dahyun teringat peristiwa yang berlaku di cafe tadi.
jungkook mematikan lamunan dahyun.
dahyun:ouh oppa dah balik dah?mesty oppa penatkan?jap eh chagi sediakan air jap.
sewaktu dahyun ingin melangkah pergi ke bilik air,tangannya di tarik oleh jungkook.hembusan nafas di ambil dan dilepaskan.dia menenagkan dirinya sebelum memaling ke arah suaminya.
dahyun:eo?wae oppa?
jungkook:kenapa chagi buat tak tau jer?
dahyun:eo?
jungkook:kalau wife lain bila tau husband dia ade anak dengan yeoja lain mesty marah,tengking menengking,barang dicampak,why not you?
dahyun:sebab chagi masih lagi hormat oppa sebagai husband chagi*senyum*
jungkook:liar.
dahyun menarik semula tangannya dn meninggalkan jungkook seorang di bilik.
5 minute later
dahyun:oppa air dah siap,mandilah*lembut*
jungkook:ouh..ok
dahyun meninggalkan jungkook,dia turun ke bawah untok menolong omma nya masak makan malam.
dahyun:omma dashyun nak tolong boleh?
mrs.jeon:eh,gwencana..yun duduk je..lagipon dah nak siap dah.jungkook mana?
dahyun:temgah mandi..sepatutnya dah siap dah mandinya..takpe,yun pergi atas tengok jap e/
mrs.jeon:uh,elok lah tu..if dia dah siap..suruh dia turun eh..makan malam sama sama.
dahyun:nae omma.
skip dinner
dahyun tidur terlebih dahulu.jungkook melihat dahyun yang tidur nyenyak.selepas kejadian tadi,jungkook dapat lihat perubahan dahyun semakin kelihatan.tridak banyak bersuara dan kelihatan seperti hendak menjauhkan diri nya dari jungkook.
jungkook:mian chagi...oppa tau chagi sedih dengan semua yang terjadi dalam hidup chagi,oppa tau,chagi cuba kuatr depan oppa
morning
dahyun pergi keluar rumah awal pagi sejak jungkook masih dibuai mimpi
jungkook terjaga dari tidurnya.dia memandang ke kanan,dia melepaskan keluhan apabila melihat dahyun tiada disebelahnya
jungkook mula melangkah ke bilik air untok membersihkan dirinya,sejurus selepas itu,dia turn ke bawah.dirinya di sapa oleh kedua orang tua nya.
mrs.jeon:kook?'dahyun mana?
jungkook memandang ke arah omma nya.
jungkook:er..yun dia keluar,jumpa lisa.
mr.jeon:aik?pagi pagi dah keluar,kook...better kook cerita kat kami berdua,kook ade problem ke dengan dahyun?
jungkook:ani,kitorang okay jer,jangan risau nae?
jungkook membka peti sejuk dan mencapai sekotak susu .dia meetakkan susu kotak itu di kaunter dapur.lalu kembali dengan sebuah gelas kaca.
dahyun pov
dahyun:lisa..kook dia dah ade anak dengan seohyun lisa..kau fikir aku kuat ke?
lisa:sabarlah,kau sendiri berharap rumah tangga kau akan okay.esok aku dengar kau pindah rumah dekat dekat sini,senang lah kita jump selalukan?
dahyun memeluk lisa.
dahyun:thanks sbab masih setia menjadi sahabt aku lisa,gumawopta.
lisa:cheonma..ni kau pergi rumah aku ni,jungkook tau tak?
dahyun menundukkan kepalannya.
lisa:dahyun,kau tak boleh macam ni,mesty husband kau cari kau,
dahyun:kau sure ke dia cari aku?tah tah masih berkemban dengan selimut..
lisa:kau ni,suke sangat buat andaian sendiri..
dahyun:aku caakap bende betul,if aku tak kejut,selagi tulqh dia pejamkan mata,projek kumpul tahi mata..biar lah dia,nanty bini dia berganti,aku jadi janda,hahahaha
lisa:ape kau ni,nak sangat eh jadi janda..janda muda pulak..
dahyun:senang hidup jadi janda muda.hahahha
lisa:pamdai lah kau senang
tbc
vote and comment guys
YOU ARE READING
Sweety Husband Or Devil Husband?
RomanceMengisahkan jungkook..ysng dulunya mempunyai perasaan sayang terhadap yeoja yang benama PARK MINA.suati hari..mina melakukan selingkuhan besama vernon kingka school high school king of savy.dan sekaramg jungkook.menjadi seorang yang anti perempuan. ...