Part 5

488 40 0
                                    

Author POV

Sepanjang perjalanan menuju ke pejabat guru besar jimin hanya diam mendengar lagu di earphonenya . lisa pula bosan takda teman unuk bercakap plus dia kena tinggal kat belakang sebab jimin jalan laju mcm boboiboy petir

Okyy tak lawak .

Tiba ii lisa teringat sesuatu .

"Oppa ." panggil lisa lantas berlari menuju kearah oppanya dihadapan .

Krik krik krik .

"Oppa ar u hear me .?" soal lisa sambil memandang oppa nya yg sedang memandang kehadapan .

Lisa mencabut earphone dari telinga jimin .

"OPPA!!" lisa menjerit ditelinga jimin membuatkan jimin sedikit geram dgn kelakuan perempuan disebelahnya .

"Weyy apa jerit ii ni ?!" tengking jimin sedikit kasar . mana taknya dia tengah feeling lagu 'butterfly' ada manusia mana entah menyibok kacau .

"Oppa tau tak .? dh tiga kali lis panggil tak denga ? mana taknya lis nk jerit . takut ii oppa tu tetiba pekak en ." jawab lisa selamba dgn muka innocent nya

"Kau boleh bezakan org pakai earphone dgn org tak pakai earphone tak .? dh sahh ii aku pakai earphone memang tak ahh aku nk denga . jebal !" kata jimin lantas menarik perlahan rambut lisa .

"Hishh oppa ni . " keluh lisa sambil mengatur rambutnya .

"Apa kau nk ckp ni ? sampai nk jerit kat telinga aku tadi .? sebelum aku tinggalkan kau dgn pengetua ." soal jimin sambil berdiri tegak dihadapan pejabat pengetua sekolah .

"Ermm . tadi kat jalan kita ada lalu kawasan penyimpanan abu kan .? apa nama tempat tu .?" soal lisa sambil menggosok tengkuknya .

"Aku tak tahu nama tempat tu tapi sebelah dia gereja yg femes kat busan ni . apahal .?" jawab jimjn perlahan sambil tangannya ligat menggulung earphonenya .

"Hurmm . boleh tak kita singgah sana balik sekolah nanti .?" pinta lisa manakala jimin pula mengerutkan dahinya pelik dgn permintaan lisa .

"Kenapa nk singgah situ .?" soal jimin pelik .

"Arr . sebenarnya ..."

Author POV end

Jimin POV

"Arr . sebenarnya ..."

"Erhh jimin . buat apa tercegat kat dpn bilik pengetua ni .?" soal seorang kerani memotong kata ii lisa .

"Arr ni saya tengah hantar adik saya puan . dia pelajar baru kat sini ." jawab ku sopan .

Well aku memang sopankan .? lol

"Owhh . jadi ni laa pelajar baru yg pengetua dok tunggu kat dlm tu . pi laa masuk . kang tumbuh tanduk pengetua tu ." kata kerani itu lantas tersenyum menahan ketawa sambil melangkah pergi dari situ .

Dia buat lawak ke .? asal aku rasa hambar haa .?

Aku hanya ketawa diikuti lisa disebelahku . ketawa je laa selagi mampu ketawa .

"Dah ii gelak tu . jom jumpa pengetua ." kataku mematikan ketawa lisa . lisa hanya menjeling kearah aku tapi buat ii tak tahu je .

Tokk ! Tokk !

"Masuk !" laung pengetua dari dalam pejabat .

Aku membuka pintu dan tanpa sedar aku tergenggam tangan lisa .

Maigoat ! apa mimpi aku ni ?!

"Haa jimin . masuk . " pelawa pengetua lantas menyuruh ku duduk . tak ketinggalan lisa .

"Jadi lalisa . kamu akan dimasukkan di kelas 3-A . sebab keputusan ujian kamu di sekolah lama kamu boleh tahan bagus dan fail ii kamu ni ciku akan simoan okyy . so jimin . kamu hantar adik kamu nae . cikgu tak sempat sebab lepas ni cikgu ada hal . nae .?" pinta pengetua membenarkan kami berdua keluar dari pejabat .

Japp .? kelas 3-A ? kelas pandai tu ! aku ni pun setakat dpt duduk kelas 5-B je weyy .

Jap ? fail ? mcm mane appa boleh bagi fail ni kat pengetua .? sedangkan appa tak tahu skolah lisa dan lisa pun tak bagitau nama sekolah lama dia .

"Wey ?" kataku memanggil lisa .

Krik krik krik krik .

Lisa menoleh .

"Oppa panggil sapa ?" soal nya bersama dgn muka blur nya .

Rasa nk tumbuk pun ada muka budak ni . dh tau takde sapa ii kat sni . dh sah ii aku panggil kau laa bengong!

"Aku panggil kau laa jebal !" kataku malas sambil menarik rambutnya lagi .

"Oppa! lain kali panggil nama tu elok ii la sikit . nama lisa bukan weyy tau .? my name lalisa okyh ." katanya sambil mengatur rambutnya .

"Ermm malas la nk layan kau ." jawab ku perlahan lantas menyumbatkan earphone ke telingaku .

Kami tidak bercakap sehinggala ke kelas lisa sampaikan aku lupa tentang soalan aku kepadanya .




++typo ? abaikan !
++sorry kalau tak best

no idea
no idea
no idea
no idea

+tbc+

[SU]Boy In Luv || Park JiminWhere stories live. Discover now