Part 39

361 28 1
                                    

Rose' POV

Tak sangka eomma dan appa sanggup melayan jimin oppa sebegitu rupa . Tak ingat ke jimin oppa tu anak saudara diorang laa . Kenapa perlu berkasar dgn dia ? Siap tampar lagi . Dgn keadaan uncle yg baru meninggal semalam . Sampai hati diorang .

Memang . Memang aku bencikan lalisa sebab aku rasa yg dia ada hati dekat jimim oppa . Tapi bila tengok layanan jimin oppa kepada dia, teringat zaman kecil dulu aku selalu bermain dgn adik dia , Yura .

Sungguh melihat cara kematian yura dan mendiang aunty . Memang menyayat hati . Memang diorang kena langgar tapi aku tak sangka yg dalang semua ni adalah

Appa dan eomma aku .

Disebabkan ingin membesarkan aku seperti anak org kaya yg lain mereka sanggup membunuh org lain . Dan paling tidak disangka mereka sanggup membunuh saudara sendri .

Dan aku yakin selepas mendengar wasiat terakhir mendiang . Appa dgn eomma mesti ada plan sesuatu yg baru dan aku yakin ia melibatkan jimin oppa dan tidak ketinggalan lalisa .

Dek penat yg mula menguasai diri aku cuba melelapkan mata memandangkan lagi beberapa puluh minit lagi hendak sampai kerumah . Dgn jalan raya yg sesak .

Belum sempat aku melelapkan mata aku terdengar perbualan antara appa dan eomma . Mataku masih lagi ditutp rapat .

"Awak mcm mana ni ? Takkan nk biar mcm tu je ? Kita dh banyak kali kotorkan tangan kita ni semata mata untuk dapatkan harta mendiang oppa . Tapi last² satu sen pun kita tak dapat ." keluh eomma sambil mengurut kepala nya . Acah² je tu . Eomma bukan boleh dipercaya sangat .

"Sabarlahh . Mesti ada cara lain nk dapatkan semua tu . Kita perlu usaha dan sabar sikit je lagi ." balas appa yg sedang fokus dgn pemanduannya .

"Sabar ? Kalini berapa lama pulak ? Sampai syarikat yg awak tubuh selama ni jatuh merundum baru awak nk bertindak ?" marah eomma sambil mendengus geram .

Mataku masih lagi tertutup rapat .

"Awal ni sabar boleh tak ?! Ingat senang ke nk upah org lagi . Nk bayar itu ini . Pikir senang ? Lain kali bercakap guna otak . Jangan ikut suka mulut awak je bercakap ." tengking appa sedikit kuat .

"Awak ingat erk . Kalau tak kerana saya merayu dekat mendiang appa saya mintak duit beratus ribu untuk bangunkan syarikat awak tu, awak fikir boleh bertahan sampai sekarang ke haa ?" balas eomma seperti tidak mahu mengalah .

"Tak habis² nk mengungkit . Habis awak nk saya ganti balik duit² awak tu baru awak nk diam stop membebel ?" soal appa ku malas .

"Awak kena ingat erk . Saya tanak saham saya dgn anak saya jatuh kalau syarikat awak tu bankrupt . Saya sanggup buat apa je asalkan anak kita tu boleh merasakan hidup mcm anak org kaya yg lain . Saya ada sorang anak je . Saya tanak sia² kan hidup dia ." kata eomma ku mendatar .

Tanpa sedar aku terkedu dalam diam . AKu terharu dgn pengorbanan mereka untuk membahagiakan aku tapi cara mereka salah . Mereka mengambil duit dgn cara yg salah . Mereka membunuh org yg tidak bersalah . Aku tak sanggup tengok jimin oppa dan lalisa pula yg menjadi mangsa .

Tambahan pula aku tanak parents aku masuk penjara . Sebab aku yakin, kalau jimin oppa tahu perkara sebenar mesti dia akan menghukum si pembunuh dgn hukuman yg setimpal .

Aku tanak hilang parents aku .

Aku tanak .

"Haishh awak ni . Nanti pandai² laa saya pikirkan hal ni . Awak duduk diam jaga anak awak tu . Kang makin teruk sakit anak kita tu . Tak pasal² jadi gila . Hurhh tanak saya ngaku dia anak saya ." kata appa sedikit perlahan . Mungkin takut didengari aku .

"Anak saya anak awak jugak laa . Dan awak kena tahu yg awak kutuk tu anak awak jugak pabo ! Dah laa drive aje laa . Sakit hati melayan awak ni ." marah eomma lantas mengalihkan pandangannya keluar tingkap .

Aku tersentak dgn kata² appa .

Dia tak terima aku anak dia ke kalau penyakit aku makin teruk ?

Rose' benci appa !

-tbc-

-hohoho short chap special untuk part rose' sorang . Kalau min baik hati jap lagi min pub satu lagi chap . Sebab chap ni short sangatlahh . Mcm laki itew jugak . Erh ? Sorry jimin tersindir pulak . Voment amat laa diperlukan . -

[SU]Boy In Luv || Park JiminWhere stories live. Discover now