Linas perspektiv:
jag satt ensam utanför Felix lägenhet och väntade på att han skulle komma, jag hade kunnat ta en buss om det inte var för att min plånbok låg hemma & min mobil hade slut på batteri.
tre timmar senare så kom en full Felix hem igen.
"vafan gör du här?!!" skrek han samtidigt som han snubblade fram.
"du lämnade mig här om du minns?" svarade jag lungt men inombords så kokade jag av ilska! hur skulle jag kunna ta mig hem? Felix var stupful och visste knappt vad han hette för tillfället.
"jävla hora bort härifrån!" skrek han och sekunden efter så ramlade han ihop.
tårarna var påväg från mina ögon och för just nu så ville jag bara dra härifrån, men jag var för snäll. jag kunde inte låmna honom. jag skulle säkert ångra mig imorgon för jag var nästan säker på att han skulle kunna göra samma sak igen. jag testade först att bära han men insåg ganska snabbt att det var omöjligt så jag började istället dra i hans arm, vilket han inte märkte eftersom att han var helt deckad. någon sekund senare så insåg jag även att jag inte hade någon nyckel. fan! jag gled ner på golvet, vi kunde ju inte sova utanför hans dörr! tidningarna skulle flippar ur då! jag såg redan framför mig
"emily cole & Felix samdman sov i längenhets inågången,fulla!"
Felix borde väl ha en nyckel? jag började genast rota i hans ena ficka och hittade den nästan direkt! jag låste upp dörren och släpade med mig Felix som jag snabbt drog in i det lilla sovrummet. jag la han sedan på sängen och skrev en lapp som jag la på det vita men fruktansvärt slitna nattduksbordet *även om orden som du sa till mig sved så kunde jag inte lämna dig /Em* sedan så började jag leta efter en laddare att låna lite snabbt. såfort som jag hade fått lite batteri så skulle jag ringa mamma och be henne hämta mig. ylva kunde jag inte ringa för hon skulle flippa på Felix vilket skulle göra allt mycket värre. jag hoppade inerligt att Felix skulle förändras snart, för just nu stod jag verkligen inte ut med han...
______________
när jag skrev så hade jag endast 5% kvar så ipaden dog när jag hade hunnit en bra bit och allt försvann vilket gjorde att jag gick skriva om det... men nu är det klart! KOMMENTERA VAD NI TYCKER ISTÄLLET FÖR T EX MEEER! JAG UPPSKATAR VERKLIGEN DOM KOMMENTARERNA MEN JAG FÖREDRAR NÄR NI MOTIVERAR VARFÖR NI TYCKER SOM NI GÖR ELLER GER MIG TIPS! puzz tävlingen avslutas snart!
YOU ARE READING
it's not real feelings
FanfictionAtt säga att Emily Cole är känd är en underdrift! hon är sångerska och har miljontalsfans men har ändå fötterna på jorden & det är väl därför som så många gillar henne! Emily har alltid varit den snälla flickan som vill alla väl och hon har alltid v...