Lalisa POV
"Lisa . Oppa kau kat bawah dia nk jumpa kau katanya ."
Sape pulak memekak pepagi buta ni hishh tengah cuti kot takkan la ada sekolah tambahan lak .
"Sape ?" jerir ku dari dalam bilik namun mataku masih tertutup rapat .
"Aku ni jisoo . Cepat oppa kau tengah tunggu tu . Lagipun aku tengok muka dia mcm baru lepas nangis . Baik kau turun sekarang ." kata jisoo sambil tangannya mengetuk pintu bilikku beberapa .
Dgn malasnya aku menghempas bantal dipelukan ku dan terus menuju ke bilik air . Nk cuci muka laa . Kau pikir muka aku ni tebal sangat ke nk jumpa namja dgn muka baru bangun tido mcm nk walaupun dia abg aku .
"Arr oppa ? Erhh tae sunbae pun ada ." panggil ku dihujung anak tangga dan ya mereka menoleh dan boleh dilihat dgn jelas jimin oppa baru je lepas nangis .
"Oppa . Oppa nangis ke ? Kenapa ni ? Apa dh jadi ni? Sunbae ?" soalku bertubi . Mana taknya aku tak pernah lagi tengok dia nangis macm tu .
"Ikut oppa sekarang ." katanya perlahan tidak menjawab soalan aku tadi lantas berdiri menuju ke pintu utama .
"Tapi ? Okay jap lis nk kemas jap ." jawabku lantas berlari menuju ke bilikku .
"Tak payah kemas . Oppa pun tak mandi lagi . Tukar baju terus turun . Kita gerak rumah appa ." katanya mendatar .
"Mwo ?rumah appa ?" soalku tidak percaya . Takkan dia nk balik rumah appa ? Bukan main dlu cakap tanak balik ke rumah tu tapi dia senang² nk balik rumah tu balik .
"Jangan banyak tanya lis . Sebelum dia marah . Sunbae tau time² mcm ni marah dia senang datang . Baik lis naik atas sekarang kemas apa yg patut k ? Kitorang tunggu kat bawah ni ." jawab tae sunbae perlahan .
Aku hanya menurut .
Lalisa POV end
Jimin POVSungguh aku tak percaya yg aku dh berada kat depan rumah appa . Beberapa buah kereta mengerumuni perkarangan rumah appa . Aku tanak benda ni berlaku . Jebal... cakap ni hanya nightmare aku .
"Oppa kenapa rumah ni ada banyak kereta ? Appa ada buat jamuan ke ?" soal lalisa memandang sekeliling luar rumah appa .
Taehyung disebelahnya dipandangku kosong .
"Oppa ." panggil seseorang dihadapan pintu rumah appa .
Ya dia adalah Rose' . Actually aku tak benci dia . Cuma aku bencikan appa dan eomma dia . Disebabkan harta kemewahan dunia diorang sanggup rancang nk bunuh eomma dan saeng aku . Diorang pikir aku pekak ke tak dengar apa yg diorang bincangkan dulu .
"Rose' sape tu ?" soal wanita yg agak berusia lantas memandang kami bertiga yg berdiri kaku dihadapan rumah . Jelas riak terkejut dari wajahnya .
"Ji-jimin ." panggilnya perlahan .
Aku hanya mengendahkan anak beranak yg sedang berdiri ditepi pintu dan terus masuk kedalam rumah diikuti lalisa dan taehyung .
Aku makin tak selesa dgn perasaan aku sendri . Kenapa ramai org dirumah aku ni ? Dan kenapa semua berpakaian hitam ? Tak tak mungkin ni berlaku .
Aku terus masuk ke ruang tamu dan dapat dilihat saudara mara ku yg lain ada yg menangis seperti meratapi sesuatu .
Aunty Minra . Mungkin aku boleh bertanya dgn dia beside dia adalh org yg paling rapat dgn keluarga aku .
"Aunty . Apa dh jadi ? Kenapa aunty nangis ? Mana appa ?" soalku bertubi sambil menggenggam tangannya erat . Aku harap dia akan cakap perkara yg bertentangan dgn apa yg tertulis dlm surat yg aku terima pagi tadi .
Dia hanya memandangku sayu . Dia tertunduk .
"Appa kamu . Appa kamu dh...." ayatnya tergantung .
Tak jangan cakap . Tolong aku tanak benda ni berlaku .
"Mane appa oppa ?" soal lalisa yg mungkin semakin blur dgn situasi yg sedang berlaku .
Tiba² aunty memeluk ku .
"Appa kamu dh takde syg . Appa kamu kena bunuh ." kata aunty minra menyambung kata² nya tadi .
Aku hanya kaku . Begitu juga lalisa dan taehyung di belakang .
Aku melepaskan pelukannya . Airmata yg mengalir diseka ku perlahan .
"Apa aunty cakap ni ? Aunty prank jimin kan ? Aunty kalau nk prank pun tak yah libatkan hidup mati appa . Tak lawak laa aunty . " kataku perlahan sambil menggenggam erat tangannya .
"Pergi ke penyimpanan abu dekat busan syg . Kamu akan tahu kebenaran ." jawab aunty minra perlahan .
"Aniya ! Sape yg berani buat mcm ni kat appa ? Apa salah appa kat setan tu ? Appa baik orgnya dia takpernah kacau life org . Kenapa org dengki sangat kat dia ?!" kataku dgn suara timbul tenggelam dek menahan tangis yg semakin kuat . AKu memeluk aunty erat . Aku memerlukan seseorang untuk melepaskan semuanya .
"Pihak polis tengah siasat syg . Dan polis suspek ni angkara org dalam ." jawab aunty perlahan sambil tangannya menggosok belakangku perlahan .
Tangisan ku berhenti . Aku segera bangun dan menuju ke arah seseorang
Iaitu
Uncle Kim .
-tbc-
-srs ah min nk nangis taip chap ni . 😂 min pun tak tahu apa yg sedih sangat kat chap ni . So voment guys !-
YOU ARE READING
[SU]Boy In Luv || Park Jimin
Hayran Kurgu"Tak Tae !! kau kena kuat !! kau takleh hancurkan harapan adik aku !! adik aku perlukan kau !!" - Jimin "Tak kau lebih perlukan dia berbanding aku . aku tak lame lagi kat dunia ni Min . kau dh lama simpan perasaan kat Lis kan ?" - Tae "Tak !! dia ad...