Emilys perspektiv:
Det var måndag och jag var påväg mot mötet. jag var riktigt nervös för allt kändes helt fel! man kan inte dejta någon bara för pengar och absolut inte när jag inte ens hade träffat killen! Enligt rykten och tidningarna så drack han även en hel del vilket var motsattsen till hur jag är. detta skulle aldrig funka!
~
"David men du kan kalla mig Daff " sa Felix manager och sträckte fram handen mot mig
"Emily" svarade jag och log mot han.
Felix stod i ett hörn och såg sur ut så han hade jag ingen som helst lust med att hälsa på. Ylva hade jag knappt hunnit sagt hej till.
vi alla 4 satte oss runt ett bord och Daff började prata.
"så som du kanske redan vet Emily så ska du och Felix fejka ett förhållande, vilket du får 50 000 kr för. ni kommer att vara "tillsammans" i ungefär 4-6 månader men det kan hända att det blir längre om något krånglar! låter det bra?"
"emh ja men vad tjänar ni på det hela?"
"the fooo får mycket reklam vilket dom just nu behöver eftersom att dom har mist många fans"
jag nickade bara till svars.
"okej då behöver du bara skriva på detta!" sa Daff och räckte fram ett kontrakt som jag snabbt gjorde min signatur på.
"dåså nu är ni officielt tillsammans!" sa daff och skrattade lite. detta var bara wierd!
"okej ikväll så ska ni gå på bio, ni behöver inte göra någon stor grej över det typ bara att Feilx lägger armen runt Emilys axlar och att ni sedan kysser varandra när bion är slut? Bion börjar om en timme så Emily får följa med Felix hem så att ni åker tillsammans dit."
jag nickade och Felix suckade. det var allt han hade gjort under mötet, suckat. hur ska jag stå ut?
~
när mötet sedan var avslutat så följde jag med Felix ner till hans bil.
"vi hälsade inte på varandra förut, men jag är Emily!" sa jag och stäckte fram handen samtidig som jag log. men han bara fnös åt mig. jag suckade trött och hoppade in i bilen som jag trodde skulle lukta rök vilket den inte gjorde. den luktade faktiskt frächt!
"en sak ska du ha klart för dig, bli inte kär i mig! okej?"
han var riktigt kaxig vilket jag inte orkade så för några sekunder så försvann snälla Emily
"du jag säger bara detsamma, för jag är inte intresserad av någon som dig!"
jag såg hur hans ögon nästan svartnade och hur hans händer knöts hårt om ratten på bilen.
han startade den och åkte snabbt så inom bara någon minut så var vi framme där Felix bodde. jag som trodde att han skulle bo i ett stort hus, hade fel eftersom att han bodde i en ganska liten lägenhet som bara bestod av ett litet sovrum,toalett och kök.
Felix hade knappt pratat med mig och snart så behövde vi åka till bion.
"emh Felix bion börjar snart så vi behöver åka..." sa jag tyst men jag visste att han hörde.
felix fnös och sa sedan " jag ska fan heller till någon bio, jag ska på fest så du får dra nu!" han reste sig upp och öppnade dörren och vinkade åt mig att gå ut. jag gjorde som han ville och gick ut. bakom mig så gick även felix ut och gick sedan mot sin bil igen som han snabbt hoppade in i och körde sedan iväg. jag då? jag hade ingensomhelst aning vart jag var, hur skulle jag ta mig hem? jag hatade han!
__________________________
it's time for TÄVLING!
pris: en roll i min berättelse + shoutout till din berättelse
regler:
1. beskriv din roll i kommentarsfältet
2.sprid min novell på så många sätt som möjligt och kommentera sedan vart du har gjort de!
3. den som har spridit min novell bäst vinner!
SÅ KÖÖÖR
KAMU SEDANG MEMBACA
it's not real feelings
Fiksi PenggemarAtt säga att Emily Cole är känd är en underdrift! hon är sångerska och har miljontalsfans men har ändå fötterna på jorden & det är väl därför som så många gillar henne! Emily har alltid varit den snälla flickan som vill alla väl och hon har alltid v...