enam puluh dua

52 5 0
                                    

3 Minggu kemudian...

" Mariam, Erina... aku nak minta maaf banyak-banyak atas kesalahan yang aku buat kat korang. Semoga korang berjaya dalam menjawab peperiksaan nanti. " ujar Aina sambil menitiskan air mata.

" Ermmm, aku pun sama.. tanpa korang, aku tak boleh hidup. Koranglah jugak yang banyak membantu aku. "

Apabila, kedua-dua kawan baik kau dah start buat drama sempena SPM ni, semuanya takkan berhenti.

Dahlah sebulan menghadap kertas !

Tiba-tiba pandangan aku melekat pada tiga figura yang sedang berjalan ke arah aku, Aina dan Erina.

" Wehh mamat poyo tu datanglah !! " bisik Aina di telingaku.

" Menyemak jelah. " ujar Erina, marah.

" Kan ??? Memang pun, kalau boleh aku nak je halau dia, tapi dia bawak kawan. " ujarku.

" Assalamualaikum Mariam. " ujar Hafiz Nazri.

" Waalaikumussalam HAFIZ NAZRI. Nak apa ? "

☝Setiap patah perkataan aku ucapkan tu amatlah sopan santun.

Sebab ada Amir Azriel depanku.

Apa lagi cover ayu lahh..

" Nak minta maaf atas kesalahan yang aku buat pada kau samada sedar atau tak sedar. "

" Aku maafkan kau. "

" Goodluck ehh korang ! " ujar Danish Shah.

" Goodluck.. "

Aku memandang bibir Amir Azriel...selepas dia ucap ' Goodluck  ' , dia ada menyebut perkataan tetapi dia sengaja memperlahankan suaranya.

" Tahniah Mariam sebab menang acara sukan hari tu. " ujar Danish Shah.

" Terima kasih. "

Bahagia betul crush ada depan mata.

PENGAWAS + MAMAT POYO SEBELAH RUMAHWhere stories live. Discover now