Part 12

409 35 0
                                    

Author POV

"Annyeong ." ucap lisa dan tae serentak selepas membuka pintu wad jimin .

"Haa jumpa pun . dh jom tae . kita balik dh lewat dh ni ." kata jhope selepas melihat kelibat tae dan lisa .

"Hurmm . kalau mcm tu jom laa . bye min . esok aku lawat kau gi ." ucap tae lantas keluar semula dari wad itu diikuti yg lain .

"Bye min ." ucap mereka yg lain lalu keluar dari wad itu .

Kini tinggal lisa dan jimin didalam wad itu .

"Lis pegi mana tadi haa ?" soal jimin perlahan . suaranya masih tidak dapat dikeluarkan sepenuhnya .

"Lis pegi jenjalan kat taman tadi . " jawab lisa ringkas lalu duduk dikerusi disebelah jimin .

"Tu jaket siapa pulak yg lis pakai ?" soal jimin lagi .

"Jaket tae sunbae . " jawab lis ringkas .

"What ? jaket tae sunbae ? maigoat lis lupa nk pulangkan !" jerit lis sedikit kuat namun tidak dapat didengar dari luar wad .

Jimin hanya tersenyum nipis .

"Takpelaa . esok dia datang lagi . esok laa lis pulangkan ." kata jimin sambil mengusap kepala lisa . lisa hanya tersenyum senget .

"Hurmm okyy . oppa tidur laa . appa tadi cakap esok dia datang lawat oppa ." kata lisa sambil memandang jimin tenang .

"Oky ." jawab jimin pendek cuba melelapkan matanya . begitu juga lisa .

Tidak lama kemudian jimin membukakan matanya semula dan memandang kearah lisa yg telah tidur lena disebelahnya .

Dia mengusap rambut lisa .

"Mian sebab susahkan lis . oppa janji oppa akan jaga lis sebaik mungkin macam oppa jaga diri oppa sendiri . oppa tanak kehilangan lis mcm oppa kehilangan yura dulu ." katanya perlahan seperti berbisik .

"Saranghae Lalisa ."

Author POV end
Lalisa POV

Aku membuka mataku perlahan .

Apahal mcm lembut je ni ? kenapa aku rasa mcm tidur kat katil ? aku balik ke semalam ?

Aku cuba membuka mataku dan duduk bersila diatas katil .


"

Morning mai dear ." ucap jimin oppa yg duduk disofa sambil memandang ku ceria .

"Oppa . oppa tidur kat mana semalam ?" soalku terus tanpa membuang masa .

"Oppa tidur kat sofa ni laa . kesian tengok lisa tidur dalam keadaan duduk kat sebelah oppa . jadi oppa angkat laa lis tidur kat atas katil ." jawab nya selamba padahal aku sekarang ni sedang blushing yang amat.

Dia angkat aku ? maigoat help mehh !

"Oppa angkat lis ?" soal ku lagi .

"Hurmm . kenapa tak caye ? jadi kalau oppa cakap lis tolak oppa dari katil lepastu tidur kat katil tu baru nk caye laa ?" soalnya sambil mengangkat kening nya beberapa kali .

"Tapi oppa kan tak sihat lagi " kataku lagi .

"Jadi kalau oppa tak sihat oppa tak boleh nk angkat lis laa ?" soalnya lagi .

"Hurhh . sukahati oppa laa ." kataku ringkas lantas turun dari katil .

"Pegi mane pulak tu ?"soalnya lagi .

"Nak gi tandas . pastu nk gi kantin kat bawah . kenapa ? nk pesan apa ii ke ?" soalku sambil memandangnya malas .

"Tanak pesan pape . cuma nk ckp jgn mkn byk sangat . nanti makin berat . rupa je mcm ringan tapi bila diangkat mcm angkat gajah ." jwabnya lantas tertawa kecil . aku mengecilkan mataku lantas menjelingnya .

"Lis tak suruh pun oppa angkat kan ? dahla mls nk layan oppa . buang masa !" marahku lantas keluar dari wad itu menuju ke tandas hospital .

++tbc++


++voment++



[SU]Boy In Luv || Park JiminWhere stories live. Discover now