tujuh puluh satu

52 5 0
                                    

Hafiz Nazri POV

Keesokkan hari di bangunan Syarikat Waris SDN BHD

" Mama,  perlu ke jumpa perempuan gediks tu?  " soalku sambil menggaru kepala yang tidak gatal.

" Perlulah,  dia kan tunang kamu.  Lagipun,  dia tu satu-satunya pewaris syarikat bapak dia.  "

" Tunang atas kehendak mama.  Haishh,  dalam banyak-banyak perempuan,  kenapa mesti dia?  Mimpi ngeri kalau Nazri nampak dia.  Seram Ma..  "

" Ah,  tak payah banyak cakap Nazri.  Tadi kata bawak kawan,  mana kawannya?  "

" Ada,  tapi diorang datang lambat sikit.  By the way mama,  Nazri dengar ada pekerja baru.  Betul ke?  "

" Haah.  Tapi kamu tak payah nak usha dia lah.  Kamu dah ada Shira kan? "

" Perempuan eh?  Hurm..  "

" Auntyyyy...Hafizz..  "

" Dia dah mai dah..  Mama,  lindung Nazri! "

" Assalamualaikum Aunty Mariaa.  "

Perempuan gediks tu baru je salam tangan mama aku.  Ishhh,  kotor.. Kotor..

" Waalaikumsalam. " balas mama

" Waalaikumsalam ." balas ku sambil memandang ke lantai.

" Hafiz, you nampak handsome sangat hari ni. Kenapa lain masa sekolah dulu ? "

" Hehehe, yeke ? Terima kasih lah ye Kak Shira. "

Sedarlah diri kau tu tua dari aku. Hahahaha cukup baik aku panggil kau KAK SHIRA.

" Kak Shira?  Apa ni Hafiz,  kita kan pasangan tunang, panggil je lah I Shira.  Tak pun sayang ke,  baby ke..  "

" Uwekkk.  " aku berpura-pura ingin muntah tapi tak keluar-keluar pun muntah tu.  Geli aku nak panggil kau sayang apatah lagi baby.

Hei,  sedarlah sikit nak panggil kau baby pun tua lima tahun dari aku.

" Assalamualaikum.  "

" Assalamualaikum Aunty Maria.  "

" Waalaikumsalam. "

" Waalaikumsalam. Danish..  Eh,  siapa anak muda sebelah ni?  "

" Nama saya Amir Azriel,  Datin Maria. "

" Tak perlu berDatin lah.  Panggil je Aunty Maria okey? "

" Okey.  "

" Jadi kau nak tak kerja kat sementara kat sini? " soalku kepada Amir.

Amir sekadar menganggukkan kepala.

Jadi keputusannya,  Amir, Danish, dan aku bekerja di situ walaupun kami ni lepasan SPM.



PENGAWAS + MAMAT POYO SEBELAH RUMAHWhere stories live. Discover now