kapitel 10

579 29 5
                                    

Ogges perspektiv:

"Felix har skärpt sig och ni är förband åt Emily på lördag nästa vecka!" sa Daff enkelt medans jag tappa luften och fick inte fram ett ord. hade Felix blivit normal igen? det lät för bra för att vara sant!

"wow. vad hände egentligen?"

"ingen vet, men jag är 99% säker på att det var Emilys förtjänst"

" men tror ni verkligen att det kommer att hålla?"

"man kan bara hoppas"

Emliys perspektiv:

"emily jag annordnade en tävling med dig för ett tag sen, vinnaren skulle få spendera en dag med dig & vi har utsett vinnaren" sa Ylva och jag kollade chockat på henne, hur kunde jag ha missat att hon höll en tävling?

"så vem vann?" frågade jag nyfiket

" en tjej som heter Intisaar"

"wow coolt namn!"

"jag tror att hon var halv portugisk, heter det så? iallafall imorgon så ska ni träffas utanför studion och sedan så ska hon få hänga med dig hela dagen"

"sure, men vad ska vi göra?"

"hon kan väl få vara med under din dansträning och när du spelar in din nya låt?"

jag nickade, det skulle nog bli ganska roligt!

senare på kvällen så var jag påväg till Felix eftersom att vi skulle ut och äta.

det tog mindre än 10 minuter att åka till han hemifrån mig.

när jag var utanför hans dörr så knackade jag på & direkt så öppnade han. nästan som att han hade stått vid dörren och väntat.

"ska vi dra direkt?" frågade jag och han nickade.

restaurangen som vi skulle till låg nästan 40 minuter iväg och redan efter 5 minuters bilfärd så hade jag tröttnat, men jag satt tyst ändå. efter ytterligare 5 minuter så öppnade Felix munnen

"Em, varför gör du det här?"

"vad menar du?"

"låtsas dejta mig? jag menar du behöver inte pengarna & någon publicitet får du knappast för det här"

"jag har alltid tyckt om att hjälpa människor"

"men för senast en vecka sen så räknades jag knappt som människa"

"jag känner igen mig i dig..."

"du är typ världens perfektaste människa hur kan du ha något gemensamt med mig?" jag satt tyst en stund. skulle jag berätta?

"när jag var 3 år så fick jag en lillasyster. hon hette Linn & vi stod varandra otroligt nära men så en dag när jag var runt tolv, så kom min morfar inrusande på mattelektionen i skolan och hämtade mig. han hade gråtit det förstod jag direkt. när vi kom ut från klassrummet så sa han dystert om tyst "Din mamma & Linn har varit med om en bilolycka". mamma bröt armen och 1 reveben och Linn som endast var 9 år då, dog. jag vart deprimerad men musiken hjälpte mig tillbaks och några år senare så fick jag mitt skivkontrakt."

tårar föll ner från mina kinder. det var flera år sedan allt hände men det var fortfarande så otroligt svårt att prata om det.

Felix körde åt sidan och stannade bilen. han kollade ledsamt på mig och drog in mig i en kram

"du hade inte behövt berätta det där"sa han tyst och kramde mig hårdare samtidigt som han satte läpparna mot min kimd och pussade mig.

"jag vet men jag ville att du skulle veta"

"du är stark Em!" sa han sedan

"nej för då skulle jag inte ha gråtit"

"även dom starkaste människorna gråter iband" han släppte gräppet om mig och styrde på ratten så att bilen vändes.

"vi hoppar middagen och kollar på film hos mig istället." sa han....

_____________

well, kände för att någonting skulle hända så baam eller nåt. drama är på g men jag behöver lite tips just nu! skriv gärna i privata meddelandena om idéer och tips! puuuss

it's not real feelingsWhere stories live. Discover now