Part 16

393 31 1
                                    

Lisa POV

"Welcome home my son !" ucap appa selepas sahaja masuk ke dalam rumah diiringi aku dan jimin oppa .

"Tuan makanan dh siap . " kata hyuna yg telah lama berada di hadapan pintu menyambut kedatangan jimin oppa dirumah .

"Kejap lagi kami makan . awak boleh buat kerja awak ." balas appa lantas duduk di sofa .

"Appa takpayah laa susahkan noona buat semua ni . appa tau kan jimin jatang mkn mlm . lagipun jimin tak brapa sihat lagi . " kata jimin oppa lantas duduk disebelah aku .

Org tua ni . macam laa aku tak tahu . nk pujuk aku laa tu .

"Sebab jimin tak brapa sihat tu laa appa suruh mkn bebyk . kan lis kan ?" kata appa lantas memandangku ceria .

"Haa . arr betul . betulla tu ." jawabku prlahan .

"Arr lis nk masuk bilik laa . nk mandi . " kataku lantas berlari anak ke bilikku .

Dumbb !!

"Fuhh ! letihnya !" keluh ku sedikit kuat lantas menghempaskan diriku diatas katil ku .

"Letih sangat ke ?" soal seseorang didalam bilikku membuatkan aku terduduk terkejut .

"Oppa ! kenapa tak ketuk dulu sbelum masuk ?" soalku sedikit kasar kedengaran .

"Saja . letihnya !" jawabnya dan dgn selamba dia menghempaskan badannya di katilku .

"Oppa keluar sekarang !" kataku sedikit tegas .

Dia hanya tersenyum nakal

"Kenapa takut ke ?" soalnya membuatkan aku seram sejuk sekejap .

Biar betul org tua ni ?

"Oppa takyah tengok lis mcm tu . keluar sekarang . sebelum lis panggil appa !" kataku lagi lantas berdiri bercekak pinggang dihadapan almari cermin ku .

"Cubalah kalau berani ." katanya lagi lantas berdiri sambil tersenyum nakal .

Wahtdehek dgn org tua ni ?! maigoat help meh !!

"Ap… mpphhh !!!" tidak sempat aku menjerit memanggil appa jimin oppa cepat menekup mulutku dan secara tidak langsung aku tersandar dialmari.

"Shutt !" kata jimin oppa memberi arahan .

"Hishh lepasla !" bentakku lantas melepaskan tangannya dari menekup mulutku .

"Oppa pegilaa ! lis nk mandi ni ." kataku perlahan sambil menolak dadanya .

"Cakap dgn oppa yg lis tak merajuk dah !" katanya sambil mendekatkan mukanya ke wajahku . (what ? author takleh imagine auchh !)

"Okyy ii . lis tak merajuk dah !" kataku sambil menolak nolak badan sasanya .

"Betul ?" soalnya lagi sambil mendekatkan lagi mukanya sehingga hidung kami bertemu .

"Betul !! " jawabku sedikit kuat sambil menutup mataku.

Dia tersenyum lantas menjauhkan dirinya dari aku .

Aku menghembus nafas lega .

"Tu laa . sape suroh merajuk dgn org yg salah ? by the way oppa saja je buat mcm tu . jgn pike oppa ni otak serai erkk ?" katanya lantas keluar dari bilikku .

"Haishh ! nasib !" kataku lantas menghempaskan badanku kekatil semula .

Lisa POV end
Jimin POV

-Seoul High School

"Lisa ."

"Nae ? waeyo ?"

"Lis dgn tae ada apa ii ke ? i mean bercinta ke apa ke ?"

"Tak ."

Aku mengeluh halus . hurmm . takkan dia tak tahu ? tae tak luahkan kat dia ke ?

"Kenapa oppa tanya ?" soalnya disebelahku .

"Nothing ." jawabku sepatah .

"Hoii anak taman bunga tahik ayam !" panggil jhope hyung dari belakang .

"Kuang asam kau hyung !" jerit ku lantas menyekeh kepala jhope hyung .

"Annyeong lis ." ucap tae disebelah kanan aku yg sedang merangkul bahuku ku .

Aku hanya tersenyum kelat .

"Annyeong sunbae . arr kalau takde pape lis nk masuk kelas dulu . annyeong ." kata lisa laju lantas berjalan kearah kelasnya yg tidak jauh dari tempat kami berbual .

"Annyeong lis . pfttt !"

"Annyeong sunbae ! hahaha !"

Jungkook dan namjoon mengejek tae yg telah memandang tajam kearah mereka berdua .

"Korang ni . takyah laa ejek dia . baru permulaan memang mcm tu laa . malu ii kuda ." kata jin hyung lantas ketawa terbahak bahak .

"Malu ii kuda ? bukannya malu ii anjing ke ?" soal jungkook lantas mengerutkan dahinya .

"Malu ii anjing kau !! malu ii kucing anak roti jeon !" celah suga hyung sambil menunjal dahi jungkook sambil flip hair .

"Suga hyung dh pandai laa !" kata tae sedikit kuat sambil bertepuk tangan dan diikuti yg lain kecuali aku dan suga hyung .

"Tak penah tengok org pandai ke hape budak ii haprak ni ?" soal suga hyung perlahan dengan pandangan -_-

Aku yg dapat mendengar soalannya hanya tertawa kecil .

++tbc++

+voment+
+sorry kalau part lisa dan jimin tu tak romantik sangat . author taktahu sangat kalau part ii mcm tu tapi author terpaksa buat gak . author kekeringan idea . xD+

[SU]Boy In Luv || Park JiminWhere stories live. Discover now