+19

258 19 0
                                    

ting tong~

dahyun melangkah ke pintu utama miliknya...

dahyun:eo?

??:dahyun?

dahyun:kita kenal ke?

??:aku seohyun lah

dahyun:ouh*mendatar*nak jumpa jungkook ke?

sohyun:yup..

dahyun:jap..aku panggil..


dahyun membawa seohyun masuk ke rumah..di bawa ruang tamu..kemudian dia berlalu meninggalkan seohyun.

dahyun pov

dahyun:oppa seohyun datang cari oppa...

jungkook terdiam..

jungkook:kenapa dia datang sini?

dahyun:chagi tak tau..pergilah kat ruang tamu..dia dah tunggu

jungkook mula menapak ke rang tamu apabila telah diarah oleh dahyun.

jungkook:ouh seohyun..wae?

seohyun:oppa..wae lama tak teks chagi?and one more i want to ask you something..why dahyun in your house?

jungkook:mian..kita bincang esok..please..kita datang tempat biasa..

seohyun:time?

jungkook:5 petang..

seohyun:nae oppa..bye..saranghae

skip

ketika makan malam.

mr.kim:yun,kook..bila nak bagi kitorang cucu ni?

jungkook dan dahyun berhenti menyuakan makanan ke dalam mulut.mereka saling bertentang mata..

jungkook mula membuka mulut..

jungkook:tunggu lagi 2 or 3 minggu kalau ade pape perubahan dekat dahyun..nanty kook agi tau nae..

dahyun juga turut mempertahankan diri.

dahyun:lagipon kita tengah makan tak elok rasanya bincang hal macam ni.

mrs.jeon:kmi berempat bukan ape.cuma yela..umur pon makin meningkat,takot tak sempat timang cucu jer..

dahyun:apa omma ni..ade ke patot cakap macam tu pulak...tak elok lah..

jungkook:omma tak sakit pape...its means..nyawa omma masih panjang..lagipon tuhan tak kan berani ambil omma kook sebab tuhan nak tengok sejauh mana kasih sayang kook kat okmma.kan chagi kan?

dahyun tersenyum.

mrs.kim:dah makan makan..nanty kita cakap lagi..oppa tambah lagi ni nasi banyak ni*pandang mr.kim*

skip

11.24 mqlam

dahyun:oppa,tadi seohyun dtang sebab ape?

dahyun bertanya kepada jungkook yang sedang tidur.dia mula tersenyum melihat rupa jungkook ketika tidur.

dahyun mengeluh.dia berharap pertemuan seohyun dan jungkook akan memberi berita yang baik..dan tidak mendatang kan sebarang pergaduhan antara dia dan jungkook ataupon dia dan seohyun.dia mula menutup mata nya.apabila dahyun tidur.jungkook membuka matanya.

jungkook:mian chagi..oppa tak boleh nak bag tau ape pengakhiran kita.oppa mianta maaf jika pertemuan oppa dan seohyun membebankan chagi.mianhae..oppa akan cuba selamatkan rumah tangga kita.*usap umbun rambut dahyun*saranghae kim dahyun.

jungkook memejamkan matanya.dan kembali hanyut dalam mimpi malam.

8 a.m.

dahyun :oppa nanty dahyun nak keluar boleh?

jungkook:bila?

dahyun:petang ni..nak jumpa lisa..long time no see..please..buing buing..

jungkook:hahahha..ookok..opp pon nak kena keluar jumpa bts.

dahyun:jangan balik lambat.

jungkook tersenyum 

jungkook:nae chagia

jugkook mula diselubungi rasa bersalah menipu dahyun.

dahyun turun ke bawah.tempat yang dituju.ialah halamn belakang rumah.baru baru ini..halaman belakang lah yang menjadi tarikan bagi dahyun.

jungkook dari atas melihat gelagat dahyun yang kelihatan seperti kanak kanak yang tidak mempunyai sebarang masalah.bibi8rnya tidak lekang untok mengukirkan senyuman.

jungkook:oppa harap chagi kuat.dan mampu bertahan.oppa takot chagi tinggalkan oppa seperti dulu..oppa takot..chagi tak kan maafkan oppa..

ketika jungkook sedang khayal memandang dahyun sambil memikirkan masalahnya..mrs.kim melihatnya.di cuit sedikit bahu jungkook.dengan serta merta lam,unan jungkook mati.

jungkook:ouh..omma..urm,wae?

mrs.kim:apa yang kamu fikirkan sangat tu kook?jangan  lah stress sangat..nae?

jungkook:urm*tunduk*

mrs.kim:omma tau kamu ade sorokkan sesuatu dari dahyunnkan?

jungkook:urm..sebenaranya...












tbc

vote and comment


















Sweety Husband Or Devil Husband?Where stories live. Discover now