kapitel 2

800 24 2
                                    

Daffs perspekiv:

"okej grabbar såhär är de..." började jag och killarna kollade oroligt på mig, dom visste att det var dåliga nyheter som jag skulle medela. alla i the fooo var här förutom Felix som antagligen satt och söp någonstans.

"ledningen vill lägga ner the fooo...." avslutade jag och killarna bara gapade!

"men nej men det kan dom väll inte" lyckades Omar stamma fram

"jo tyvärr, dom vill inte kopplas ihop med Felix dom säger att det är inte bra om folk ser artist house som en studio som har sånna som Han signade"

"kan vi inte bara sparka Felix?" undrade Oscar

"nej ni alla vet lika mycket som jag att the fooo har knappt några fans kvar och om vi skulle sparka Felix så skulle vi förlora ännu fler"

"antingen så måste Vi få Felix att ändra sig eller läggs the fooo ner..." sa jag och kollade ner i golvet.

"det är väl bara att packa ihop våra saker för att felix skulle ändra sig är i princip omöjligt!" sa ogge ledsamt. ingen sa ett ord utan alla gick bara ut från studion, kanske så var de sista gången.

när jag sedan kom hem så var jag riktigt deprimerad. jag saknade gammla Felix, han skulle ALDRIG göra något sånt här. jag tog upp tidningen som låg på bordet för att kolla efter jobbannonser men fasnade istället för artikeln brevid

"Emily Cole från Sverige sålde slut biljetterna till hennes konsert i norge på 10 minuter, men ändå så har hon båda fötterna på jorden snart så släpper hon även sitt nya album *Cole* som är ett väldigt personligt album enligt henne själv"

då fick jag en idé, jag ringde killarna dirket!

"killar kom till studion!"

jag tog min cykel och cyklade dit på några få minuter och när jag var där så väntade dom utanför dörren.

"jag vet hur vi kan rädda the fooo"

dom kollade undrande på mig.

"ni vet vem Emily Cole är va?"

dom nickade

"tänk om vi kunde få henne att dejta Felix så att Det ser ut som att även Han har fötterna på jorden! sen så är hon också väldigt känd så då kommer the fooo synas mer!"

"vänta lite.. 1. hur ska du få Felix att gå med på de? 2. HUR FAN SKA DU FÅ EMILY ATT DEJTA NÅGON SOM FELIX" skrek Ogge

"1.Emily är snygg & han behöver inte få veta baktanken med det hela 2. med hjälp av pengar"

"asså Daff jag tror inte riktigt på det där.. Emily värkar inte som en person som skulle kunna göra något sådant..." sa Omar tveksamt

"vi kan väl försöka? annars så måste vi ge upp the fooo..."

---------------

okej, ni kommer nog inte få ett nytt kapitel först på Torsdag pgr av skola men hoppas att ni står ut pussss

it's not real feelingsDonde viven las historias. Descúbrelo ahora