IX

3 1 0
                                    

Eric oli taas poissa kuin taikaiskusta. Hn oli poissa taikaiskusta. Eric lähti ja minä lähdin perään. Pääsin kuin pääsinkin samaan paikkaan kuin Eric vaikkakin ilman suurta tahdon voimaa en olisikkaan kyennyt siihen.

Ollimme huoneessa, jossa Bonnie ja pari muuta lasta nukkui. En ehtinyt ajattelemaan paljoakaan kun olin jo tarttunut Bonnien käteen ja olimme jo matkalla seuraavaan paikkaan.

Saavaimme pienelle tallille lähellä paikkaa josta lähdimmeki. Yön takia oli hämärää, mutta näin silti hyvin. Ihmisiä ei näkynyt, vain tallista kuului yhden hevosen vaimea hirnahdus. Eric saapui myös paikalle heti meidän jälkeen.

-Äiti, missä me ollaan?, Bonnie kysyi juuri heränneenä. -Bonnie, katso tänne äläkä unohda kasvojani. Tein kaikens suojellakseni sinua ja haluain antaa hyvän elämän tyttärelleni. Minä todella rakastan sinua, sanoin Bonnielle melkein itkien.

-Nuoko olivat hyvästit? Sama kai se, Eric sanoi. Hän loi ensin muurin meidän kaikkien ympärille, jotta kukaan ulkopuolinen ei näkisi meitä ja jotta emme pääsiai pakoon. Sitten Eric haki voimia ulkopuolelta, koska tappamiseen tarvitsee aina paljon taikaa ja nyt meitä oli kaksi.

Minä loin suojamuurin, koska tiesin Ericin tekemän ensiksi pari iskua jotka olivat "lämmittelyä". Ne myöskin tulivat niinkuin ennustin ja minä sain torjuttia ne muurillani.

Sitten oli aika. Eric keräsi kaikki
En voimansa käsiinsä. Tuota vaimaa ei voisi torjua kuin hyvin hyvin vahva velho. Ericin käsiin tuli sähköpallo, joka vähän aikaa suureni. Tarpeeksi suureksi tulleena näin, että Ericillä oli vaikeuksia hallita sitä. Silti hän onnistui siinä juuri ja juuri.

Suuri voima lähti minua ja minun rakasta tytärtäni kohti. Sitä ei voisi enää mikään voima pysäyttää. Sen iskiessä kohteeseen seurauksena oli iso rähjähdys. Meitä kohti tullut voima oli niin suuri että se rikkoi suojamuurin ympäriltämme. Se oli niin suuri että kilometrien päähän näkyi pieni välähdys valoa ja siitä paljon pitemmälle ehti taijasta tukeva väre.

Räjähdyksestä ei jäänyt suojamuurin sisään paljoakaan. Pieni monttu, voimaton Eric ja hevonen.

Pako VanhastaWhere stories live. Discover now