06

159 9 5
                                    

Mimiko POV

Aku bangun menghadap cermin . Eh cermin ? Cermin sape lak ni ? Bilik aku mana ada cermin . Ape ojii san letak sini ? Astaga orang tua kan . Hmm .

Dengan segala tenaga , aku bangun . Eh sat ? Bilik ni  lebih besar. Malah , tiga kali ganda lagi besar dari apa yang aku jangka . Apalah orang tua tu fikirkan

Selangkah aku menuju ke ruang mandi or shall we call it bath room . Masuk sahaja terkejut melihat betapa besarnya ruang tersebut . Penuh dgn diamond . Tapi syg diamond tersebut seakan berubah warna dari warna terang kini warna yang agak pudar .

Warna yang menunjukkan perasaan .  Sungguh menarik . Terbatal niat aku hendak masuk menyelam ruang tersebut . Terbatal kerana apa ? Kerana terdengar ketukan pintu . Tapi bukan suara ojii san .  Suara lelaki muda .

Aku melangkah ke pintu , dibuka pintu itu dengan perlahan . Sekilas dipandang seperti dia pernah melihat muka lelaki tersebut . Lelaki tersebut usianya mungkin dalam 30an . Ditangannya pula , dulang yang penuh dengan makanan .

" Kae ! Makan tau ! Aku tak nak tgk kau kelaparan macam semalam tak makan pengsan pffftt " Eh ? Kae ? Sedap je panggil nama first org .

" ah okay . Lagi satu panggil aku Mimiko oky . Kau ni sapa ? Mana ojii san ? Rajin ojii san bayar org ." Puas aku bidas . Ditayang muka terkejut pft . Lawak . Tapi pelik . Kenapa muka terkejut ditunjuk ?

"Ojii san ? Kau demam kah ? Tak pe rehat dulu " Badan aku dipusingkan lalu ditolak ke katil dan disuruh untuk baring . Dulang makanan tersebut disimpan dimeja . Tangannya ralit menaip telefon yang berada dimeja .

Entah bagaimana ada fairy yang berpakaian serba putih ala ala doktor wujud dalam 25 saat . Ceh tak kira pun . Tangan aku ditarik . Dikira nadi . Diletakkan dua tangannya di kepalaku . Hmm pelik .

" Cik Mimiko tak apa apa . Cuma entah mengapa tiba tiba dia hilang ingatan tentang bagaimana dia ke sini dan siapa Tuanku " Jelas fairy tersebut . Ah patutlah . Lelaki tersebut hanya menganggukkan kepala .

Fairy tersebut terus lesap setelah mengemaskan barangnya. Hmm interesting but aku kat mana? Fantasy land is it ? Banyak persoalan aku nak tanya tapi mulut tak bagi bersuara. "Mimiko macam mana ? " Dengan tiba-tiba seorang gadis yang berpakaian simple ala crystal muncul. "Dia okey cuma lupa ingatan sikit tiba tiba " Balas lelaki tersebut atau namanya Iyamoto. 

"Ini pasti Airystlle ada dalam badan dan dia masih dalam process untuk bersatu dengan badan kau , Mimiko . Aku tak ambil kesan apa-apa sebab aku dah lama dalam badan kau cuma selama ni aku terkurung dekat Garden Lake " Ah okay. Kepala aku makin lama makin berdenyut . Sakit sangat. Aku menjerit kesakitan . Iyamoto dan gadis tersebut datang pada aku dan menyuruh aku untuk rehatkan diri. 

Aku hanya akur dan merehatkan diri walaupun dalam keadaan sakit. Selimut ditarik agar sama paras dengan bahuku. Entah mengapa begitu senang aku terlena. Sedang aku asyik dibuai mimpi, muncul seorang gadis berpakaian seperti Vrystal. Warna bajunya putih dan biru. Indah sungguh kalau dilihat.

Tapi sayang,tangan gadis tersebut berbalut.Malah,kakinya diinjakkan ke tempat dimana aku berada.Dengan tiba-tiba dia hilang .

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 17, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Cold Princess [o.g ]Where stories live. Discover now