Tangan Mimiko ditarik ke bilik yang penuh dengan kristal . " Ini pasti kau dah dapat kuasa Naga Air bukan ?" Ucap Iyamoto . Mimiko hanya mengangkat bahunya menanda dia tidak tahu .
" Ah ! Mungkin ini bukan ?" Ditunjuk gelang bersimbol air itu kepada Iyamoto . " Jadi betullah . Kau dah ada kuasa Naga Air " Dibelek tangan Mimiko . Kemudian dilepaskan .
D U M !
Diberi sarung tangan kristal yang lembut . "Ah ! Sudah . Apa pula yang terjadi ? " keluh sambil menyarungkan sarung tangan tersebut .
'Apa yang terjadi?' Bisikkan yang membuatkan hanya Mimiko sahaja boleh dengar . Iyamoto sudah keluar . Entah kemana dia pergi . Kau rasa aku kisah kah ?
G r r r r
Bunyi perut Mimiko menandakan dia lapar . Lapar akan darah . Ceh . Dia bukan vampire bruh . Dia lapar akan makanan . ' Nak makan apa eh ?' Digaru sedikit kepalanya .
Kaki berjalan ke arah dapur . Alangkah terkejutnya dia melihat dapur tersebut penuh dengan makanan . Heaven weyh . Heaven .Berjalan ke arah makanan . Slow motion sikit , baru perfect .
P u k k ! !
Astaga , siapa pula yang pukul kepala dia ni ? Dipandang kiri kanan tiada orang . Hantu kali ? Uhm Hantu ? Tak pelah . "Astaga siapa pukul sia ? Tak pelah seram lak . Balik ke bilik ah "
Mimiko berjalan ke biliknya . Dihujung biliknya terlihat satu pasanh mata . Memerhati apa yang dia lakukan . Seusai sampai dibilik , pintu dibuka .
Kelihatan dua orang gadis rancak berbual dibiliknya . Vrystal dan gadis yang tidak diketahui identitinya . Gadis yang rambutnya berwarna biru dan dibawahnya berwarna grey . Matanya biru laut .
"Eh Mimiko ! " sapa Vrystal . Tangan Mimiko ditarik ke tempat mereka rancak berborak . Disitu kelihatan gadis itu tersenyum manakala , Mimiko hanya terkial-kial .
"Mimiko ! Ini Airyslyve , naga air . " Mimiko hanya menganggukkan kepala sahaja . Selepas berbual dengan mereka , Mimiko meminta diri untuk merehatkan dirinya .
"Mimiko ! Kalau kau sakit rehat tau !" Entah mengapa diorang terlebih risau . Barangkali atas perilaku Mimiko yang pelik hari ini . Mimiko sekali lagi menganggukkan kepala menandakan ya .
Badannya direbahkan dikatil . Dibiarkan begitu kerana lebih selesa . Semakin lama , semakin lama Mimiko dibuai mimpi .
——-
Notes ;
Idea makin hilang. 😂 Kalau idea datang , adalah update ')
YOU ARE READING
Cold Princess [o.g ]
ФэнтезиKae Mimiko puteri berdarah white guardian yang agak kasar . Hanya atuknya sahaja tahu menahu dengan teliti tentang dirinya . White guardian yang paling berkuasa . Tetapi hanya dirinya yang tidak tahu . Tidak tahu akan asal usulnya . Ditanya tentang...