02

132 15 0
                                    


Lamunan Mimiko terbatal kerana bahunya ditepuk dengan kasar oleh elf tersebut . Mahu sahaja dia ketuk kepala elf tersebut . Dia memeriksa apa yang diberi oleh ojii san .

Ojii san memberinya beberapa helai kertas yang bertuliskan ayat magik dan magic wand . Dia tidak lupa juga buku yang bertajuk "Diary of Mimiko Sae " . Sewaktu dia hendak menyimpan segala barang tersebut ,elf tersebut terkejut melihat tajuk buku tersebut .

Elf itu yakin bahawa Kae Mimiko ialah waris Mimiko Sae .Mimiko Sae white guardian berdarah lagenda . Manakala,Kae Mimiko seorang gadis biasa yang dibicarakan pelik di sekolahnya . Ya . Kerana apa ? Kerana rambutnya berwarna blonde greyish . Dan matanya berwarna pastel purple .

Malah , dia dianggap penyihir yang sesat sewaktu dia masih di bumi . Tapi sekarang dia dianggap pewaris Mimiko Sae . " Kau elf ! Apa nama kau ?" Sapa Mimiko sambil membersihkan badannya dari debu debu tanah .

" Aku Hikari Koi putera elf yang menjelajah tapi tak sangka aku jumpa pewaris Mimiko Sae !" Uhm . Ape jadi dengan elf ni atau nama dia Hikari Koi .

"Hikari . Kau putera tapi kenape menjelajah ?" Tanya Mimiko lagi . Kali ni dia berjalan ke sungai yang berdekatan . Dia membawa sekali barang yang di beri ojii san .

"Aku memang putera tapi aku tak suka sangat hal kerajaan " Jawapan yang mudah diberi oleh Hikari . Hikari menoleh Mimiko sudah tiada . Ke mana dia pergi ?

Mata Hikari melilau ke merata tempat . Dia harus menjaga pewaris Mimiko Sae itu ! Jikalau diculik pastu huru hara Verellyvia . Sudahlah sekarang ini mereka menjejak Mimiko !

Matanya masih melilau mencari Mimiko . Akhirnya , jumpa juga ! Rupanya dia berada di sungai yang berdekatan . Kelihatan Mimiko sedang merendamkan kakinya . Tapi air tersebut menjadi pink cair .

Malah , tanpa diduga seekor naga kristal keluar . Dia tidak menyerang siapa siapa . Dia hanya terhidu sesuatu yang agak biasa dengan dirinya . Darah Mimiko . Hanya keturunan darah Mimiko Sae sahaja dia dapat membiasakan diri dan memanjakan dirinya .

Naga kristal tersebut mendekatkan mukanya ke badan Mimiko . Mimiko pula , tidak berganjak . Masih membatu disitu . Naga kristal itu menggeselkan mukanya ke badan Mimiko .

Rantai kristal hitam Mimiko bercahaya . Malah, naga tersebut memberinya sebuat rantai seperti rantai kristal yang dia pakai sekarang . Cuma bezanya warna . Warna kristal yang diberi oleh naga itu ialah kristal yang clear .

Naga tersebut berubah menjadi seorang gadis yang putih mulus . Cuma rambutnya berwarna silver dan pendek . " Rantai itu akan mengikut perasaan kau . Kalau kau marah , rantai itu berubah menjadi merah " Gadis naga tersebut menjelaskan kepadanya .

Hikari mencelah masuk . " Mimiko ! Kau lari mana tadi ? Penat aku cari kau ! " Hikari memberi bebelan kepada Mimiko . Bebelan yang tidak bergunab. Masuk telinga kiri , keluar telinga kanan .

Gadis tersebut memperkenalkan dirinya tanpa disuruh . "Aku vrystal naga crystal ." Sungguh terkejut Hikari apabila dia tahu bahawa gadis ini ialah naga lagenda itu ! Naga yang hanya akan muncul sekiranya pewaris Mimiko Sae datang .

Sungguh lagenda itu amat benar ! Lagenda itu juga mengatakan dia akan dapat mengawal segala kuasa ! Ya . Air , angin , tanah , api malah dapat mengawal pergerakkan . Tapi ini baru satu naga . Dimanakah Naga Air ? Malah lagenda juga mengatakan pewaris Mimiko Sae akan memakai pakaian dan crown yang hanya terhasil jikalau Naga Air dan Naga Crystal ada .

Naga Air lebih senang dijumpai sekiranya Mimiko berada di awan . Tapi bagaimana ? Siapa yang akan mengajarnya ? Malah , kenape mesti dia ?

"Kau akan jumpa itoko . Dia dekat Istana Crystal ." Fuh . Semua kristal kayanya . Sekilas dipandang Hikari seakan dia terkejut dengan apa yang berlaku selepas ini .

Vrystal bertukar menjadi naga . Mimiko naik ke atas Vrystal . Dipandang Hikari dengan pandangan yang agak menggerunkan . Hikari seakan akan mahu tidak mahu sahaja .

Sewaktu terbang , Mimiko terdengar suara menyapa dia . Malah , dengan tiba tiba dia mendapat gelang yang mempunyai simbol air . Gelang tersebut seakan hadirnya Naga Air .

Peliknya Naga Air tersebut tidak muncul . Hikari menyentuh bahu Mimiko dengan lembut . Lamunan terbuai tadi kini menjadi realiti . Gelang tersebut berada di pergelangan tangannya .

————

Cold Princess [o.g ]Where stories live. Discover now