Bab 1

1.3K 28 1
                                    


"Hey
, lepaskan aku. Lepaskan aku...," jerit Ara seraya meronta-ronta meminta dirinya dilepaskan.

Namun, rontaan dan teriaknya tidak diendahkan. Tubuh genitnya tetap diheret kasar. Berkali-kali Ara cuba menarik tangannya dari cengkaman lelaki asing itu tetapi tidak berjaya. Makin dia meronta, makin kuat cengkaman lelaki itu.

"Lepaskan aku lah... Sakit tahu tak!" bentak Ara sekali lagi. Lebih kuat. Tangan sasa yang mencengkam lengannya mula menyakitkan.

Mata Ara ligat memandang sekeliling. Cuba mencari teman-temannya di dalam lautan manusia yang sedang seronok menari. Ingin meminta pertolongan daripada mereka.

Mana Wawa? Mana Airin? Mana Faiq? Mana Irfan? Takkan dia orang tak nampak aku kena heret dengan entah mamat mana ni? Rungut Ara dalam hati.

Gadis itu mendengus kasar apabila dia gagal mencari teman-temannya. Pandangan mata dihalakan semula ke arah lelaki yang sedang mengheretnya. Keadaan kelab yang kelam menyukarkan Ara untuk melihat wajah lelaki itu.

"Kau siapa? Apa yang kau nak?" tanya Ara dengan nada yang tinggi, seakan menjerit. Cuba melawan muzik yang kuat berkumandang.

Lelaki itu muncul secara tiba-tiba sewaktu Ara sedang seronok menari mengikut rentak lagu rancak yang diputarkan oleh deejay kelab. Tanpa sebarang bicara, tanpa sepatah kata, lengannya ditarik kasar lalu diheret pergi.

Ara mengetap bibir. Menahan rasa sakit di lengan kanan. Dalam masa yang sama, dia cuba menarik lengannya meskipun dia tahu usahanya itu sia-sia. Cengkaman lelaki itu terlalu kuat. Dia tiada daya untuk melawan.

Keluar dari kelab, Ara terus diheret ke tempat parkir. Sorotan cahaya lampu jalan membuatkan Ara mampu melihat dengan jelas lelaki yang menariknya. Namun, dia hanya dapat melihat tubuh belakang lelaki itu. Wajah lelaki itu masih lagi tidak kelihatan.

Ara mula cuak. Siapa lelaki itu? Kenapa dirinya ditarik keluar? Apa yang lelaki itu ingin lakukan pada dia?

"Ini rupanya kerja kau selama ini!"

Satu herdikan kuat menampar telinga Ara. Tubuhnya dicampak ke kereta.

Ara terpempan. Matanya terpaku ke arah wajah berang seorang lelaki yang cukup tidak asing buatnya. Buat seketika, gadis itu kelu untuk berbicara. Barangkali terkejut melihat lelaki di hadapannya.

"Tak malu ke terkinja-kinja kat dalam tu? Macam monyet!"

Ara melepaskan gelakan sinis. Tubuhnya disandarkan ke kereta. Santai. Tangan kiri memicit-micit bahagian lengan yang sakit. Riak wajahnya tampak kosong. Hilang terus rasa cuak yang hadir sebentar tadi setelah melihat wajah lelaki yang mengheretnya keluar dari kelab malam.

"Wow! My bodyguard is back. I should say... err... welcome home, I guess? Yeah, I think so. Welcome home, Mr. Control Freak. Bila balik?" tanya Ara dengan nada yang cukup bersahaja. Namun sinisnya tetap ada.

"Sekarang bukan masa untuk kau welcome me home, Ara. Masuk dalam kereta. Sekarang!" arah Eiyad. Tegas.

"Whoa... Kau tak boleh nak arah-arah aku. Aku bukan budak kecil lagi. Bukan budak sekolah yang kau boleh arah itu ini."

Eiyad tajamkan pandangan.

"Aku bagi kau dua pilihan. A, kau masuk sendiri. B, aku humban kau. Kau nak yang mana satu?"

"Aku pilih C. None of the above," balas Ara bersama sebuah senyuman. Senyuman mengejek.

"Aku datang sini dengan kawan-kawan aku dan aku akan balik dengan dia orang. Bye!"

Usai menghabiskan bicara, Ara mengorak langkah pergi. Ingin kembali ke dalam kelab malam. Renungan tajam Eiyad sedikit pun tidak membuat gadis itu gentar. Untuk apa dia takut pada lelaki yang bernama Eiyad itu?

Pelangi Untuk AraWhere stories live. Discover now