Tergamam dibuatnya.
"ki!" suara dari bawah.
"haa?!"
"Tolong ni suny nak naik" kata zaki.
"ohhh haaaa, okay okay cepat. Aku dah taksabar dah ni nak mandi" dia menghulurkan tangan.
Suny memulakan dengan memanjat menggunakan kaki kanannya mencari tanah yang kukuh untuk menolak dirinya keatas.
Dia menolak, dan terus sambung menolak dengan kaki kirinya. Dia menggapai tali yang zaki gunakan.
"erggggghhhhh erghhhh " Teriak suny, zaki terus menariknya keatas.
YOU ARE READING
RANJAU FALLS
Fiksi Remaja"fuhhh fresh lah do ki" kecekk kecekk,kecekkk kecekk Bunyi telefon zaki yang sedang mengambil gambar sekelilingnya. "aku ngantuk la wehhh" Liya dan suny sedang memakai kasut di tempat duduk mereka, sambil akmal menyalakan rokok dengan tersndar pada...