Part 23

299 34 1
                                    

Lalisa POV

Jam berbunyi menunjukkan sekarang pukul 2 pagi . mataku masih lagi segar menunggu panggilan telefon dari oppa . aku berharap sangat oppa akan datang ambik aku . aku makin takut nk berhadapan dengan appa .

Telefon iphone dicapai ku .

Aku menatapnya dengan penuh harapan oppa akan menelefon ku .

Telefonku tiba ii bergegar tanpa berbunyi . memang sengaja aku senyapkan takut nanti mengganggu tidur appa mahupun hyuna unnie .

"Oppa kat mana ?" aku terus menyoal oppa sebaik sahaja aku menerima panggilan nya

[Oppa dah sampai depan rumah ni . lis turun sekarang tapi hati ii . takut hyuna noona masih bangun sebab selalunya waktu macam ni dia masih bangun . ppalli !]

Aku segera mematikan talian dan terus bangun dari baringku . aku terus mencapai beg bagasi yg bersaiz kecil lantas memulas tombol pintu berhati hati .

Aku memandang tingkat bawah dari atas . gelap .

Aku menghela nafas lega .

Aku menuruni tangga dengan senyap .
Sebelum keluar rumah aku sempat meninggalkan satu surat dan letakkannya di atas meja ruang tamu .

"Mianhae appa ." monilog ku sendri lantas memulas tombol pintu perlahan dan keluar daru rumah itu .

Lalisa POV end
Jimin POV

"Mane lis ni min ?" soal jin hyung sambil mengangkat sedikit kepalanya supaya melepasi pagar rumah untuk melihat keadaan didalam .

Aku hanya mengangkat bahuku tanda tidak tahu .

"Entah ii appa kau jumpa dia tak ?" kata namjoon pula memberi pendapat .

Hati ku dihimpit perasaan risau dan bimbang .

"Apa hyung ni ? fikir positif laa . dh laa buah hati aku dlam tu ." kata Tae perlahan dihujung ayatnya lantas mencebik .

Aku tak tahu sekarang ni aku patut jeles ke apa . sekarang ni kenapa lis lambat sangat nk turun ? aku risau nk gila bahabi lahanatullah dhh haa !!!

Pintu tiba ii dikuak perlahan . satu tubuh kecil berlari anak kearah kami seperti dalam keadaan tergopoh gapah .

Aku menghela nafas lega .

"Mianhae oppa lis lambat ." kata Lisa perlahan sambil tangannya berebut rebut membuka kunci pagar rumah .

"Sokay now cepat sebelum yg lain tahu nanti ." kataku membantu nya membuka kunci . keadaan yg gelap menyukarkan lisa membuka kunci .

Hanya lampu jalan sahaja yg menyinari kami .

Kunci pintu pagar dapat dibuka .

Lisa terus memeluk ku .

Okay aku dh seram sejuk . aku tak tahu kenapa perasaan ni patut hadir tapi aku memang rindu dengan pelukan dia .

"Oppa lis takut ." katanya perlahan . badannya terhinjut hinjut . aku mengagak dia sedang menangis dipelukanku .

Aku mengelus rambutnya perlahan .

"Shutt . dh takyah takut . jom jalan sebelum yg lain nampak ." kataku lantas melepaskan pelukannya dan menarik tangannya supaya berjalan disebelah aku .

Dan sekarang ni aku dh dapat aura hitam .

Tae hanya mencebik dan aku tahu dia jeles .

Takpe tae jangan risau . aku akan korbankan perasaan aku ni untuk kau walaupun aku dh terlalu sygkan dia sekarang ni . kau sahabat aku . aku takkan lukakan hati kau . kalau ni je cara untuk bahagiakan kau . aku sanggup korbankan perasaan ni

Untuk kau , Kim Taehyung .

++tbc++

++sorry for the short chap++
++voment tau sebab min tengok viewers je yg byk . hehehe bukan selalu membantak++

[SU]Boy In Luv || Park JiminWhere stories live. Discover now